2022-03-28, 11:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Tack sjalvt. Fast 'hen' Ar val ratt. Du ar inte svensk. Halsa hem till Fort Deidrick

Är alla laboratorium som hanterar gift ’dodslabbar’?
Citera
2022-03-28, 11:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Nu börjar det ryska slöddret lämna minerade dokument och leksaker efter sig.
Dessa mongoler.

https://mobile.twitter.com/pmakela1/status/1508333865080926212
Citera
2022-03-28, 11:32
Medlem
ReijoHervonens avatar
+400 döda ryssar enligt Ukraina igår. Det verkar öka lite igen. 30 armored combat vehicles och 4 tanks. 2 plan nedskjutna.
Citera
2022-03-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att ordet "dekadens" ingår i Rysslands propaganda, är skrattretande. Ryssarna är väl världens mest alkoholiserade folk och beter sig fn som svin.

Nu börjar rapporter om våldtäkter trilla in.
Ryska soldater som varit fulla (oj vilken överraskning) har våldtagit ukrainska kvinnor, enligt ukrainska vittnen.
Det är förmodligen sant. Skulle förvåna mig mycket om det inte var sant

Enligt ukrainska vittnen, har äldre kvinnor blivit våldtagna. Udda beteende men inte otroligt. Ryska soldater krökar väl 24/7.

En anledning till ryssarnas haveri på slagfältet, kan nog förklaras med krökande (iaf delvis).

Jag betvivlar att hela invasionsstyrkan är nykter.
Ryska soldater som kommit över vodka låter verkligen inte som några trevliga nyheter för civilbefolkningen, vi kommer nog tyvärr få läsa om nya övergrepp. Får hoppas ukrainska armén kan skydda så många som möjligt.

Att ryssarna kör sådan propaganda som "dekadens" är ju för att de inte har något annat att komma med. Dom är utlämnade åt det subjektiva som "väst dekadens", "det heliga Ryssland" etc. När det gäller objektiva parametrar, sånt som går att mäta, tex BNP, medellivslängd, korruption, alkoholism, ja då blir dom ju förnedrade.
Citera
2022-03-28, 11:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är alla laboratorium som hanterar gift ’dodslabbar’?
Dodslabbar låter som en rysk fågelart.
Citera
2022-03-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryska arméns alkoholism är legendarisk. Egentligen borde Ukraina bara skicka in en laddning vodka till ryska armén för att slå ut dem :-)

https://charter97.org/en/news/2022/2/20/455380/

https://warontherocks.com/2015/09/boozing-through-the-soviet-afghan-war-was-more-horrifying-than-you-can-imagine/

Supandet nämns aldrig i medias rapportering, vilket är förvånande. Det är klart att promillehalten har betydelse.

Ytterligare en grej som ryssarna inte fattat. För ung 100 år sedan fattade vi i Väst att alkoholen måste kontrolleras nationellt. Nykterhetskamp = framgång.

Soldaterna som invaderar Ukraina, tar väl till flaskan, för att uthärda misär och dåligt samvete. Att ukrainarna vittnar om övergrepp som begåtts av fulla ryssar, är inte förvånande.
Citera
2022-03-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Ryska soldater som kommit över vodka låter verkligen inte som några trevliga nyheter för civilbefolkningen, vi kommer nog tyvärr få läsa om nya övergrepp. Får hoppas ukrainska armén kan skydda så många som möjligt.

Att ryssarna kör sådan propaganda som "dekadens" är ju för att de inte har något annat att komma med. Dom är utlämnade åt det subjektiva som "väst dekadens", "det heliga Ryssland" etc. När det gäller objektiva parametrar, sånt som går att mäta, tex BNP, medellivslängd, korruption, alkoholism, ja då blir dom ju förnedrade.

Det kommer nog mycket mer....
Ryssarna har inte svinat klart.

Visst är det så. Ryssarna har slut på argument.
Citera
2022-03-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Eller så är det bara det att under mitt liv har det varit så otroligt sällsynt med folk som slåss för något gott, så man får ett känslomässigt band bara av känslan av att veta att den egenskapen inte är helt utdöd än. Jag är en romantiker. Jag tror på de gamla dygderna - heder, ära, självuppoffring, moral. Att se att det fortfarande finns folk som tagna ur vilken 1800-talsbok som helst är en lisa för själen. Judarna har ännu inte gjort alla människor till nihilistiska monster överallt. Motståndet lever. Det finns hopp.

Vad skulle krävas för att du skulle uppfatta Plutte och hans krig som förtryckande? Hade en kem eller kärnvapenattack fått dig att dra öronen åt dig? Ett anfall riktat mot Sverige? Eller står du bakom vad som helst de kan komma på att göra?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, de skickas till Tyskland som alla US stupade som USA inte ville skicka direkt hem, daligt PR du vet

Va? Varför ska Tyskland härbärgera ryssar som råkat avlida under den särskilda operationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Aftonbladet lägger upp "sensationsmaterial" för 185 gången, och du tror blint på dessa "källor"..
Joakim Paasikivi*har än en gång kommit med påståenden helt tagna ur luften. Att denne överstelöjtnant öht får tala fritt är ett mysterium.. Har även sett honom i TV där han mer än väl visade på sin obegåvning när det gäller sanning. Tänk efter..visst är det märkligt att det alltid kommer från "obekräftade källor" eller "anonyma källor".. Borde man inte ifrågasätta detta innan man tar de för trovärdiga?
Det är otroligt mycket falsk propaganda involverad i detta maktspel. Jag önskar alla kunde förkovra sej i bakgrunden till det vi ser idag.
Och om världen är minsta rättvis kommer oligarken Zelenskyj att få ge sej. Han har redan börjat "krypa till korset"..antagligen för att hans inbördeskrig och terror inte fungerar.
Jag lovar dej, om du läser på om bakgrunden kommer du bli förvånad, tro mej!

Propaganda kommer från Putins Ryssland. Där har man inte ska man kontrollera informationen. Att då blint tro på ryska propaganda är mångfalt både dummare och farligare än att vara oroade om något obekräftat smiter genom den fria medians källgranskning. Och det du tolkar som om att Zelenskyj kryper till korset är för mig en fredstrevare. Det är Putins som är ohyran i denna konflikt och ska avlivas.

Sen ironiskt att se att det är antivaxxare i Tyskland som tar Putins sida i detta krig. Visar bara hur ointelligenta Putinkramare är.
Citera
2022-03-28, 11:39
Medlem
Citat:
En till Otaku. Myror at upp mina skander i Sony for lange sen. Du har aldrig bott i tropikerna. Jag sitter vid havet nu o njuter av solnedgangen. Onskar dig att upplevar det ngngang i ditt misarable liv

Hur länge har du bott i Somalia?
Citera
2022-03-28, 11:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det går verkligen dåligt för ryssarna.
Måste ju bli en riktig smocka i ansiktet på civila ryssar när Ryssland har fallit och information släpps fri och de får reda på att deras fina bataljon som historiskt bekämpande nazisterna, nu är sprängd eftersom de själva var nazisterna i denna konflikt.

There will be many russian suicides in the coming years.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in