2022-03-30, 19:33
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Inte vad jag vet! Kanske nån annan vet det
Är osäker på vem det är som blev skjuten. Det finns två med namnet Fredrik Andersson som är personliga tränare, på Drängstugan och jobbat som vakt på Berns. Är det han?

Den andre Fredrik jobbar som personlig tränare på Ekerö. Är det han?

Citera
2022-03-30, 19:36
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Med facit i hand så var det korkat att spela hjälte.

Kan ju varit så att denne vakt var van vid att ha kontrollen, men den här gången gick det snett.

tror inte Fredrik tänkte ö.h.t. Han reagerade på instinkt. Precis som han säkert har gjort under många år i sitt jobb på krogen som vakt. Han ville få undan pistolen precis som han säkert avbeväpnat folk på knivar och annat under åren. Han kanske var utbildad i personskydd/livvakt. En sådan person reagerar ju annorlunda en kreti och pleti. Han kanske kände att han inte hade något val. Skulle han inte reagera instinktivt så hade Bandidos killen (hans kompis säkert) blivit skjuten framför hans ögon.
Citera
2022-03-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Är osäker på vem det är som blev skjuten. Det finns två med namnet Fredrik Andersson som är personliga tränare, på Drängstugan och jobbat som vakt på Berns. Är det han?

Den andre Fredrik jobbar som personlig tränare på Ekerö. Är det han?

Första bre
Citera
2022-03-30, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hmm. Hans mamma knegade. Samtidigt som hon har sjukskriven. Det hamnade hon hos kronis för. Och där låg hon när hon räknade och hanterade kontanter i sin lilla lya(Gottsunda?).
Pengar som var tvättade i en glasskiosk.
Visst är det väl samma räv som lär en erkänt strulig laddtorsk sköta business från ett stort hotell? Där han sprang omkring med kolamusche och betedde sej så att personalen larmade snuten. Som hittade hela partiet och stålarna på rummet väl?
Är det samma internationellt erkände knarkbaron som är inblandad i lokalt småhandlarbusiness där man kidnappar en snorunge?
Inte vet jag. Om jag hade 90% av svensk marknad med miljardomsättning skulle jag nog inte låta morsan knega eller stasha pengar? Eller försöka tvätta i en glasskiosk?
Ja det är vid första anblick ett mysterium hur loserkriminella förortskurder kan arrangera regelbundna leveranser på ton hash. Det här var ju knappast första gången. Men ju mer man djupdyker in i det hela inser man snabbt att tack vare svenska bidrag är världens högsta, får 3e världens skräpmänniskor som räven enorm köpkraft helt gratis. En gång i decenniet torskar de trots dagliga pajaskonster, skryt, gränslöst våldsdåd och ofiltrerat prat över telefon mm. Jag tycker dock inte man kan kalla dessa aktörer som räven en internationellt erkänd knarkbaron, Sverige är fortfarande ett litet pissland på max några miljoner. Svenska bidrag genererar så mycket gratis köpkraft med kraftig hävstång på svarta marknaderna så svenska förortsgäng kan lätt komma upp sig snabbt, vilket inte går att göra samma sak i exempelvis Rumänien, Slovenien, Bulgarien, Albanien, Grekland eller Spanien där medellönen innan skatt är 500 till 4000kr. Svenskarna älskar sina negerblattar och skämmer bort dem med obegränsad lyx, därför läser vi om snedknullade rävkurder som styr tonleveranser i Sverige samtidigt som de har en mamma som tvättar blodpengar i glasskiosker (böter vid upptäckt).
Citera
2022-03-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Fyfan vilken röta han BMC killen hade, men man ska inte riskera livet för något kriminellt patrask, lär väl inte bli hämnd...?

Lär garantera att det kommer bli från flera fronter inkl. BMC. Kan ju tilläggas att HAs Stockholmspresident också tränar på Delta samt också tävlat för detta gym. Visserligen börjar han bli till åren. Men lär inte vara populärt att utsätta höga HA personer för beskjutning bland sina medlemmar. Gym brukar vara en frizon för kriminella då man visar respekt för respektive gymägare och håller sina affärer utanför oavsett vilka team man tillhör.
Citera
2022-03-30, 19:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
tror inte Fredrik tänkte ö.h.t. Han reagerade på instinkt. Precis som han säkert har gjort under många år i sitt jobb på krogen som vakt. Han ville få undan pistolen precis som han säkert avbeväpnat folk på knivar och annat under åren. Han kanske var utbildad i personskydd/livvakt. En sådan person reagerar ju annorlunda en kreti och pleti. Han kanske kände att han inte hade något val. Skulle han inte reagera instinktivt så hade Bandidos killen (hans kompis säkert) blivit skjuten framför hans ögon.

Det gick nog väldigt, väldigt fort dessutom. Tror inte direkt mördaren stod och siktade på BMC-killen särskilt länge och pratade om vädret med honom.

FA lär ha varit hyfsat nära skytten och antingen smygit upp direkt han insåg att något var fel eller löpt och tacklat omkull honom. Tumult uppstår.

Antagligen hyfsat otur att FA inte lyckades övermanna skytten? Det är ju en stor och erfaren man ändå och skyttarna är oftast små spinkiga negrer eller dylikt. Kanske var en skytt av annan kaliber denna gång dock.
Citera
2022-03-30, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag begriper inte varför så många här kallar BO för hjälte.

Att försöka övermanna en pistolman (om det nu är så det har gått till?) är bara dumdristigt och det sista man bör göra, och endast om man är 100% säker på att lyckas.

BO borde ha satt sig själv i säkerhet först och främst, och sen larmat polisen. Nu förlorade hans barn sin pappa, och många andra en fin vän och arbetskollega.

Det BO gjorde är knappast någon ”heroisk insats” i min bok.
Att offra sitt eget liv för en annan människa är enligt min bok att vara hjälte, speciellt om man agerar på ren instinkt. De flesta lägger benen på ryggen och får i efterhand dras med skuldkänslor över att kanske inte ha vågat göra något i en så pass allvarlig situation.
Citera
2022-03-30, 20:00
Medlem
Biggedys avatar
Så, kan någon sammanfatta?

Vad har Rawa Majid aka fox kurdish med detta att göra? Han verkar fan ha ett finger med i spelet överallt.

Är detta bara rykten??
Citera
2022-03-30, 20:01
Bannlyst
Vi teoretiserar ett exempel, ifall BMC skulle blåst en annan gruppering på 5 miljoner kr, skulle det vara värt hotbilden mot dem med flera lyckade mordattacker etc? Är det "lugnt" om några BMC-medlemmar dör så länge de kommit undan med att ha snott 5 miljoner kr av motståndargrupperingens pengar?
Citera
2022-03-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rismedbanan
Dom kan nog sätta upp rätt mycket. Det här är ingen film. Än så länge har räven dödat en 55 årig gubbe och en frisör. Rena amatör ligan. Västerort missar inte. Sen snälla nämn 2 person som Trolle har dödat förutom Kardo? Sen säg mig 2 personer som Trolle har dödat med abz och någon Momo? Att någon gör beställnings mord betyder inte allianser. Du läser på flashback och tror du vet något.

Ha ha du vet inte vad du pratar om, det märker jag på långa vägar. Hade du vetat något så hade du vetat att Räven ligger bakom 20+ mord som beställare. Att du tror snorungar som DP och HH ska kunna ta en person som bor i Turkiet med många många miljoner och förser största delarna av Sverige med narkotika så tror du fel. Det är olika ligor. Din info är från flashback, inget annat.

Men tänker inte slösa mer tid på någon som inte vet vad den pratar om och ändå är spydig.
Citera
2022-03-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Är det inte att ta i att påstå 90% av den svenska marknaden?

Då ska han alltså förse hela Stockholm Göteborg och Malmö mer eller mindre?
Det låter orimligt mycket.
Det finns ju sjukt många andra aktörer med, skulle nog inte påstå att alla dom tillsammans förser marknaden mer resterande 10%

Det är inte överdrift, nej. Dom som är aktiva vet. Hotellbeslaget i Älvsjö var hans grejer. Beslaget i Sigtuna var hans grejer. Bara på dom var det över ett ton totalt. Det var beslag i Järfälla också som var hans grejer. Ett beslag vid Hägersten också.
Citera
2022-03-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Ha ha du vet inte vad du pratar om, det märker jag på långa vägar. Hade du vetat något så hade du vetat att Räven ligger bakom 20+ mord som beställare. Att du tror snorungar som DP och HH ska kunna ta en person som bor i Turkiet med många många miljoner och förser största delarna av Sverige med narkotika så tror du fel. Det är olika ligor. Din info är från flashback, inget annat.

Men tänker inte slösa mer tid på någon som inte vet vad den pratar om och ändå är spydig.

Vilket jävla skit snack. Nämn dom här 20+ personerna din fanboy? Han må va i Turkiet men han har folk i Stockholm som gör salföer för honom. Tro mig HH och DP skulle aldrig backa för Upplands bro och Jordbro.

Sen nämn vilka 2 Trolle har dödat förutom Kardo. Och vilka 2 han har mördat med Abz och Momo?
Du snackar bara en massa goja. Du är säkert inte ens från Stockholm
Senast redigerad av Rismedbanan 2022-03-30 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in