2022-03-28, 13:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nu spontanpostar jag litet men var inte Budapestavtalet ett avtal med Sovjet?

Nej. Budapestuppgörelsen undertecknades 1994 av Ryssland, Storbritannien och USA.

Sovjetunionen upphörde 1992.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ja, det vore intressant om det framkom att han fortfarande lever. Någon som sett någon skriva om det? Jag hittar tiotusentals artiklar om att han är död, men ingen som skriver att det är felaktigt och att han fortfarande lever.
Ryssland har inte officiellt gått ut med att han är död och deras info verkar helt ärligt vara den enda man kan lita på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nu spontanpostar jag litet men var inte Budapestavtalet ett avtal med Sovjet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

från 94

(det finns massor med "budapestfördrag" om allt möjligt...)
Citera
2022-03-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssland har inte officiellt gått ut med att han är död och deras info verkar helt ärligt vara den enda man kan lita på.

Okey, det kan bli roligt när Mordvichev dyker upp igen då. Ryssarna lär ju inte missa tillfället att bevisa att ukrainarna har fel i sin rapportering. Väntar med spänning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Resonemanget är ju att han är död då, iochmed att de inte gått ut med något....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Flightradar, vet inte hur man länkar.

Hittade: https://fr24.com/GNY4513/2b4bfc60
OK. Stort tack!
Citera
2022-03-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Budapestuppgörelsen undertecknades 1994 av Ryssland, Storbritannien och USA.

Sovjetunionen upphörde 1992.
Jotack jag jag vet att det upphörde 1992. Jag hade en minnesbild av att det var innan detta.

Tack för rättelsen.

(SÅ går det när man spontanpostar .)
Citera
2022-03-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

från 94

(det finns massor med "budapestfördrag" om allt möjligt...)
Jaja. Stort tack för påminnelsen!
Citera
2022-03-28, 14:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Okey, det kan bli roligt när Mordvichev dyker upp igen då. Ryssarna lär ju inte missa tillfället att bevisa att ukrainarna har fel i sin rapportering. Väntar med spänning!
Jag tycker mer det ser ut som ryssarna inte bryr sig ett skit om vad Ukraina påstår. De hade ju kunnat visa upp den här generalen samma dag som förklarades död. Nu dyker han upp över en vecka senare med Kadyrov kring en nyhet om Kadyrov. Så har det varit massa andra gånger också. Ryssland visar noll intresse att ta död på ukrainska påståenden. Kanske ser de det lite som jag: Efter en viss gräns är de här lögnerna mer skadliga för dig själv än för din fiende.
Citera
2022-03-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
För ett par år sedan eller när det var så anföll ju plötsligt Azerbadjan armenierna i enklaven. De hade stora framgångar vilket de inte haft tidigare. Det berodde på hjälp från Israel och Turkiet med bl.a. drönare som "Bayraktar" som var en totsl "game changer". Även i Ukraina så är den judisk-turkiska alliansen tydlig i stödet för Ukraina och Ukraina har ju köpt vspen från just Turkiet och Israel. På sociala medier så ser man också många judar och turkar som hejar på Ukraina. Förutom den vanliga västliga judeglobalistiska kampen mot Ryssland så verkar det länge ha pågått en israelisk-turkisk kampanj för undergrävande av och försvagande av traditionellt kristna nationer som Ryssland och Armenien och mot kristna grupper och områden i Mellanöstern.

Det var inte plötsligen de anföll.

Konflikten har varit gång sedan första kriget 1988 (1992)-1994

Sen fortsatte det 2016 men där i mellan så hade det varit bråk

Slutligen gick Azerbajdzjan till attack 2020 Det berodde tre saker

1 Azerisk upprustning - oljepengar

2 Armenierna vägrade lösa frågan diplomatiskt

3 Armeniska presidenten hade gjort alla sina vänner sura (Till ex Ryssland)

Kriget avgjordes inte med drönare - Det är en media-hype. Det var det vanliga pansar, infanteri och artilleri med stöd av drönare.

Nu har Azerbajdzjan en möjlig chans, om de så önskar tar resten av Nagorno-Karabach. Ryssarna är upptagna på annat håll. Men jag gissar att det är vapenskrammel så man kommer vidare i förhandlingarna. Armenierna har inget att sätta i mot själva.

Israel stödjer Az för att knulla Iran i röven. Turkarna gör det av historiska och kulturella skäl. Turkarna sitter i lite i kläm just nu, Usel ekonomi, importerar mycket vete vanligtvis från Ryssland. Väst vill att Turkarna ska be alla ryssar att dra åt helvete, men det går inte och jag förstår turkarna. Men för turkarna så som för Sverige är ett svagt Ryssland ett bra Ryssland. Det tycker nog de flesta av Rysslands grannar.
Citera
2022-03-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Vet inte så mycket om vem den italienska reportern är. Men känns inte som att han är opartisk, utan får PRO-ryska vibbar där.
Tysk "stormedia" har önnu inte avfärdat detta, vilket de annars är snabba med...vi får väl se..
Citera
2022-03-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det är bara journalister som pratar med varandra ingen intervju med mannen på gata dessutom är det ett klipp från RT vilket är lika vinklat som SVT fast åt andra hållet.
Skämtar du???
Vilka är det SVT låter sända om kriget i Ukraina dagtid??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in