2022-03-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Alla vet att det är så. Det har viskats om det länge.

Ja det verkar finnas en del substans bakom det. Kan ju förklara en del av hans politiska karriär om han har omgett sig med pedofiler och andra sexualbrottslingar. Det är sådant som ger hållhakar på människor så att de blir absolut lojala.
Citera
2022-03-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Då säger jag igen, Trump blev intervjuad av Fox News, och sade att vore han president nu så skulle han hota med kärnvapen tillbaka, och köra med dom upp och ner längs Rysslands gräns. Det var ett bra uttalande, han hetsar, Trump tycker inte alls som du.

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
I Ukraina finns det gott om extremister. De har funnits där hela tiden.

Och under andra världskriget var det mängder av ukrainare som hjälpte till med förintelsen.

Stalin samarbetade med och stödde Hitler fram till operation barbarossa.
Citera
2022-03-28, 12:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
En väldigt knepig analys av proffset Joakim Paasivi. Han väljer att slå ner på dom ryska robot / missilsystemen, det enda som visat sig fungera någorlunda effektivt i det ryska krigsmaskineriet.

Ja, bortsett att 60 procent av de långräckviddiga robotarna fallerat på ett eller annat sätt. Säger det mesta om resten av den ryska krigsmakten!😄
Citera
2022-03-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Visst är det så. Antisemitismen har väldigt djupa rötter i Östeuropa. Ukraina är inget undantag.

Det väsentliga i dag är trots det att "nazisterna" i Ukraina slåss på fel sida, om man är antisemit.

Och i sverige, även om det är främst i malmö nuförtiden...
Citera
2022-03-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ha ha .. att lura i ryssarna skadlig sprit, skulle troligen funka. Inte träsprit dock.
Men dunkar med farlig hemkörd sprit, skulle nog skada eller döda ryssar, absolut.

"Förgifta alla alkohol ni har" är väl en rimlig uppmaning till folket.

Skämt åsido.. jag tror att supandet är en delförklaring till ryssarnas beteende och misslyckande.
De har tom haft en president som var på hjälmen 24/7 (Jeltsin) och det sups väl i U-båtar, i regeringen och ute på slagfältet...

Att vara stridande soldat är alltid hemskt, var man än är, men ryska armén verkar ju vara vidrig.
Jag tror att soldaterna super i hela Ukraina, bara för att stå ut.

Supandet kan också vara en orsak till att befäl stryker med - särskilt hatade befäl kanske skjuts av sina egna, som inte kan kontrollera sig, eller skiter i allt.
Det är ju en hel del supande i Vitryssland, Ukraina och Ryssland.

I Vietnam så mördades amerikanska befäl av sina egna om soldaterna tyckte att befällen var inkompetenta.
Med tanke på mobbningen i ryska armen så finns det nog en hel del hat uppbyggt.
I amerikanska armen så kan man va jävliga men det är ju sällsynt i dagens läge med misshandel etc.
I Ryssland så är det standard med regelrätt förnedring, misshandel, mord våldtäkter mm.
Har dött tusentals ryssar under värnplikten under 2000-talet.
Citera
2022-03-28, 12:36
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Stalin samarbetade med och stödde Hitler fram till operation barbarossa.

Ja, ryssen gillade överenskommelsen så att de kunde "få" några utav baltländerna, då gick det bra att kollaborera med nazisterna.
Citera
2022-03-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det är ju en hel del supande i Vitryssland, Ukraina och Ryssland.

I Vietnam så mördades amerikanska befäl av sina egna om soldaterna tyckte att befällen var inkompetenta.
Med tanke på mobbningen i ryska armen så finns det nog en hel del hat uppbyggt.
I amerikanska armen så kan man va jävliga men det är ju sällsynt i dagens läge med misshandel etc.
I Ryssland så är det standard med regelrätt förnedring, misshandel, mord våldtäkter mm.
Har dött tusentals ryssar under värnplikten under 2000-talet.

Har du någon källa på det fetaste påståendet ? Ytterst intressant om så är fallet..
Citera
2022-03-28, 12:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Alla vet att det är så. Det har viskats om det länge.

Stämmer! Putler hade vrålstånd på ett gym, omgiven av barn.
Citera
2022-03-28, 12:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Fascistsymboler är känsliga i Tyskland. Eftersom Putins Ryssland utvecklats till en ren fasciststat och Z-symbolen förknippas med dess militära aggression är det fullt logiskt att den förbjuds, även om det inte klottras med den i Tyskland.

Tänkte inte på fascist-vinkeln, det går ihop. Personligen syns jag dock att Ryssland har blivit till en mer maffia-stat. Fast skillnaderna på det, maffia/fascist..är ju sak mer obefintliga.

Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Då säger jag igen, Trump blev intervjuad av Fox News, och sade att vore han president nu så skulle han hota med kärnvapen tillbaka, och köra med dom upp och ner längs Rysslands gräns. Det var ett bra uttalande, han hetsar, Trump tycker inte alls som du.

Trump är för stunden på sidolinjen, och agerar likt ett fotbollsfan som kritiserar sitt egna lags coach efter en förlust. Inget annat. Tror även att Trump skulle ha hanterat det hela bra, även om jag i sak nog anser att Biden har gjort det även gott. Deffensiva vapen och sanktioner.

Få se hur det blir om ett tag.., om Putin fortsätter att agera obstinat vid fredsförhandlingar, eller krigsbrotten fortsätter att accelera.. Blir inte förvånad då om pressen växer på att tex det blir en Mig-export..
Citera
2022-03-28, 12:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du påstår alltså att Zelensky är demokratiskt lagd och Putin är pedofil. Med andra ord: rent trams.
Det ligger nog nått i det där med att Putin är pedofil. Har hört det så många gånger.
Citera
2022-03-28, 12:40
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tänkte inte på fascist-vinkeln, det går ihop. Personligen syns jag dock att Ryssland har blivit till en mer maffia-stat. Fast skillnaderna på det, maffia/fascist..är ju sak mer obefintliga.

Trump är för stunden på sidolinjen, och agerar likt ett fotbollsfan som kritiserar sitt egna lags coach efter en förlust. Inget annat. Tror även att Trump skulle ha hanterat det hela bra, även om jag i sak nog anser att Biden har gjort det även gott. Deffensiva vapen och sanktioner.

Få se hur det blir om ett tag.., om Putin fortsätter att agera obstinat vid fredsförhandlingar, eller krigsbrotten fortsätter att accelera.. Blir inte förvånad då om pressen växer på att tex det blir en Mig-export..

Det ligger nånting i det ja. Jag tror däremot att det finns en hel del Republikaner som är taggade på att gå in och hjälpa till. De har inte glömt mötet i Munchen 2007 med Putin.
Citera
2022-03-28, 12:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Och i sverige, även om det är främst i malmö nuförtiden...
Det är intressant och ger avtryck även i debatten om kriget. Israel upprätthåller ju goda relationer med Ryssland, men de USA-vänliga jude- och Israel-vännerna (även kontrajihadisterna) i bl.a. SD stämmer in i den antiryska kören — antagligen till viss del för att man iakttar hur antisemiter tar ställning för Ryssland. Samtidigt som ryssarna bekämpar islamister på flera håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in