Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Fortsätt att klistra länkar du, det är säkert någon som dreglar av glädje.
Om du vill kan du säkert också googla fram uppgifter om fransmän som stjäl, eller egyptier, eller romer, eller kanske till och med britter och judar. Det är säkert inga problem att hitta data om svenskar som lagförts för detta, heller. Men det innebär inte att du kan hävda att t.ex vi etniska svenskar som kollektiv ”brukar” stjäla och plundra eller vad du nu vräkte ur dig.
Om du inte förstår att man inte kan dra 10-tals miljoner människor över en kam på grund av deras nationalitet är jag ledsen men då är du nog ett hopplöst fall.
Dessvärre är du i gott sällskap med alla andra i tråden som hyllar de goda och högutbildade ukrainarna (med sina vackra sexiga kvinnor som bara längtar efter era snoppar) som är på väg hit, brinnande av lust att sätta igång och jobba här i Sverige. Vilket de fula, efterblivna och nersupna ryssarna förstås aldrig skulle ha gjort.
Att ni inbillar er att två genetiskt sett så närbesläktade folk skulle ha utvecklats i så diametralt olika riktning känns så där övertygande, i synnerhet som de har gemensam bakgrund i Sovjet och båda folken lever i gravt korrumperade samhällen. Hade jag haft tid och lust kunde jag troligen ha googlat fram massor med exempel även på ukrainare som stjäl och begår våldsbrott.
Greta Thunberg kallar sitt svartvita tänkande för ”superkraft”. Mig skrämmer det.
Ryssarna är kvar i Sovjet och det sovjetiska tänkandet, just därför hade den sovjetiska armén problem när det kom till flexibilitet och kunde bara agera utifrån kraft.
Ryssland som land och politisk kultur är kvar i sitt feodala system, det är inget europeiskt land och har inget europeiskt tänkande.
Ryssarna beter sig som de barbarer de alltid har varit och kommer att fortsätta göra så tills dess samhället genomgår en grundläggande förändring.
Att ukrainare och ryssar såväl som resten av de slaviska länderna delar ett gemensamt slaviskt språk gör dem inte till samma folk med samma mentalitet.
I väst har många på högerkanten sett Ryssland som en förebild, det är ingen förebild det är ett skithålsland av sämsta sort, mer likt Afrika än Europa.