2022-03-29, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Sverige var hur bra som helst i VM-kvalet fram till dess att det bara krävdes ytterligare en vinst för att direktkvalificeras. Då slutade svenskarna plötsligt spela.
Jag tror att spelarna tappade mycket självförtroende där och då. Man var så övertygade på sin egen förmåga att komma till VM efter ett välspelat kval, men sedan åkte på en ordentlig kalldusch mot Grekland som man egentligen bara skulle spela av för att garantera en direktplats, men istället blev fullständigt avklädda.
2022-03-29, 22:48
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Djurgården ska dö, det är en sak som är säker.

Horungar!
Medlem
OlleLisss avatar
När ska Jannes smekmånad ta slut? han har varit ovanligt mallig den sopan trots att han levt på flax i EM och VM med rätt bedrövligt spel.
Medlem
Det känns bra att dessa klåpare till kommentatorer är arbetslösa när VM drar igång här senare i år.. Härligt att slippa drygdjäveln Patrik Ekwall också.

Polen var värdiga vinnare/bättre laget ikväll tyvärr. Ingen idé att vara bitter, hade vi gått vidare hade vi antagligen åkt ut i gruppspelet med denna ineffektivitet.

Synd att Zlatan+ några till aldrig kommer få spela VM igen nu när de blivit så gamla. Surt sa räven..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Varför då, vi fick ju stryk i slutet, precis som idag. Bättre med Gustavus Adolfus.

Han fick inte stryk i Polen 😉
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Det är dags att Janne avgår nu. Han hatar ju att förlora.

Det kan jag däremot hålla med om. Han har gjort sitt nu och har fått väldigt mycket mer uträttat än sopan Hamrén. Känns dock som att landslaget gått i stå på sistone. Kan nog behövas att man rör om lite i grytan och kastar in nytt tänk.

Men jag har inget vettigt förslag på efterträdare.
Medlem
Alla spelare kan börja på Samhall istället, där passar dom bättre.

FY FAN VAD JAG HATAR FOTBOLLSSPELARE. dryga, självgoda, dumma jävlar helt utan självinsikt
Medlem
EBTs avatar
Givetvis borde vi redan kvalificerat oss sedan innan. Överlag får man se detta kval som en extrem kapitulering. Tycker vi är bättre än Polen i denna match, vilket gör att de extrema tavlorna av Karlström och Olsen svider extra mycket. Polen är verkligen inte bra.

Hur står det till med Jannes kontrakt? Är det redan förlängt?
Medlem
ronaldo77s avatar
Minut 92.30, Polen 2-0 Sverige, Hasse Backe: "Nu ska vi inte prata som om att matchen är över, mycket kan hända i matchens slutskede"

Bara jag som ville slå sönder TVn?
Medlem
picapicans avatar
Kommer Janne få utbrott igen?
Medlem
Ut nu med både Zlatan och Janne Andersson för gott. Förresten varför höll Janne på sista bytet, ska han ha det tillgodo i VM vi inte får spela? Bra match, men dåliga avslut. Inga svenska målgörare på plan idag!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunosvensson
Det har varit en nedgående trend på sverige resultatmässigt enda sedan zlatan gjorde comeback igen tyvärr.

Han är för stor för rummet tyvärr vilket är felet. Om det är hans fel, coachernas fel eller medspelarnas spel lämnar jag öppet.

Det verkar som att bara ha med han på bänken ställer till det i spelstrategi.

Detta har vi alla sett och sagt under hela hans karriär vilket.

I VM för ett par år sedan spelade sverige sin bästa turnering sedan 1994.

Dags att kliva åt sidan Z. Dags att sverige jobbar som ett lag.

Bergh-eran var så mycket bättre med 1 mål på 30 matcher.. Zlatan är den sista sammanhängande länken till VM-94 spelarna.. det går i graven nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in