2022-03-29, 23:23
Medlem
Skönt att vi åkte ut!

Varje EM o VM masturberar reportrarna på Aftonbladet o resten av kvällspressen o bräker om guld, hemliga vapen o hans moster.

Sverige är internationellt sett ett riktigt soplag i jämförelse mot tex F,D,E,P,RO,PL,DK,I,CRO mfl mfl o som alltid med ett fruktansvärt tråkigt spel. Som om man spelar schack med en boll.

Tack för detta!
2022-03-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Eh, Elanga spelar i Man U och är 19. Om två år kan Isak mycket möjligt göra det.

Du jämför alltså Elanga och Isak med Henrik Larsson?

Ring mig när nån av dessa vunnit La liga och Champions League.
Snälla, de är ljusår från Henke.
Vi har inte den kvalitén i landslaget längre.
Inse
2022-03-29, 23:24
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Problemet är ju vad de kommer byta till. Blir väl Bartosz....

Har ju snackats om Rydström tidigare men tycker inte han känns redo än, behöver nog ett par år till. Annars är det ju ett intressant namn. Man kanske kan scanna av marknaden i Danmark annars, bör finnas ett par intressanta tränarnamn där.
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Att SvFF bör lyfta frågan angående en ny förbundskapten. Gav exemplet på hur Danmark valde att byta ut Hareide trots att han tog dom till ett mästerskap. Hans argument var att man inte ska behålla förbundskaptener alltför länge. Tycker faktiskt det är helt rätt. 6 år med Janne får räcka.
Absolut. Olof är helt rätt ute.
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Det sved värre i VM-kvalet 1974 mot Polen då Staffan Tapper missade straffen som sänkte Sverige och i folkmun döptes till Straffan Tapper. Jag kommer ihåg hur dåligt man mådde flera veckor efter.
Fasen, jag var 8 år, men minns den matchen. Vi snackar landssorg på den tiden
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
var inte detta typ sista vm?

nästa VM är 48 lag där man dubblar Asiaternas och Negrarnas platser med typ det dubbla.

Jag menar behöver vi verkligen se mongo landslag som Iraq och Mali i VM?
Det suger. Men å andra sidan är det ju fortfarande åttondel, kvart, semi och final och där lär ju inte dessa landslag vara med.

Men för mig är inte Qatar ett äkta VM även fast det är det sista innan de ska tvinga in blåbär. Ett VM på vintern? Man ska sitta i en solig park och dricka bärs och kolla på storbild. I 92år har VM spelats på sommaren och Qatar är ett smutsland. Det är den enda trösten nu.
Avslutad
Hög tid att en kvinna tar förbundskaptenposten.
De kvoteras ju in överallt i fotbollen så lika bra.
Alternativt en transa som inte alltid marscherar rakt.
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bjärred, Kåmark, Mild och Schwarz var med, även om de var inne på slutet av sin tid i blågult.

Hedman var med till 2004 och Henke körde på till 2009.

Japp! Det är länge sedan nu. Frågan är hur länge det nu kommer dröja till nästa mästerskap.

EM borde vi väl klara.

om inte så finns det alltid EM med 32 lag och teknist sätt så hade vi väl kvalat in till VM 2026 om man gått på resultaten från detta kval.
2022-03-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Dagens bästa/sämsta svenska spelare? Vem tycker ni?
Bäst idag var målvakt Olsen som räddade oss från ren förnedring.

Isak för att han visade stake och bråkade lite.

Jag förstår förresten inte varför Forsberg slår alla hörnor. Så bra går det inte.

Sämst var han backen som klantade i 2-0 målet. Men allra sämst var nog att Sverige inte lyckades göra ett enda mål i fulltid på två matcher. Då har man ingenting i VM att göra.
Medlem
Har slutat spela fifa22. Jag kände att det räckte idag innan de ens åkte ut för första gången. Har väl lite försprång på känn ibland.
Kommer inte sluta med Rocket League då den inte reflekterar en fotbolls match även om det är fotboll. Den har inte samma ”gemensamma faktorer”. Därför att ALLT som EA games är, är en fotbolls fifa match om ni förstår?
Medlem
Passningen Danielsson fick av Olsson var ju knappast någon kompispass om man säger så.
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Trams. Karlström var en av de bättre spelarna sist och Olsen har av någon anledning varit en av europas bästa landslagsmålvakter. Lite lustigt då han är så medioker i klubblagen.

Danielsson kan jag hålla med om, men vem är alternativet?

Helander.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in