2022-03-28, 16:23
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
SVT är statskontrollerad......

Njae, SVT är statsfinansierad vilket betyder att det är du och jag som styr SVT.

Jag har inga problem med hur SVT styrs men om du har det (och är svensk medborgare) så står det dig fritt att börja lobba på olika sätt för att förändra styrningen.

Även om du inte längre står för det du skrev mellan raderna så vill jag ändå flika in att lycka till som ryZzzk medborgare att försöka ändra styrningen av RT.
Senast redigerad av TinFoilHat 2022-03-28 kl. 16:25.
Citera
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
I så fall är det ju sant att Ukrainas NATO-ambitioner utgör ett existentiellt hot... Snyggt självmål!
Vad dillar du om. Det är självklart att Ukraina vill hålla sig borta från mongolerna. Nu hjälper vi dom med materiel, förhoppningsvis gör Putin ett misstag och vi kan göra rent hus i stian. Han är dock för feg och kan endast döda kvinnor och barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, typ så faktiskt.

Plus att de är antiryska, pro-EU, pro-NATO och massa annat skadligt. Om du tänker kring varför judar och liberaler inte har något problem med Azov trots att de är nazister, så förstår du varför jag har problem med dem trots att de är nazister.

Jag är för både EU och NATO. Då blir jag också en nazist enligt din definition

Seriöst, du borde flytta till Ryssland, om du inte redan bor där.
Citera
2022-03-28, 16:24
Medlem
DDRTVs avatar
LVIV, Ukraine, March 28 (Reuters) - The mayor of Irpin, near Kyiv, said on Monday Ukrainian forces had seized back full control of the town which has been one of the main hotspots of fighting with Russian troops near the capital.

"We have good news today - Irpin has been liberated," Mayor Oleksandr Markushyn said in a video post on Telegram. "We understand that there will be more attacks on our town and we will defend it courageously.

https://www.reuters.com/world/europe/ukrainian-forces-retake-control-town-irpin-says-local-mayor-2022-03-28/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vet du vad. Ryssland är ju väldigt, ska vi säga, annorlunda. Det finns ingen "demokratisk" tradition i gängse mening i det landet. Hur vänder man det? Jag vet inte. Jag känner mig inte hemma i Den fria världen heller, men jag vill inte flytta till Nordkorea.

Jag orkar liksom inte gå omkring och vara rädd för Ryssland. Navalnyj kanske kommer till makten vad det lider. Vem fan vet. Han är ju rasist och populist men inte autokrat.
OK. Själv är jag inte rädd för fan själv. Jag är för gammal för det.

Det innebär inte att jag tycker att det Putin (med all respekt) gör i Ukraina, är fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
enligt ryssvänliga användare finns de oberoende media i ryssland.

RYSKA TIDNINGEN LÄGGER VERKSAMHETEN PÅ IS

Den oberoende ryska tidningen Novaja Gazeta kommer att lägga ner sin verksamhet tills kriget i Ukraina är över, rapporterar Reuters. Orsaken är den nya lagen som förbjuder ”falsk information” om den ryska militären, och att det nu är straffbart med upp till 15 år i fängelse om journalister benämner orden ”krig” eller ”invasion.”

Källa expressen.se

Sjukt, men en helt vanlig dag i det samhälle som dyrkas av Putin- och Trumponanisterna här inne. 15 år i Gulag är normalt tycker dom för den som inte följer kreml-führerns lag.
Citera
2022-03-28, 16:25
Medlem
Citat:
Jag kan inte ryska. Jag har själv bett om hjälp i tråden om att översätta saker flera gånger, har aldrig fått någon.
Du har alltså inte ens lärt dig att använda Translate.
Jag översatte texten på 10 sekunder.
Ryska federationens order att utveckla och distribuera falskt material med misshandel av tillfångatagna ryssar. Vad gör Shari? Klart han lyder och sprider. Vilket slut. #Ukraine #Stand WithWhithUkraine #StopPutin #Kiev
Senast redigerad av climasol 2022-03-28 kl. 16:31. Anledning: fel
Citera
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Du som kan ryska.
Är detta en rysk order att iscensätta krigsbrott?

https://twitter.com/Gollum_smgl/status/1508412957507690496

Orkar inte rensa upp eller förfina denna automatiskt genererade text

Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Njae, SVT är statsfinansierad vilket betyder att det är du och jag som styr SVT.

Jag har inga problem med hur SVT styrs men om du har det (och är svensk medborgare) så står det dig fritt att börja lobba på olika sätt för att förändra styrningen.

Även om du inte längre står för det du skrev mellan raderna så vill jag ändå flika in att lycka till som ryZzzk medborgare att försöka ändra styrningen av RT.

Att du läser in en massa dumheter mellan raderna får stå för dig.
Citera
2022-03-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag är för både EU och NATO. Då blir jag också en nazist enligt din definition

Seriöst, du borde flytta till Ryssland, om du inte redan bor där.
Snälla? Mata inte det där kråktrollet?
Citera
2022-03-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ja, alltså jag har aldrig stuckit under stolen med att jag är antisemit. Om Azov hade gått på handlingen istället för symbolen är det mycket möjligt att jag stöttat dem. Problemet, som jag nämnt gång på gång, är att de är på judens sida! De slåss för det de borde slåss emot.

Man kan säga att anledningen till att jag ogillar dem är exakt densamma som att judarna älskar dem, men tvärtom så att säga.

Ok du är alltså komplett dum i huvudet. Det förklarar varför du skriver så jävla korkade inlägg hela tiden. Lycka till med ditt nazism-utövande och din kamp mot nazister i Ukraina! Här får du en liten fin artikel om Putin och hans goda relationer med judar och Israel: https://www.bt.se/ledare/fredrikson-darfor-vill-putin-vara-judarnas-basta-van/
Citera
2022-03-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du ahr alltså inte ens lärt dig att använda Translate.
Jag översatte texten på 10 sekunder.
Ryska federationens order att utveckla och distribuera falskt material med misshandel av tillfångatagna ryssar. Vad gör Shari? Klart han lyder och sprider. Vilket slut. #Ukraine #Stand WithWhithUkraine #StopPutin #Kiev

Självklart inte. Det är en arbetslös nazist vi pratar om. Vad hade du förväntat dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in