2022-03-29, 10:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Vet min van vad Antrax ar for ngt? Eller pest, svarta doden? Darfor kallas dom dodslabbar. O Bidens son Hunter har finasierat dodslabbar i Ukraina. Vad mer du inte vet?
Vad har du för källa på det? Är det Qanon-drops?
Jag vet att Hunter Biden satt i styrelsen i Burisma som dock var ett energirelaterat Ukrainskt företag.
Citera
2022-03-29, 10:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Kul när verkligen överträffar dikten. För nån vecka sen var det en del inlägg i tråden om att västerländska storföretag som Donken kommer få Sovjetifierade statliga fejkversioner i Ryssland.

Nu har det alltså kommit in ansökningar om att Donken ska döpas om till ”Onkel Vanja” med en logga MYCKET lik Donkens och att IKEA ska döpas om till IDEA.

Asså ska man skratta eller skratta?
Citera
2022-03-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad har du för källa på det? Är det Qanon-drops?
Jag vet att Hunter Biden satt i styrelsen i Burisma som dock var ett energirelaterat Ukrainskt företag.

https://samnytt.se/dokument-bekraftar-bidens-son-finansierade-biolabb-i-ukraina/

Googla sa hittar du dokument pa engelska typ Daily Mail
Citera
2022-03-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Allvarligt talat. Nu drar du upp Sverige också. "Ryssland hotar Sverige". Samma Ryssland som i nästa andetag avfärdas som fullstänfigt inkompetent.

Är det gammal rysskräck från 1800-talet som påverkar dig? Du är hatisk och igång NU och det beror på denna djävla MASSMEDIA.

Men du kan inte erkänna det för dig själv. Svagt.

Är du arg? Om du inte mår bra så tycker jag du ska ringa jourhavande präst.
Citera
2022-03-29, 10:39
Medlem
På youtubesajten "Speak the Truth" visade nörden att ryska styrkor för närvarande är avskurna och isolerade nordväst om Mykolaijev. Kan ukraina förstärka den kilen så blir det många krigsfångar.

Han påvisade också att många ryska fickor utanför Kiev också kan vara avskurna.

I nordöst går det överraskande bra för Ukraina.

Det verkar inte som om Ryssland har en klar strategi. I områden som dom erövrat har dom ändå ingen kontroll.
Citera
2022-03-29, 10:39
Medlem
Citat:
De hatiska svenskarna vilka du tillhör "glömmer" hela tiden situationen i östra Ukraina. Det är pågående inbördeskrig där. När Ukraina inte kan bringa ordning i öster är det naturligt att annan part gör det. Tillkommer att Ryssland ska respekteras. NATO ska inte tro att de kan göra vad som helst som faller dem in.

Mina problem har jag delvis löst genom att bojkotta propaganda-apparaten. Ett tips, gör det du också!
Nej det är inget inbördeskrig, ryska soldater tog Krim och ryska soldater med paramilitäta grupper tog dombass.
Dombass seperatisterna hade ju rysk militär utrustning från dag 1 det ryska artilleriet rullade senare in.
Det är ju hybridkrigsföring, fattar man inte det så är man ju efterbliven på riktigt.

Att USA är imperialister ursäktar inte rysk imperialism.

Du har aldrig tänkt tanken varför öststaterna i Europa vill gå med i Nato?

Det är en fråga om invasion.
Citera
2022-03-29, 10:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Allvarligt talat. Nu drar du upp Sverige också. "Ryssland hotar Sverige". Samma Ryssland som i nästa andetag avfärdas som fullstänfigt inkompetent.

Är det gammal rysskräck från 1800-talet som påverkar dig? Du är hatisk och igång NU och det beror på denna djävla MASSMEDIA.

Men du kan inte erkänna det för dig själv. Svagt.

Kan du nämna något annat land som vid upprepade tillfällen tagit sig in på vårat territorium i luften, på vattnet eller under vattnet med det uppenbara syftet att provocera och skrämma oss sen andra världskriget?

Håller Danmark på så här? Polen? Lettland? Det finns inget annat land som går att jämföra med Ryssland när det kommer till att hota Sverige de senaste 50 åren. Därav rysshatet.
Citera
2022-03-29, 10:45
Medlem
Jag skrev fel. Ryska styrkor tycks ha blivit avskurna nordöst om Mykolaiev. Inte nordväst naturligtvis.

Ryska styrkor har en möjlighet att fylla igen den ukrainska kilen men klarar dom det? Det är inte troligt. Soldaterna tar inga egna initiativ. Dom är en grå massa om dom inte styrs.

Ukraina går vidare mot Kherson och är troligen där redan men man behöver nog inte sätta in gaturstrider utan Ryssland drar sig ur lugnt och fint.

DÖD åt dom ryska inkräktarna.
Citera
2022-03-29, 10:47
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Pratade med en förhållandevis intelligent man igår som ofta tänker själv i många frågor, han satt på allvar och hävdade att Ukraina bombat sin egen befolkning i Donbass under 8 år. Det krävs inte mycket googling och YT för att debunka de typen av åsikter, ändå har han gått på ryska neandertalpropaganda, så jag är inte så säker på att alla ser igenom det hela.

Rent tekniskt sett så har ju Ukraina bombat sin egen befolkning i åtta år (om man räknar separatistområdena som Ukrainas befolkning). Så helt fel är det väl inte.
Citera
2022-03-29, 10:48
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Nej.

Får man fråga varifrån du hämtar din information? Twitter? Kaffesump? Drömtydning?
Citera
2022-03-29, 10:50
Medlem
baggebo1s avatar
Fler filmer från Mariupol. Förödelsen har man ju sett. Det jag tänker på mest nu är samspelet mellan de civila som tittar fram ur de sönderbombade husen och den ryske filmaren. Han är en hjälparbetare som arbetar för Ryssland med vit bindel etc, så alla vet att han är rysk. Ändå känns det som folket ser honom som "en av de sina".

Många pratar om hur Ryssland för evigt har förstört relationen till folket i Ukraina, men om det ser ut så här i Mariupol, där ryssarna har bombat och förstört som allra värst, är det då verkligen otroligt att tänka att en stor majoritet av befolkningen inte kommer att ha några som helst problem att ingå i Ryssland istället för Ukraina? Att många av dem t.o.m. välkomnar det?

https://t.me/bolshiepushki/669
https://t.me/bolshiepushki/672
https://t.me/bolshiepushki/663
https://t.me/bolshiepushki/652
https://t.me/bolshiepushki/651
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-29 kl. 10:59.
Citera
2022-03-29, 10:50
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Rent tekniskt sett så har ju Ukraina bombat sin egen befolkning i åtta år (om man räknar separatistområdena som Ukrainas befolkning). Så helt fel är det väl inte.

Antalet civila offer var högt i början av konflikten men har sedan dess sjunkit väldigt mycket. De senaste åren har det varit väldigt låga tal… sen är frågan om man skyller konflikten på de ryska separatisterna som startade den eller Ukraina som strider för att behålla sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in