Citat:
Ursprungligen postat av
dLn_sthlm
Du verkar vara ett exempel på just det. Att skylla konflikten på NATO och USA hör till den pro-ryska stollefabrikens narrativ.
Det är Ryssland som startade kriget för 8 år sen och du verkar vara typen som anser att våldtäcktsoffer borde ställa sig på alla fyra och att det är deras eget fel för att de klär sig utmanande.
Om du ens satt din fot i Ryssland någon gång så tycker jag du packar väskan och flyttar det, helst igår.
Så jag som inte vill ha krig och vill avsluta konflikten snabbast möjligt samt tänker på människors bästa och inte geopolitik är den som saknar empati? Du vill ju gärna se många bilder på döda ryska soldater men jag vill inte se döda över huvudtaget. Det är en trångsynt och märklig inre värld du verkar leva i.
Det är kanske du som borde flytta från vårt land så vi inte hamnar i problem i framtiden. Seriöst, tröttnar ni inte på begreppet rysstroll och personangrepp eller får ni betalt för det?
Vad hade Ukraina och USA kunnat gjort då?
1. Gjort som Finland och vårt land och förklarat sig alliansfria och respekterat rysslands önskan om säkerhet i närområdet precis som vi gjorde gentemot Sovjet.
2. USA skulle inte ha stött en statskupp och låtit demokratin ha sin gång istället.
3. Åtalat alla extremister som mördade och brände ihjäl sina lansmän och inte använt dom som "tyska brunskjortor" för att tysta folket.
4. Ukraina skulle ha respekterat Minskavtalet och har haft många år på sig att införliva det.
5. NATO och USA skulle inte ha lagt sig i Ukrainas inre angelägenheter och retat Ryssland.
6. Förhandlat på ett vettigt sätt då Ryssland krävde säkerhetsgaratier och inte ignorerat.
Ganska enkla saker som gynnat båda folken eller hur? Men annat än människor är viktigare så kom inte med dina falska tårar.