Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Sovjet styrdes i grund på samma imperialistiska sätt som Ryssland.
Ingen större skillnad i mentalitet, att de gillar kapitalism innebär inte att deras grundläggande mentalitet har förändrats.
Exakt. Här en intressant intervju med en kunnig ryss i exil
https://youtu.be/OfYVX5ZWxBA
Men, tyvärr så är jag mer pessimistisk än vad han är. Jag tror t.ex att det mycket väl kan vara så att 83 procent av ryssarna stödjer Putlers sk. "Specialoperation". Kanske 90 procent av ryssarna är så kulturellt hjärntvättade av "memer" som kan ha överförts ifrån generation till generation under nästan 1000 år. Detta gör att Nordkorea 2.0 i gigaformat är den mest troliga utvecklingen.
Det gör också, tyvärr, att om 10 procent av befolkningen i Ryssland, som är den vettiga andelen och som, inte, känner sig lyckliga och stolta när den ryska cancersvulsten utvidgas, samtidigt som en tredjedel får leva utan rinnande vatten, lämnar Ryssland, så
skiter jag fullständigt i vad som händer med de återstående 90 procenten!
Detta inkluderar, tragiskt nog de oskyldiga barnen som bara haft oturen att födas av en hjärntvättad ryska i Ryssland. 99,99 procent av dessa stackas barn kommer inte att få lämna Ryssland för att få uppfostras till civiliserade människor i väst. Det är deras hjärntvättade, genuint onda, mödrar och fäder som får bära det fulla ansvaret för sina barns framtida öde! Så framtida krig med Ryssland, hungersnöd och andra katastrofer,
jag kommer inte att kunna bry mig mindre!
90 procent av befolkningen i den Ryska "Federationen" har gjort sitt val - thugs!
Slava Ukraini!