2022-03-29, 08:09
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag blir riktigt kränkt av mottagandet av invandrare. Visst jag kan förstå att vi tar emot LITE, men fan 300’000 är helt orimligt! Max 30’000.

Det är heller inte bara att vi är snälla att ta emot utan de får en jövla massa. Gratis kollektivtrafik, förlåt men jag har gått i skolan i nästan hela mitt liv och kommer också arbeta hela mitt liv typ för detta landet. Men nejdå, jag ska inte få det gratis utan de personerna som kommer hit utan ha gjort något. Tandvården ska de också få gratis, fast vi som betalar skatt ska betala för.

Det roligaste var nog ett scenario i mitt universitet. Matsalen ger mat till invandrare från Ukraina varje dag en viss tid, dagarna vi äter den tiden(som sker två gånger i veckan) få vi ingen mat.

Helvete alltså, trodde det daltades mycket med invandrare från Mellanöstern.

Sen vill typ staten att folk ska ha personer i sina hem? Vi betalar ju redan miljarder till deras land, nu också deras folk.
Vad pratar du om? Pratar du om studenternas lunchrum där eller? Vad är det för servering i ett sånt? Eller pratar du om en restaurang där ägaren för göra precis som hen vill? Jag tror du har missat något här. Helvete alltså, vad det daltas med svenska universitetsstudenter annars. Kan inte fixa mat själva, vuxna människor…
Citera
2022-03-29, 08:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Ni rysstroll som gnäller om den här videon och att Ukraina inte har kontroll på sina styrkor, tycket ni samma sak om ryssarna som tycker om att våldta tjejer/kvinnor, döda pensionärer och barn mm? Patetiskt.
Försvaret fördömer brott.
Fienden struntar i och även uppmuntrar till brott.
Det är skillnaden mellan Civilisation och Barbari.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-03-29 kl. 08:21.
Citera
2022-03-29, 08:13
Medlem
Citat:
Menar du att alla slutar som ett minus? Ifall det är så det fungerar hade vårt land fallit sedan långt tidigare.

nejdå, höginkomstagarna finansierar alla som är minus, majoriteten finansierar inte sig själva, inte ens i närheten.....

https://www.nationalekonomi.se/sites/default/files/2015/03/43-2-gb.pdf
Citera
2022-03-29, 08:19
Medlem
baggebo1s avatar
Ännu en förnuftig ukrainsk borgmästare:
Citat:
Speech by the mayor of Balakleya to the residents. He says absolutely obvious things: Ukraine is no longer giving anything to the population of the city, but the Russian army is ready to help.

The mayor invites people to decide on their own whether to accept or refuse humanitarian aid from Russia. However, he noted that no one else will provide support to citizens. The mayor also said that he would work with the Russian side to restore the life of the city.

Judging by the reaction of the residents at the end of the video, they completely agree with the words of the politician.
https://t.me/rybar/29989
Citera
2022-03-29, 08:19
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Nu rapporterar svenska medier om krigsbrott som misstänks ha begåtts av den ukrainska sidan. Den ukrainska regimen har låtit meddela att man ser allvarligt på dylika förbrytelser.

Exempel:
Svenska Dagbladet https://www.svd.se/a/dn2EvB/ukraina-utreder-film-dar-krigsfangar-skjuts
Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47821o/de-anklagas-for-krigsbrott-efter-ohygglig-video

Hur ser det ut i ryska medier? Får vi höra något om misstänkta ryska krigsbrott? Att det förekommer krigsbrott är en självklarhet, det begås alltid av båda sidor i ett krig (förlåt, specialoperation) som det här.

Vad har ni som stödjer Ryssland och dess regim att säga om detta? Är det inte uppenbart att svensk media är oerhört mycket mer objektiv än ryska medier? Hur kan ni försvara den ryska statens inskränkningar i yttrandefriheten?

Ryssen erkänner att de gjort nått fel! Kommer ALDRIG att hända!
Citera
2022-03-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ryssen erkänner att de gjort nått fel! Kommer ALDRIG att hända!

Men det vore kul att höra vad Baggebo1 har att säga om saken!
Citera
2022-03-29, 08:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Jag blir riktigt kränkt av mottagandet av invandrare. Visst jag kan förstå att vi tar emot LITE, men fan 300’000 är helt orimligt! Max 30’000.

Det är heller inte bara att vi är snälla att ta emot utan de får en jövla massa. Gratis kollektivtrafik, förlåt men jag har gått i skolan i nästan hela mitt liv och kommer också arbeta hela mitt liv typ för detta landet. Men nejdå, jag ska inte få det gratis utan de personerna som kommer hit utan ha gjort något. Tandvården ska de också få gratis, fast vi som betalar skatt ska betala för.

Det roligaste var nog ett scenario i mitt universitet. Matsalen ger mat till invandrare från Ukraina varje dag en viss tid, dagarna vi äter den tiden(som sker två gånger i veckan) få vi ingen mat.

Sen vill typ staten att folk ska ha personer i sina hem? Vi betalar ju redan miljarder till deras land, nu också deras folk.

Ditt sk. "inlägg" är det yttersta beviset på att Ryssland inte ens klarar att att bedriva det som alla trodde var "Rysslands paradgren" emot Sverige, dvs hybridkrigföring. Ryssland presterar, här, t.o.m sämre än de gör militärt i Ukraina!

Kolla gärna upp hur många procent av det svenska folket som anser att den ryska invasionen av Ukraina är Rysslands fel.

Hur många procent av svenskarna som anser att svenska företag skall sluta göra affärer med Ryssland.

Hur många procent av svenskarna som ansåg att det var rätt att skicka vapen till Ukraina, (den första vapenleveransen).

Hur många procent av svenskarna som var beredda att slåss för sitt land, redan 2015.

Inga siffror om vad svenskarna tycker om de ukrainska flyktingarna. Men när t.o.m Sverigedemokraterna är för att vi skall ta emot dem, så kanske du kan räkna ut hur det står till med svenskarnas åsikt i den frågan!

Så ni kan lika gärna lägga ner er fåniga ryska hybridkrigföring emot Sverige. Här är det ingen som går på den!

By the way: Skulle det ändå, Gud förbjude, bli ett, öppet, krig mellan väst och Ryssland, så hoppas jag att ett av målen för våra, precisionsmissiler, (som i motsatts till de ryska verkligen fungerar till, minst, 99 procent), blir de ryska trollfabrikerna. Så blåsta sk "hybridkrigare" som ni, förtjänar att dö!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-03-29 kl. 08:35.
Citera
2022-03-29, 08:41
Medlem
Citat:
Vårt försvar? Visst det kan man anta, men Ukraina är inte med i Eu.

Jag kommer hela mitt liv betala tillbaka till samhället, det är så ”cirkeln” fungerar.

Väntar på att ukrainarna ska få gratis hotellnätter.

De är inte med i EU och vi är inte med i NATO. Något att tänka på.

Ja, du kanske kommer att bidra. Kanske inte. Vi har tagit en chans med dig precis som vi gör med ukrainarna. Förutom att många nog är ner villiga att betala för ukrainska flyktingar än kränkta studenter. Entitlement heter det på engelska, mer att tänka på
Citera
2022-03-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Kan ju inte svara. Ryska medier kommer ju inte till tals och det vet du om, din hora.

Kommer inte till tals, vad betyder det? Min fru läser de kvarvarande halvfria ryska tidningarna och jag läser RT.com.

Om du inte är påläst ska du kanske inte uttala dig
Citera
2022-03-29, 08:44
Medlem
Citat:
Kan ju inte svara. Ryska medier kommer ju inte till tals och det vet du om, din hora.

Varför kommer inte ryska medier till tals menar du? Horbarn.
Citera
2022-03-29, 08:46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Svensk massmedia hetsar alltid. Det är därför din sort är helt blodtörstig. Ni är hatiska och vill döda. Du reagerar som vilken hutu i Rwanda 1994 som helst. Önskemålet blir förstås ömsesidigt. Makthavarna får som de vill. Svenskarna är sturska också. Man föser dem till att bli fattigare men matar dem med Den Yttre Fienden. Fungerar som vanligt.

Det är klart att svenskarna till 94% håller på Ukraina. Svensk massmedia har styrt dem dit. Lika många tror på klimatkris. Nästan lika många har 3 pfizer-sprutor mot Corona i sig. Ungefär lika många när ett hat mot Donald Trump.

Ingenting av det här är friskt. Ingenting är konstruktivt för Sverige eller för svenskarna. Men de rikaste frodas som vanligt.

Hur ska du bota dig från hatet, Ola-Schubert?

Lol! Kolla gärna upp skillnaden mellan de rikaste och fattigaste i Ryssland jämfört med Sverige! Rysslad tillhör världens mest ojämnlika länder, Sverige ligger fortfarande hyggligt till. By the way: Får du gå på utedasset på innergården när du är hemma, eller har du fått WC ännu? Åååå, kanske t.o.m centralvärme! En sak kan jag lova dig: Du kommer, inte, att få det bättre hädanefter, du skall enbart vara tacksam om du får din nästa månadslön som utlovat!
Citera
2022-03-29, 08:49
Medlem
Citat:

Går du på universitetet i Lund så finns där ingen matsal.
Är du skattebetalare samtidigt som du studerar så är nettot negativt dvs du kostar och har hittills kostat samhället stora summor. Det tar åratal att jobba in det en svensk utbildning kostar. Tänk på att även universitetet är gratis även om man inte blir serverad lunch i någon matsal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in