Ja, vi ska nog räkna med ett helt annat Polen idag än vad vi såg mot Skottland. Sverige lär leverera en absolut toppinsats om man ska knipa VM-platsen.
Det är 30 mil från Ukraina, Polens yta liknar en kvadrat det är inte avlångt som Sverige därför ligger alla Polens arenor aldrig mer än 30-40 mil från Ryssland, Vitryssland och Ukraina.
Den här arenan i Chorzów ligger på behörigt avstånd från Ukraina och är en fd nationalarena, den tog innan 90.000, idag 50.000, kallas i folkmun: häxkittel, då Polen där slagit många stora lag med hjälp av en fanatisk publik.
Men jag vet inte om det blir slutsålt ikväll då Polens landslag spelar riktigt dåligt och var utspelat av Skottland senast. Det finns ingen spelstil, slumpen avgör allt.
Ingen tar tag i spelet, det är bakåtpassningar, sidledspassningar eller höga chansbollar på Lewandowski. Det polska landslaget klarar högst tre passningar inom laget på motståndarhalvan.
Skottarna pressade högt upp på planen vilket skapade kaos i det polska laget, som tur är spelar Sverige lågt
Bra info.
Om Sverige torskar är Polen en av de bästa att göra det mot.
Var nojjig redan innan Ekdal skadan. Nu är mina förväntningar väldigt låga och jag är nog en av pessimisterna idag, som jag inte brukar vara, och tror på förlust.
Hoppas såklart innerligt på vinst och VM men, ja.
Polen är underskattade och vi är kompromisserade på direkt avgörande position som "DM".
Vid förlust förväntar jag mig inget annat än oresonable "X, Y och Z är dom sämsta ever. Överskattade och aldrig vart bra" samt en absurd tränar-spekulations circus i media kommande månad+. I typiskt svensk stil!