2022-03-29, 16:28
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Lång smekmånad. Han har varit förbundskapten i över 5 år.

Menade ju att den varit över ett bra tag nu. Men visst var den lång
2022-03-29, 16:30
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag tror på torsk. Men Sverige spelar så konstigt så jag vet inte. Vi kan hålla det mot spannien och nästan vinna, men sedan släppa in mål från Georgien en annan gång.

Vi är alltså livsfarliga som lag då ingen har en jävla aning om hur vi kommer prestera.

Hoppas på vinst, då det skulle göra VM lite roligare, men är också osäker på detta VM då det ligger så fel tidsmässigt att sommaryran och det skojsiga i att se matchen en varm sommardag nu är utbytt mot troligt regnrusk.
2022-03-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Den arena som var planerad att spelas på fungerar idag som flyktingläger, därför valdes denna för matchen.

Bra info.
Kan det bli mycket blågult på läktarens trots allt?
Ukrainarna håller väl på Sverige.
2022-03-29, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag tror på torsk. Men Sverige spelar så konstigt så jag vet inte. Vi kan hålla det mot spannien och nästan vinna, men sedan släppa in mål från Georgien en annan gång.

Vi är alltså livsfarliga som lag då ingen har en jävla aning om hur vi kommer prestera.

Hoppas på vinst, då det skulle göra VM lite roligare, men är också osäker på detta VM då det ligger så fel tidsmässigt att sommaryran och det skojsiga i att se matchen en varm sommardag nu är utbytt mot troligt regnrusk.

Mitt tips är att Lindelöf "går bort sig" i slutminuterna och Sverige förlorar med uddamålet. Den minnesgode känner igen scenariet.
2022-03-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Går på 4an också

Sändning börjar 20.00 och själva matchen 20.45, TV4 play sänder inte matchen.

Varför gissar folk på vinnare, 50% chans att gissa rätt...
Oddsen för matcherna satta kl. 17.00 får se hur dom ändras.
Odds Polen 2.45 Oavgjort 3.00 Sverige 3.40
Odds Portugal 1.22 Oavgjort 6.50 Nordmakedonien 15.00
Senast redigerad av krumeluns 2022-03-29 kl. 17:06.
2022-03-29, 16:57
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Minst 2mål lär Lewandowski göra. Så 0-0 och vinna i förlängning som mot Tjeckien kommer inte funka.

Janne skämtade lite om att Polen är 90/10 favoriter men det är typ så jag ser det. Visst Sverige slog Polen i somras trots just 2mål från Lewandowski. Men Polen har hemmaplan och kunnat lägga fokus på enbart denna match medan Sverige hade problem med att ta sig igenom Tjeckien. De lägen som Tjeckiens anfallare missade.... Det gör inte Lewandowski.
Väl summerat. Lewa är på tok för bra för att Sveriges backlinje ska ha en chans, finns inte en chans att Sverige tar denna fight efter det man såg på Friends.
2022-03-29, 17:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Zlatan hoppar väl in när Sverige leder redan, tippar 1-0 till Sverige.Eller scenario två, det står 0-0 och Sverige får straff på slutet och Zlatan gör mål och blir matchhjälte, stjäl alla rubriker igen.
2022-03-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Väl summerat. Lewa är på tok för bra för att Sveriges backlinje ska ha en chans, finns inte en chans att Sverige tar denna fight efter det man såg på Friends.

Ny match, kommer passa Sverige betydligt bättre att ligga på kontring. Tjeckien lirade 5 back och gjorde det trångt.

Polen var klapp usla mot Skottland, iof b laget men ändå... Ny tränare också
2022-03-29, 17:20
Medlem
dödsknivens avatar
Två lag där offensiven är starkare än defensiven. Optimisten i mig tror på en målrik match som slutar 3-2 till Sverige, Forsberg, quaison och kulusevski får näta. Tyvärr brukar jag alltid jinxa när jag tippar resultat så troligtvis gör polen 1-0 i den 111e minuten
2022-03-29, 17:20
Medlem
Duvlorts avatar
I ett kval till VM man egentligeninte vill vara med på, så hur det än slutar win-win.
Senast redigerad av Duvlort 2022-03-29 kl. 17:39.
2022-03-29, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Två lag där offensiven är starkare än defensiven. Optimisten i mig tror på en målrik match som slutar 3-2 till Sverige, Forsberg, quaison och kulusevski får näta. Tyvärr brukar jag alltid jinxa när jag tippar resultat så troligtvis gör polen 1-0 i den 111e minuten

Isak gör 2 mål sen byts ut mot Zlatan som dundrar in 3-0
2022-03-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
I ett kval till VM man egentligen vill vara med på, så hur det än slutar win-win.

Förlorar man är det väl knappast win-win?

Jag tror det blir en jämn och tuff kamp, sen får vi se hur det slutar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in