2022-03-28, 14:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Exakt. Ukraina får begå krigsbrott.

Får och får. Inte enligt konventionella lagar. Men en person som blir angripen har ALLTID rätten på sin sida att använda det våld som krävs för att försvara sig själv och sin familj. För mig är detta odiskutabelt.
Citera
2022-03-28, 14:38
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Finns videos på ukrainska soldater som torterar och skjuter ryska fångar i benen fötterna och mellan benen, samt ringer döda ryska soldaters mödrar. Men men, antar att det är okej.
Okej är det så klart inte. Men jag kan förstå varför man gör det, men det gör inte att det är rätt. Kan räkna med att det kommer finnas de som gör dessa upptåg, särskilt mot någon som finner det fullt rimligt att bomba och döda ens familj. I grund och botten kan man välja att avstå att vara där, däremot är det inprogrammerat att försvara ens nära och kära. Hatet kan lätt ta över.
Citera
2022-03-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Klart det inte är okej?
Men vad förväntar du dig?
Kommer ske grova övertramp från båda sidor helt klart.

Och värre lär det bli.

Det som skrämmer mig är hur väst blundar för ALLT som Ukrainska armen gör..
Snart är det väl okej om de mördar Ryska civila barn..

Folk har helt tappat det..

märkligt, benskjutar videon finns ju på cnn och annan västmedia, även ukraina har ju officelt komenterat den (nej de sa inte att det vara nazzistbyxxor och benen bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle)

sen får du ju ha i åtanke att ryssarna som råkar illa ut valde att vara där, det gjorde ju inga av barnen som träffades av ryska bomber och kulor.....
Citera
2022-03-28, 14:40
Medlem
Ravatoss avatar
Undrar om detta är legit? Någon som kan ryska som kan kolla?

Ett dokument som enligt google-translate är "Ryska federationens order att utveckla och distribuera falska material med misshandel av tillfångatagna ryssar. Vad gör Shari? Klart han lyder och sprider. Vilket slut."

https://twitter.com/Gollum_smgl/status/1508412957507690496
Senast redigerad av Ravatos 2022-03-28 kl. 14:43.
Citera
2022-03-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ryska videos, från ryska ursprungsspridare, för rysk tv.....

och det betyder ju inte per automatik att Ukrainare inte sköt ett antal fångar i benet innan de drog vidare (något som jag givetvis fördmömmer men som kan vara nödvändigt i en specefik situation) bara för att man redan kunnat avfärda mängder med tidigare "korsbränning och folkmords" montage från donbass.

Du är verkligen hjärntvättad, målat upp en bild av gott och ont. Har du varit i Ukraina? De är rent ut sagt, samma skit som ryssar.
Citera
2022-03-28, 14:41
Medlem
Citat:
Klart det inte är okej?

Och värre lär det bli.

Exakt, folk har tappat det helt. Det är vad jag pekar ut..folk här i forumet gnäller om ryska krigsförbrytelser (helt rätt), men när ukrainska soldater gör det så rättfärdigar man det. Folk har tappat det helt. Rysk propaganda är på riktigt, men kolla hur jävla hjärntvättade folk i väst är själva.
Senast redigerad av salad 2022-03-28 kl. 14:44.
Citera
2022-03-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Du är verkligen hjärntvättad, målat upp en bild av gott och ont.

Verkligheten är ju vad den är. finns inget "ont och gott" med att beskriva den objektivt, allt är inte känslor (om vi nu inte ska full postmodernism)

Citat:
Har du varit i Ukraina?

Ja

Citat:
De är rent ut sagt, samma skit som ryssar.

då har du uppenbarligen inte varit i ryssland.
Citera
2022-03-28, 14:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ryska videos, från ryska ursprungsspridare, för rysk tv.....

och det betyder ju inte per automatik att Ukrainare inte sköt ett antal fångar i benet innan de drog vidare (något som jag givetvis fördmömmer men som kan vara nödvändigt i en specefik situation) bara för att man redan kunnat avfärda mängder med tidigare "korsbränning och folkmords" montage från donbass.

Jag utesluter absolut inte att det hänt, och kommer att hända. Det handlar i så fall om krigsbrott.

Men det är skillnad på krigsbrott begångna av enskilda soldater och systematiska krigsbrott av ett lands stridsledning.
Citera
2022-03-28, 14:43
Medlem
Citat:
Exakt, folk har tappat det helt. Det är vad jag pekar ut..folk här i forumet gnäller om ryska krigsförbrytelser (helt rätt), men när ukrainska soldater gör det så rättfärdigar man det. Folk har tappat det helt.
Precis, det handlar inte om att vara på rysslands sida.
Jag har blivit kallad Rysstroll för att jag sagt något negativt om Ukraina.
Presidenten i Ukraina får man inte ens prata om, han är hela västs hjälte just nu.
Allt som han gjort tidigare, det ska grävas ner och aldrig talas om.

Folk är patetiska faktiskt.
Citera
2022-03-28, 14:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Klart det inte är okej?

Och värre lär det bli.

Väst blundar för allt Ukraina gör. Vad är det för ett hjärndött påstående? Läs någon artikel om händelsen som står det uttryckligen att det skall utredas ordentligt och att det inte är acceptabelt.

Vadå mördar ryska barn? Du har inte fattat att det är ryssarna som invaderat Ukraina? De har förhoppningsvis lämnat barnen hemma.

Ditt inlägg är jättekonstigt.
Citera
2022-03-28, 14:44
Medlem
Brutala bilder inifrån Ukraina. Rekommenderas starkt att se.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tpmagh/translation_25_march_azov_liberation_of_the/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-03-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Här är länk
https://youtu.be/vjWSZh8_VjE

Edit: Ukraina gått ut med att de ska utreda krigsbrott.

https://www.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-27-22/index.html
Tack för källa. Bra att dom sagt att dom ska utreda det här. Krig föder ilska. Heja ukraina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in