2022-03-28, 15:45
Medlem
BekraftadNegers avatar
Verkar som tågtrafik norrut stoppats efter skjutningen enligt SR för en timme sedan. Kanske GM sitter på ett tåg?
Citera
2022-03-28, 15:46
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
vadå troligt en R?
Råbert. Känd byggare, känd Delta-PT, känd BMC
Citera
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Inte alls omöjligt.
Tänker på omständigheterna, att man väljer att skjuta någon framför vittnen, kameror som finns på gym troligtvis då alla gym har dom, iaf dom gym jag tränat på.

Man har skickat iväg en yngre snubbe för att skjuta, något går fel när det väl skall utföras, GM siktar mot måltavlan en längre stund därpå offret försöker slå undan pistolen men hinner inte fram förrens skottet träffar honom i huvudet.

Offret kanske inte ens hann ta i GM utan föll ihop.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Har det komit ut vem BO ÄR?
SAS tidigt i trådet att det kunde röra sig om startklar?
4 olika personer har nämnts : Ayee , Fredrik ( vakt på Riche) , denne startklar och en naprapat.
Bättre att inte kasta in fler i tråden innan vi vet mer
Citera
2022-03-28, 15:48
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
LV är ett spektakel där man kan se gängmedlemmar i bilar med spindelväv och fina bilar, samma på gatan. Sverige kommer nog aldrig bli så, men helt klart så kommer gym, butiker, caféer drabbas.
City kommer nog ockuperas och medelklassen knappt våga vistas utomhus efter 19 på kvällen.
Fruktansvärt oroväckande.
Har själv arbetat som vakt tidigare, kan säga att speciellt på gymmen var det mycket fiffel mellan dom som tränar och ägare.....

Sker överallt, små butiker och företag mm.
Läste precis hur kriminella använder företagsnamn och organisationsnummer under falsk flagga för att utföra falska tjänster åt kunder.....
Skrämmande utveckling.
Senast redigerad av ApanAbdulla 2022-03-28 kl. 15:50.
Citera
2022-03-28, 15:50
Medlem
Det är därför jag menar att man ska vara oerhört professionell om man ska stoppa någon med vapen

Som tur var tog han bara kål på sig själv och inte andra gymbesökare

Nu lever två pundare vidare istället för en
Citera
2022-03-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Outa nån man känner för att få ryggdunkar på Flashback. Dig vill man va kompis med!

Jo, eller hur…Men oavsett synd att ngn fick en släng av civilkurage och fick för sig att ändra händelseförloppet
Citera
2022-03-28, 15:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Tänker på omständigheterna, att man väljer att skjuta någon framför vittnen, kameror som finns på gym troligtvis då alla gym har dom, iaf dom gym jag tränat på.

Man har skickat iväg en yngre snubbe för att skjuta, något går fel när det väl skall utföras, GM siktar mot måltavlan en längre stund därpå offret försöker slå undan pistolen men hinner inte fram förrens skottet träffar honom i huvudet.

Offret kanske inte ens hann ta i GM utan föll ihop.

I Efterlyst kommer GM i så fall troligen att kallas ”killen”. (Jag utgår alltså ifrån att det är en han.) Jag hatar när unga GM med större våldskapital än empati kallas ”killen”. Som att säga att ”min hund blev ihjälbiten av en annan vovve.” Det förminskar och normaliserar gärningen.
GM räcker bra.
Hoppas att GM har jordens Ågren nu. Oavsett vem som var tilltänkta offret så går skam på torra land när man ger sej till att skjuta i allmänna lokaler, dagis, skolor, restauranger… och dagtid.
Citera
2022-03-28, 15:56
Bannlyst
Tror ni prispengarna betalas ut eller återbetalas om det var på förskott?
Citera
2022-03-28, 15:56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
4 olika personer har nämnts : Ayee , Fredrik ( vakt på Riche) , denne startklar och en naprapat.
Bättre att inte kasta in fler i tråden innan vi vet mer

Värt att notera också är att han som först skrev F inte har postat på ca. ett halvår plus att han tidigare skrivit lite om gym och om Odenplan, alltså inte en kille som bara sitter här och mal för att förbättra antal postade inlägg.
Citera
2022-03-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Såg en hel flock med BMC-snubbar längs drottninggatan i lördags. De hade Probationary på ryggen, vet inte riktigt vad det står för och de såg ut ungefär som beskrivet här. De var definitivt inte svenskar. Samband?

BMC hade 20årsfest ute i sin lokal i Haninge i lördags.
Så kanske inresta gäster som ville turista lite innan galej.
Citera
2022-03-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
För dagens sojageneration kan det te sig besinningslöst men för en liten del av befolkningen är det självklart, man reagerar på instinkt på ett hot och gör vad man kan för att oskadliggöra det.
Som folk skrivit tidigare är Delta en miljö där såna individer som är vana vid våld och vana vid handling befinner sig i betydligt större koncentration än i de allra flesta andra sammanhang.

Något som gm säkert inte räknat med

Jag respekterar din åsikt, sojageneration är lite att ta i i detta fall. Majoriteten av människor är inte tränade för att avvärja i dessa situationer oavsett hur miljön ser ut. Speciellt då man går in i ett gym på dagen mitt i centrala Stockholm för att utföra sin handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in