2022-03-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Snart har Putin den ursäkt han behöver för att utplåna Europa.
Hur ska han lyckas med det?
Citera
2022-03-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det som ryssarna byggt upp under 30 år är nu borta och de är hatade och avskydda av en hel värld. Det kommer ta många många år att reparera.

Ukrainas image har samtidigt stigit som en raket.

Så jag håller inte med dig.

Självklart har den gjort det, kriget blev bästa reklam för Ukraina.
Tror att väldigt många företag kommer investera där när kriget väl är över för att visa goodwill etc. För framtiden så tror jag detta krig kommer ha gynnat de.

Det kommer bli som med Ryssland (fast omvänt) företag som inte lämnar landet kritiseras, här blir det företag som inte investerar i Ukraina kommer hängas ut och kritiseras
Senast redigerad av cashmoney85 2022-03-28 kl. 15:32.
Citera
2022-03-28, 15:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Gå lägg dig igen. Det är krig och ryssarna hittar med kärnvapen och då skärper man till sig.
Du får gärna tala om för mig varför det är så viktigt vad precis varenda användare tycker.

Jag har heller inget minne av att någonsin ha sett dig delta i seriösa diskussioner. Du och ett par andra bara bjäbbar. Det blir jävligt tröttsamt i längden. Samtidigt håller väl inte den här tråden någon toppenkvalité. Det är mer någon sorts absurd battle royale-arena.
Citera
2022-03-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
För det första så är den där videon fake. För det andra så är det inga krigsbrott eftersom det inte är något krig.

Putin förnekar att det är ett krig och att använda ordet krig kan ge uppemot 15 års fängelse i Ryssland. Det finns inte heller någon krigsförklaring från Ryssland mot Ukraina. Detta gör alla ryska soldater i Ukraina till illegala kombattanter. Detta är också en av anldeningarna till att UN röstade för att fördöma Rysslands invasion av Ukraina.

USA avrättar regelbundet illegala kombattanter i krig. De avrättar de flesta talibaner, ISIS folk m.m. De avrättade också de flesta iraqier som stred efter att deras regering kapitulerat. Detta är helt lagligt eftersom illegala kombattanter saknar rätt att tas till fånga. Precis på samma sätt är det givetvis helt lagligt för Ukraina att avrätta alla ryssar som de fångar.
Videon är INTE fake.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
I och med att SVT rapporterar om samma nyheter som i övriga världen så torde de inte vara kontrollerade av staten på samma sätt som t.ex. i Ryssland.

Sa jag det?
Jag sa inte att SVT var likadant som RT. Det var någon som påstod att SVT inte vara statskontrollerad media vilket det är i allra högsta grad.

Det är bara enkel fakta att SVT är statskontrollerad media.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tack.

Ingen orsak. Om du är svensk så kom ihåg, jag hade stridit bredvid dig för vårt Sverige i händelse av krig, jag älskar nämligen mitt land. Oavsett skilda politiska åsikter. Slava Ukraini däremot!
Citera
2022-03-28, 15:34
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
För det första så är den där videon fake. För det andra så är det inga krigsbrott eftersom det inte är något krig.

Putin förnekar att det är ett krig och att använda ordet krig kan ge uppemot 15 års fängelse i Ryssland. Det finns inte heller någon krigsförklaring från Ryssland mot Ukraina. Detta gör alla ryska soldater i Ukraina till illegala kombattanter. Detta är också en av anldeningarna till att UN röstade för att fördöma Rysslands invasion av Ukraina.

USA avrättar regelbundet illegala kombattanter i krig. De avrättar de flesta talibaner, ISIS folk m.m. De avrättade också de flesta iraqier som stred efter att deras regering kapitulerat. Detta är helt lagligt eftersom illegala kombattanter saknar rätt att tas till fånga. Precis på samma sätt är det givetvis helt lagligt för Ukraina att avrätta alla ryssar som de fångar.

Nu driver du va? Ska du försvara USAs folkmord i Syrien också?

Videon är bekräftat äkta av CNN.
Citera
2022-03-28, 15:34
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du får gärna tala om för mig varför det är så viktigt vad precis varenda användare tycker.

Jag har heller inget minne av att någonsin ha sett dig delta i seriösa diskussioner. Du och ett par andra bara bjäbbar. Det blir jävligt tröttsamt i längden. Samtidigt håller väl inte den här tråden någon toppenkvalité. Det är mer någon sorts absurd battle royale-arena.

Om de vill veta vad jag skrivit kan du söka på mitt nick. Jag vet inte vilken nivå det håller med det är i alla fall seriöst.
Citera
2022-03-28, 15:36
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
(Mp) sitter inte ens i regeringen längre.

Försök att släppa dina paranoior. Jag vet , det är svårt men du är heeeeeeelt fel ute.

(Däremot är TV4 allt annat än fri media.)

Så förklara för mig mig då hur SVT styrs? Styrelsen tillsätts genom att lotta ut platserna ur folkbokföringen eller?

Miljöpartiet tog jag som ett exempel på hur de utnyttjar sin makt genom att tillsätta politisk och ideologiskt lojal styrelse, se fallet Vattenfalls styrelse där de skröt om att de tillsatte en kärnkraftfientlig styrelse i bolaget.
Citera
2022-03-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Snart har Putin den ursäkt han behöver för att utplåna Europa.
Njae, snarare att under ordnade former ta hem sina kvarvarande soldater och lägga en liten kontrollerad atombomb i Ukraina.

Det kommer Nato heller inte reagera på.
Citera
2022-03-28, 15:37
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det jag menar är att SVT och RT är lika lika vinklade fast på varsin sida om argumentet. Försök att hitta ett reportage där RT skriver något negativt om Ryssland/Putin eller där SVT skriver något negativt om Ukraina/Zelensky.
Det är Ryssland som är förövaren och Ukraina som är offret.
Det är Ryssland och inte Ukraina som hotar sin omvärld med kärnvapen.
Det finns faktiskt inget gott att skriva om Rysslands envåldshärskare.
På sin höjd kan man återge ondskans officiella linje och hållning vilket SVT gjort gång på gång men utöver det ska Rysslands krigsbrott och terror noga dokumenteras och fördömas.
Det är det enda anständiga.
Citera
2022-03-28, 15:38
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nu driver du va? Ska du försvara USAs folkmord i Syrien också?

Videon är bekräftat äkta av CNN.

Det var helt fel, men vi har tagit ett ansvar där, vi tog emot syriska flyktingar då, och nu tar vi emot ukrainska flyktingar och skickar pansarskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in