2022-03-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMoontana
Cobra 8?, brukar vara väldigt kraftfulla och man brukar använda dessa till o spränga portar,bilar och liknande i Malmö. Skit enkla att få tag på och är livsfarliga.. tror det lutar sig åt ett sånt vid detta tillfället

Min vän som bor i området tittade på dessa på youtube och tror definitivt att det kan ha varit en cobra 8 utifrån vad hen såg och hörde.
Citera
2022-03-30, 13:46
Medlem
Läste i Bohusläningen: ...vid villan där explosionen inträffade står två barncyklar framför bostaden...

JA bor alltså inte ensam i villan. Frågan är vilka fler som bor i villan men som inte är folkbokförda där? Barn under 18 år kan man, vad jag vet, inte se via Internet var de är folkbokförda.
Citera
2022-03-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Läste i Bohusläningen: ...vid villan där explosionen inträffade står två barncyklar framför bostaden...

JA bor alltså inte ensam i villan. Frågan är vilka fler som bor i villan men som inte är folkbokförda där? Barn under 18 år kan man, vad jag vet, inte se via Internet var de är folkbokförda.

*ario N*kolic sägs det.
*= M och i.
Citera
2022-03-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allicka
*ario N*kolic sägs det.
*= M och i.

Tack för info! MN är sedan drygt ett år tillbaka skriven på en hyresrätt i Göteborg.
Innan dess har han dock bl a bott på Olaus Petrigatan, där även JA bott. Kanske är JA och MN särbos, med gemensamma barn?
Citera
2022-03-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allicka
Stämmer. Sägs vara Bandidos eller ”annat kriminellt nätverk” som ligger bakom, tänker rent spontant på *li kh*n släkten. Utpressning antagligen? Mannen som misstänks vara måltavlan var ju i bostaden vid tillfället.

* = A
Om jag var MN så skulle jag samla ihop alla pengarna och fly landet. De lär ju vara på honom tills han dör annars.
Citera
2022-03-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Tack för info! MN är sedan drygt ett år tillbaka skriven på en hyresrätt i Göteborg.
Innan dess har han dock bl a bott på Olaus Petrigatan, där även JA bott. Kanske är JA och MN särbos, med gemensamma barn?

Skulle tro att det är så, ja.
Citera
2022-03-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Om jag var MN så skulle jag samla ihop alla pengarna och fly landet. De lär ju vara på honom tills han dör annars.

Ja jag hade inte bott kvar i Göteborg eller ens i närheten iallafall. Tragiskt att det är 2 barn med i bilden också. De blir ju mest lidande.
Citera
2022-03-31, 16:06
Medlem
Pethuglins avatar
Nu vill en del av grannarna att den drabbade familjen ska flytta eftersom bombdåd sänker priserna på villor i området.

https://www.expressen.se/nyheter/sprickan-i-villaidyllen-efter-explosionen/
Citera
2022-03-31, 16:27
Medlem
Duvlorts avatar
Vad ska man säga, som man bäddar får man ligga?
Eller han skrattar hela vägen till banken?
Citera
2022-03-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Nu vill en del av grannarna att den drabbade familjen ska flytta eftersom bombdåd sänker priserna på villor i området.

Det är inte bara att flytta! MN är folkbokförd i en hyresrätt, på 108 m2, i Göteborg. Han delar dock denna hyresrätten med två kvinnor (31 år och 61 år) och en man (40 år). Det skulle m a o bli trångt om JA och två barn dessutom skulle flytta till den hyresrätten.
Citera
2022-03-31, 19:08
Avslutad
Ser att de andra boende klagar och vill att de grovt kriminella skall flytta. De grovt kriminella svarar att det inte är deras fel att det sprängs haha. Invandrare kan inte driva laglig verksamhet. Det är helt omöjligt för dem. Det går emot deras natur.

Samhällstjänst för förskingring av 70 miljoner kr. Jag har definitivt valt fel bransch.
Senast redigerad av Juristen08 2022-03-31 kl. 19:42.
Citera
2022-03-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Fullt förståeligt men prio ett är att slippa få fler explosioner där man bor. Lättast blir om MN flyttar. MN kan ju flytta utomlands och leva gott resten av livet med alla pengar han plockat ur skattekistan.

”Jag förstår verkligen att det är helt ofattbart och sjukt skrämmande men detta är inte vårat fel”, skriver den drabbade kvinnan i en text till sina grannar."

Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Samhällstjänst för förskingring av 70 miljoner kr. Jag har definitivt valt fel bransch.
Det handlade väl om 14 mille? Ändå för lågt straff.
Senast redigerad av ViskSten 2022-03-31 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in