2022-03-28, 01:50
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Klart man er mest redd i det øyeblikket man blir overrasket.

Kvinnen sto der alene på fortauet.

Vi vet ikke på hvilken måte hun velger for å komme seg på jobb, etter vitneobsetvasjonen ble publisert.

Dessuten har hun jo allerede meldt ifra til politiet om det hun så. Da er det vel ingen grunn til å føle seg truet lenger?!

Eller tenkte du at GMene er såpass hevngjerrige, at de oppsøker kvinnen flere år etterpå?

Sjerpings Jayce! Tenk omigjen!

Hun kunne risikere represalier. Og når det kom fram i avisen på denne tiden at man kunne ha å gjøre med livsfarlige kidnappere fra Kosovo eller området rundt der. Albania, Serbia, Bosnia etc,, og at de hadde kapasitet til å utføre meget grov vold, så kan hun ikke ha vært så redd når hun stilte opp på TV med navn og bilde. Det tok meg få minutter å finne ut hennes etternavn og adresse og Facebookprofil bare utifra de få opplysningene jeg hadde. Hun kunne også risikert å bli oppsøkt og blitt truet til å ikke vitne i en evt rettsak, eller trekke tilbake sitt vitneutsagn, og endre det til f.eks. at bilen var blå og ikke rød.
Citera
2022-03-28, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hun kunne risikere represalier. Og når det kom fram i avisen på denne tiden at man kunne ha å gjøre med livsfarlige kidnappere fra Kosovo eller området rundt der. Albania, Serbia, Bosnia etc,, og at de hadde kapasitet til å utføre meget grov vold, så kan hun ikke ha vært så redd når hun stilte opp på TV med navn og bilde. Det tok meg få minutter å finne ut hennes etternavn og adresse og Facebookprofil bare utifra de få opplysningene jeg hadde. Hun kunne også risikert å bli oppsøkt og blitt truet til å ikke vitne i en evt rettsak, eller trekke tilbake sitt vitneutsagn, og endre det til f.eks. at bilen var blå og ikke rød.
Klart at GMene ikke oppsøker henne etter at hun har meldt ifra til politiet.

Det ville bare satt GMene i større risiko for å bli avslørt.
Det er forseint for GMene å gjøre noe med det. Skaden er allerede skjedd.

Helt fjernt virkelighetsbilde!
Citera
2022-03-28, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ikke mer redd enn at hun gjorde seg kjent for hele Norge i alle medier mens en GM går løs.

Men det var ett år og fem måneder senere hun trådte frem i Åsted Norge og da har den verste frykten lagt seg.

https://m.facebook.com/astednorge/posts/1193429711007700/
Citera
2022-03-28, 02:55
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Klart at GMene ikke oppsøker henne etter at hun har meldt ifra til politiet.

Det ville bare satt GMene i større risiko for å bli avslørt.
Det er forseint for GMene å gjøre noe med det. Skaden er allerede skjedd.

Helt fjernt virkelighetsbilde!

Tror ikke hun tenker så beregnende og kalkulerende.
Hvis GM hadde blitt satt i søkelyset p.g.a. hennes vitneutsagn, så kunne hun jo trues til taushet.
Det hjelper jo henne lite om hun blir trøstet av politiet etter å ha blitt utsatt for vold.
Hun kunne jo i verste fall risikere å forsvinne selv.
Konklusjon: Hun kan ikke ha vært så veldig redd, noe som igjen betyr at det muligens ikke var AE hun så i bilen. Hun har jo også sagt at hun ikke kan garantere noe, på spørsmål om hun var sikker i sin sak.
Citera
2022-03-28, 04:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men det var ett år og fem måneder senere hun trådte frem i Åsted Norge og da har den verste frykten lagt seg.

Jeg lurer litt på hva som ligger bak dette. TH ble arrestert 28 april 2020, var det det?
1 mnd etterpå så kommer altså dette innslaget fra Åsted Norge.
Mon tro om det var Irene som tok kontakt med TV2, eller om det er Holden som har trukket i trådene her. TV2 hadde jo også en periode der de litt helte mot å støtte TH. De postet dette brevet som angivelig var skrevet av datteren, og de skreiv sine artikler på en måte som gjorde at ekteskapet skulle se bra ut. Etter en stund skiftet temperaturen seg, av en eller annen grunn som vi ikke får vite.
Kan det være Holden som har hentet ut denne vitneobservasjonen fra politiets registre, og så kontaktet Irene? Og så har han brukt TV2 for å prøve å sette politiet i et dårlig lys? For han er vel stort sett den eneste som kan begjære innsyn i en sak der en person har blitt siktet og arrestert.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-03-28 kl. 04:08.
Citera
2022-03-28, 05:05
Medlem
Citat:
Jeg lurer litt på hva som ligger bak dette. TH ble arrestert 28 april 2020, var det det?
Mon tro om det var Irene som tok kontakt med TV2, eller om det er Holden som har trukket i trådene her. TV2 hadde jo også en periode der de litt helte mot å støtte TH. De postet dette brevet som angivelig var skrevet av datteren, og de skreiv sine artikler på en måte som gjorde at ekteskapet skulle se bra ut. Etter en stund skiftet temperaturen seg, av en eller annen grunn som vi ikke får vite.
Kan det være Holden som har hentet ut denne vitneobservasjonen fra politiets registre, og så kontaktet Irene? Og så har han brukt TV2 for å prøve å sette politiet i et dårlig lys? For han er vel stort sett den eneste som kan begjære innsyn i en sak der en person har blitt siktet og arrestert.

11. januar 2019 publiserte Åsted Norge om forsvinningssaken på Facebook.

Åsted Norge viste en spesialsending om forsvinningssaken 14. januar 2019

https://m.facebook.com/astednorge/posts/797597057257636/?refsrc=deprecated&_rdr&_se_imp=2yXqQmHyup58qoYbx

Jeg tror at det er Åsted Norge som har fått informasjonen direkte fra politiet. Jeg tror ikke på Holden. Åsted Norge har ifølge Facebook hatt kontakt med politiet.

Bild
Ås Avis
Nyheteter, Politiet | Dette vitnet hevdet å ha sett Anne-Elisabeth ...
https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_1000_2000_s_f/0000/asav/2020/11/23/13/TV2.png?chk=115A6E

Her kan du klikke på Irene
https://www.google.se/search?q=irene+norge+anne-elisabeth+hagen&prmd=inmv&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=2ahUKEwiPn9bb5Of2AhU4SfEDHZWZB2cQ_AUoAXoECAI QAQ&biw=360&bih=674&dpr=2#imgrc=jCN3Hyqujw9fnM&img dii=BsDlRwyYCdTnyM
Senast redigerad av Braskamin58 2022-03-28 kl. 05:12.
Citera
2022-03-28, 06:29
Medlem
Citat:
Jeg tenker at det kan handle om seksualitet og om ektepakten.
Havhest indikerer at denne angivelige utroskapskandalen i forrige århundre rettferdiggjør at aeh enten går tomhendt ut av ekteskapet eller tvinger henne til å bli i sv sammen med den forsmådde th. Er ikke så sikker på hvor frivillig hun undertegnet. Trodde likestillingen var kommet litt lenger.
Citera
2022-03-28, 08:49
Medlem
Citat:

Så brutale GM blir bare helt ufarlige etter 1 år og 5 måneder...? I bakvendtland går all ting an.
Åpenbart har du hverken fått med deg trusselbrevet eller den brutaliteten som er avdekket i saken.
Citera
2022-03-28, 09:02
Medlem
Citat:
Tror nok de fleste eldre kvinner vil synes at alle SUVer er store og prangende. De ser nok ikke forskjell.
Å konstatere noe så spesifikt som årsmodell og karrosseritype utifra et sånt vitneutsagn, blir ganske søkt.

Hadde politiet foretatt grundige avhør av kvinnene, kunne de pekt ut akkurat hvilken bilmodell de hadde sett.
Citera
2022-03-28, 09:21
Medlem
Citat:

Innslaget ble laget etter at Irene kontaktet Asbjørn Hansen i Åsted Norge.

Hvis denne BMWen var en norsk bil som var på Ås denne dagen, så ville den mest sannsynlig blitt identifisert etter Åsted Norge-innslagene, og sjekket ut av saken. Da hadde "nytten" av denne observasjonen forsvunnet helt for forsvareren til TH. Så denne teorien din er helt latterlig.

Hva er formålet ditt med å lage slike paranoide teorier?
Citera
2022-03-28, 09:27
Medlem
Citat:
Så brutale GM blir bare helt ufarlige etter 1 år og 5 måneder...? I bakvendtland går all ting an.
Åpenbart har du hverken fått med deg trusselbrevet eller den brutaliteten som er avdekket i saken.

Jeg har fulgt denne saken siden 10. januar 2019 i Sverige og fra 28. april 2020 i Norge da jeg fant tråden på Flashback. Etter at jeg fant tråden på Flashback, leste jeg tråden fra første side til siste side. Så, vel, jeg vet om trusselbrevet og også om den voldelige brutaliteten.

Polisen söker kontakt med potentiella vittnen
10 januari 2019 10:17

Över 100 tips har kommit in till polisen efter att man offentliggjort försvinnandet av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen. Samtidigt är man angelägen om att komma i kontakt med ett antal personer som synts utanför maken Tom Hagens arbetsplats den 31 oktober.

https://www.sydsvenskan.se/2019-01-10/polisen-soker-kontakt-med-potentiella-vittnen

Polisen: Här är sista livstecknet från norska miljardärshustrun
Publicerad 15 jan 2019 kl 09.22

Anne-Elisabeth Falkevik Hagen, 68, ringde en familjemedlem vid 09.14 den 31 oktober.

Det var det sista livstecknet från henne.

Nu vädjar familjen till kidnapparna att ta kontakt.

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-har-ar-sista-livstecknet-fran-norska-miljardarshustrun/
Citera
2022-03-28, 09:35
Medlem
Citat:
Inga svenske medier har omtalt BMWen.

Har noen svenske tv-kanaler et kriminalprogram som sendes/produseres nå?
Senast redigerad av Lorentsen 2022-03-28 kl. 09:37. Anledning: Omformulering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in