Citat:
Ursprungligen postat av
cashmoney85
Jag skiter i Putin, och tycker att invasionen är fel. Däremot håller jag inte med om bilden som vissa försöker skapa. Att ryssar är onda ukrainare goda, gör skillnad på politik, styre inte folk.
Vad har ond och god med det att göra, tycker du att invasionen är fel så har du väll tillräkligt med förmåga för att dra slutsattsen att ukrainarna befinner sig i en situation som är fel.
Citat:
På individnivå är det samma skit, du kommer inte märka någon skillnad på en ukrainare eller ryss när du kommer ha med dem att göra.
Finns säkert exempel på när det är sant, jag har dock inte upplevt det, vare sig innan kriget eller häromdagen.
Citat:
Jag har inte gått i någon fälla, däremot verkar du ha gjort det. Jag hade samma bild innan konflikten och för 1år och 2år sen. Den bilden har inte ändrats sista månaden heller.
Då behöver du inte larva dig med känslor, om du vet att det är "fel" att invardera ett annat land så får du väll acceptera att det kommer resultera i flera "fel" som följd.
Det betyder ju inte att indivduellt ansvar upphör, men det har ju en avsevärd påverkan på vilka beslut man tvingas ta på individnivå.