2022-03-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Bayraktar TB2 time snart då

Undrar hur många Bayraktar man har.
Hur som helst som hoppas jag att de kan erhålla fler.

Har de fått några amerikanska droner än?
Citera
2022-03-30, 22:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Önskar källa på videon att den är fake, den är misstänkt fake. Men inte fastställt vad jag läst.

Tack på förhand
Debunkas här:
https://www.youtube.com/watch?v=IUfG1HG-4XQ&t=216s&ab_channel=OperatorStarsky%F0%9F%87%BA% F0%9F%87%A6
Citera
2022-03-30, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Har för mig man sprängde ett av Europas största stålverk förra helgen i Ukraina

Tja, om taktiken är att förlora mycket soldater ,krigsmateriel och göra om städer till ruiner.

Jaha, ja det var i Mariupol och en del är totalförstört. Kommer ta lång tid att återställa till full produktion, men infrastrukturen finns för att fullt återställa det.

Ja, jo. Ryssland känns ändå väldigt motiverade. Hur mycket båda sidor har förlorat vet ingen förrän konflikten minskar i intensitet.

Ruiner kan såklart byggas åter. Har du sett hur snabbt man återuppbyggde det av väst totalförstörda Berlin efter kriget? En gigantisk insats, men samtidigt ett bevis på människans okuvliga framåtanda när motivationen finns.
Citera
2022-03-30, 22:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Ruiner kan såklart byggas åter. Har du sett hur snabbt man återuppbyggde det av väst totalförstörda Berlin efter kriget? En gigantisk insats, men samtidigt ett bevis på människans okuvliga framåtanda när motivationen finns.
Det ger också en byggboom, som ger en boost till ekonomin då det ger många nya ukrainska arbetstillfällen. Ju mer ryssarna bombar sönder, desto mer kommer den ukrainska ekonomin att blomstra när det är dags för återbyggande.
Citera
2022-03-30, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Du är ju efterbliven.
Så man befriar Ukraina genom att döda civila? Det är lugnt att bete sig hur man vill för att man har vuxit upp i ett ett propagandaland? AIIIIIGHT

Ja, såna som han är oftast efterblivna. Han har växt upp i ett propagandaland och trodde att Usa skulle "befria" Irak och afghanistan. Från vem eller vad är fortfarande oklart. Slutresultatet likaså.
Citera
2022-03-30, 22:11
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Undrar hur många Bayraktar man har.
Hur som helst som hoppas jag att de kan erhålla fler.

Har de fått några amerikanska droner än?

Ja man har Amerikanska switchblade drönare. Dock ej sett dom i arbete ännu.
Citera
2022-03-30, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det ger också en byggboom, som ger en boost till ekonomin då det ger många nya ukrainska arbetstillfällen. Ju mer ryssarna bombar sönder, desto mer kommer den ukrainska ekonomin att blomstra när det är dags för återbyggande.

Förstår inte. Uppbyggnadskontrakten i de av Ryssland nu annekterade områdena går väl oavkortat till ryska bolag?
Citera
2022-03-30, 22:13
Medlem
Citat:
Jaha, ja det var i Mariupol och en del är totalförstört. Kommer ta lång tid att återställa till full produktion, men infrastrukturen finns för att fullt återställa det.

Ja, jo. Ryssland känns ändå väldigt motiverade. Hur mycket båda sidor har förlorat vet ingen förrän konflikten minskar i intensitet.

Om Mariupol blir ryskt efter detta krig så kommer det troligen inte att återuppbyggas. För det första har ryssarna inte råd. För det andra så vill de inte att alla som har flytt till väst ska komma tillbaka.
Där emot tror jag att Ukraina kommer att få en hel del hjälp om kriget tar slut någon gång och de får behålla sin självständighet.
Citera
2022-03-30, 22:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Förstår inte. Uppbyggnadskontrakten i de av Ryssland nu annekterade områdena går väl oavkortat till ryska bolag?
Jag menar i övriga Ukraina.
Ryssland lär inte ta något som helst ekonomiskt ansvar i områdena de tagit över. Det som är sönder där, förblir sönder.
Citera
2022-03-30, 22:15
Medlem
Så länge Ryssland kan göra betalaningar med andra utomlands så är restriktionerna inte hårda nog.

De ska vara helt förstörda, de ska dö, de aka inte kunna göra avtal med andra.

Totalt förstörd ekonomi är vad som önskas.
Citera
2022-03-30, 22:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag väntar fortfarande på Putins ska visa sig, betraktar Putin som död eller avsatt tills motsatsen har bevisats.

Jag undrar om Zelenskyj också misstänker något eftersom han har som krav att få träffa presidenten vid ett undertecknande av fredsavtal.

Har någon sett ett livstecken från Putin, har inte kunna följa några nyheter eller händelser om kriget idag.

Det är den yttersa förnedringen av Putin i så fall. Ungefär som Hitler hade suttit vid ett bord med en grupp Judar. Allt televiceras över hela ryssland på bästa sändningstid.
Citera
2022-03-30, 22:19
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Så länge Ryssland kan göra betalaningar med andra utomlands så är restriktionerna inte hårda nog.

De ska vara helt förstörda, de ska dö, de aka inte kunna göra avtal med andra.

Totalt förstörd ekonomi är vad som önskas.

Säg detta till Tyskland, som är väldigt beroende av rysk gas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in