2022-04-02, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er nok stort sett det vanlige folk gjør i forhold til avisutklipp. Det handler ofte om familiære ting.
Forøvrig ser vi at noen her later som om internett ikke var kommet til Norge i 1999, da Orderuds-saken ble kjent...

Her har man nok et eksempel på hvordan du gjør helt idiotiske konklusjoner, basert på noen få opplysninger.

Jeg hadde ikke internett privat før etter Orderudrettsakene. For å følge med, tok jeg derfor vare på aviser. Det har jeg også gjort i andre saker, som BT-saken og Baneheia-saken.

Jeg er mangfoldige år yngre enn TH, så dette er ikke mistenkelig i det hele tatt.
Citera
2022-04-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men er det ikke lettere å skrive det ut fra nettleseren?
å, nei, jeg glemte av, TH får jo ikke til å bruke verken datamaskin, telefon eller minibankkort, glem det.

Ja det er visst enkelt for noen å glemme at TH er en mann på over 70 år, som sannsynligvis bruker svært lite tid på å surfe på nettet.

Det eksisterer faktisk papiraviser også den dag i dag. Hvis du ikke tror meg, så få du ta en tur til nærmeste butikk og spørre.
Citera
2022-04-02, 12:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja det er visst enkelt for noen å glemme at TH er en mann på over 70 år, som sannsynligvis bruker svært lite tid på å surfe på nettet.

Det eksisterer faktisk papiraviser også den dag i dag. Hvis du ikke tror meg, så få du ta en tur til nærmeste butikk og spørre.

Jeg tviler også på at TH sitter å surfer rundt om kring nå i en alder av 72, og har denne siktelsen hengende over seg, og er under tung overvåkning. Alt han foretar seg på nett, blir registrert. Nå sitter han vel å skjelver og snapser Jægermeister og spiser Valium for å roe nervene.
MEN,
han var 56 år i 2006 når Abbas drapet var.
Dette er en svært godt bemidlet ingeniør som er sjef for flere firmaer, og det er naturlig å anta at han har hatt datamaskin allerede siden 80-tallet, når de første IMB 186, 286 og 386 for hjemmebruk kom. Såkalt PC. Enkelte som jobber på Futurum har også sagt at denne mannen har datakunnskaper LANGT utover det som han og TT-kretsen rundt han har antydet.
Du minner meg litt om Holden som sa at skilsmissepapirene var 10 år gammel, men det var de ikke, de var bare 6.
Citera
2022-04-02, 13:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Her har man nok et eksempel på hvordan du gjør helt idiotiske konklusjoner, basert på noen få opplysninger.

Jeg hadde ikke internett privat før etter Orderudrettsakene. For å følge med, tok jeg derfor vare på aviser. Det har jeg også gjort i andre saker, som BT-saken og Baneheia-saken.

Jeg er mangfoldige år yngre enn TH, så dette er ikke mistenkelig i det hele tatt.

Hehe, Abbasdrapet var lenge etter 1999, nemlig 2006. Dette har jeg skrevet til deg tidligere, men svar uteblir tydeligvis.
Og jeg tviler på at du har samlet på aviser/utklipp fra Orderudsaken helt fram til i dag, slik TH hadde gjort med bl.a. Abbas-saken. Isåfall må du nesten bevise dette.
Citera
2022-04-02, 13:20
Medlem
Citat:
Datavegring» er en betegnelse på skepsis eller negativ innstilling til å bruke datamaskiner.
https://ndla.no/nb/subject:1:a9e14915-c279-462b-82fa-714ceee05116/topic:2:193102/topic:2:188465/resource:1:102252
Citera
2022-04-02, 13:36
Medlem
Citat:
Hehe, Abbasdrapet var lenge etter 1999, nemlig 2006. Dette har jeg skrevet til deg tidligere, men svar uteblir tydeligvis.
Og jeg tviler på at du har samlet på aviser/utklipp fra Orderudsaken helt fram til i dag, slik TH hadde gjort med bl.a. Abbas-saken. Isåfall må du nesten bevise dette.
Nå kom du med en påstand du må bevise:

At TH skal ha samlet på utklipp fra Abbas-saken helt frem til i dag.
Selv husker jeg det som et utklipp, men jeg kan ta feil.
Citera
2022-04-02, 13:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Nå kom du med en påstand du må bevise:

At TH skal ha samlet på utklipp fra Abbas-saken helt frem til i dag.
Selv husker jeg det som et utklipp, men jeg kan ta feil.

Nå skjønner jeg ikke, du får omformulere deg. Hva var det du lurte på?
Citera
2022-04-02, 13:48
Medlem
Citat:

Jeg tenkte at poenget mitt kom fram i andre innlegg, så derfor svarte jeg ikke deg angående Abbasdrapet.

Det fullt mulig å samle på avisutklipp i 2002, 2006 og 2022. Det kommer vel an på hva den enkelte personen foretrekker eller evt mangel på abonnement på avisen. Det er ikke alle som sitter og surfer på nettet slik vi gjør. Siste papiravis jeg kjøpte på grunn av en kriminalsak handlet faktisk om denne saken her, og det var for et par år siden.

Du får bare kalle det tullprat for min del, men det forteller mer om deg og hvilken verden du lever i.
Citera
2022-04-02, 13:56
Medlem
Citat:
Nå skjønner jeg ikke, du får omformulere deg. Hva var det du lurte på?
Du skriver at TH har samlet på avisutklipp fra Abbas-saken helt frem til i dag.
Det er nytt for meg, at det skal dreie seg om flere enn ett utklipp.

Jeg husker det som entall.

Hvor har du det fra, at han skal ha smalet på utklipp helt frem til i dag?
Citat:
Og jeg tviler på at du har samlet på aviser/utklipp fra Orderudsaken helt fram til i dag, slik TH hadde gjort med bl.a. Abbas-saken.
Citera
2022-04-02, 14:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tenkte at poenget mitt kom fram i andre innlegg, så derfor svarte jeg ikke deg angående Abbasdrapet.

Det fullt mulig å samle på avisutklipp i 2002, 2006 og 2022. Det kommer vel an på hva den enkelte personen foretrekker eller evt mangel på abonnement på avisen. Det er ikke alle som sitter og surfer på nettet slik vi gjør. Siste papiravis jeg kjøpte på grunn av en kriminalsak handlet faktisk om denne saken her, og det var for et par år siden.

Du får bare kalle det tullprat for min del, men det forteller mer om deg og hvilken verden du lever i.

Du bruker som argument at Orderud-saken var i 1999, og at du ikke hadde internett da.
Men det står ikke noe om at TH hadde utklipp av Orderud-saken.
Jeg skjønner ditt poeng med at gammel vane er vond å vende, men da bør det isåfall også være utklipp av eldre kriminalsaker, eller hva tror du? Måten politiet har ordlagt seg på, kan tyde på at artiklene er fra etter 2000 i hvertfall.
Citera
2022-04-02, 14:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du skriver at TH har samlet på avisutklipp fra Abbas-saken helt frem til i dag.
Det er nytt for meg, at det skal dreie seg om flere enn ett utklipp.

Jeg husker det som entall.

Hvor har du det fra, at han skal ha smalet på utklipp helt frem til i dag?

Du får be z-z-z om hjelp. Hun har kontroll på alle linker.
Citera
2022-04-02, 14:08
Medlem
Citat:
Du får be z-z-z om hjelp. Hun har kontroll på alle linker.
Det er din påstand!!

Ta tar jeg for gitt at det bare er det vanlige sludderet hvor du finner på ting du påstår er fasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in