2022-03-27, 23:54
Medlem
allegragellers avatar
Mariupol, det värsta jag sett.. är det från teaterbyggnaden som bombades?

” 18+ Det här är en skrämmande video från Mariupol. Detta är resultatet av vad de ryska fascisterna gör. Jag har inte ord för att kommentera detta...”

https://twitter.com/antiputler_news/status/1508197757223411713?s=21&t=KyVtjcYuB6IkLo7huDUOVw

Edit: borttagen video, människor låg inuti en byggnad, ovanpå varandra, hur många som helst, liknade bilder från WWII
Senast redigerad av allegrageller 2022-03-28 kl. 00:00.
Citera
2022-03-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Att hoppas är ju inte fel, hoppas även att Putin blir mördad och den sannolikheten är betydligt större.

Det krävs i så fall någon väldigt nära honom som är villig att offra livet. Det är enklare för alla i Kreml att bara åka med och hålla låg profil.

Ryssland som sådant är inte hotat. Bara Putins ego om kriget fortsätter gå dåligt. Men han lär varken ge sig eller bli mördad.

Mest sannolikt just nu är att han påstår att han enbart var ute efter Donbass från början och tvingar till sig den regionen, Krim och landet runt Azovsjön. Kanske han låter bli Odessa. Men troligen inte.
Men det är ändå mycket mindre än hela Ukraina som han var ute efter från början.

Problemet blir att Ryssland blir paria i världen tills Putin försvinner om 10-20 år. Sanktioner kvarstår. NATO rustar upp och Ukrainska motståndsmän fortsätter strida på ockuperad mark.

Det blir som Nord och Sydkorea eller Cypern
Citera
2022-03-27, 23:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men Ukraina tar över deras områden, kommer de tillbaka måste de strida för att ta dem igen. Både norr och söder om Sumy.
Och samtidigt är de så försvagade att deras stridsduglighet är mycket låg.
Förlorar hur de än gör.
Men nu när jag tänkte efter har du nog rätt, de flyttas österut.
Citera
2022-03-27, 23:59
Medlem
allegragellers avatar
.
Citera
2022-03-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Mariupol, det värsta jag sett.. är det från teaterbyggnaden som bombades?

” 18+ Det här är en skrämmande video från Mariupol. Detta är resultatet av vad de ryska fascisterna gör. Jag har inte ord för att kommentera detta...”

https://twitter.com/antiputler_news/status/1508197757223411713?s=21&t=KyVtjcYuB6IkLo7huDUOVw

Finns inte ens kvar...förmodligen verifierat som fake.
Citera
2022-03-28, 00:00
Medlem
Dagens attack med cruise missiler caliber mot Zhyromir väst om Kiev.

https://www.youtube.com/watch?v=BSiVdB0r0jg
Senast redigerad av Lars48. 2022-03-28 kl. 00:02.
Citera
2022-03-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Märkligt. Men Varför?

Vette fasen. Skulle ett större civilt skepp, fullastat med bomber kunna fylla något slags självmordsmission mot nåt ryskt krigsskepp? Om man lyckas överraska. Men det känns fruktansvärt svårt.
Antar att ryska krigsskepp i svarta havet skulle göra processen kort med skeppet, om ukrainarna försöker sig på att använda det i något logistiskt syfte.
Citera
2022-03-28, 00:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag vet, den togs bort nyss. Fake??? Nej, det var vidriga bilder
Citera
2022-03-28, 00:02
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad

Knappast, utan det är förmodligen videon på staplade nakna lik som postats förr.
Citera
2022-03-28, 00:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
De styrkorna lär nog ha sjappat nu. Men jag hittade precis en som också har en teori om detta. Röda Armén sätter in allt de har i öster nu. Det är bara det att Röda Armén har redan satt in sjukt mycket pansar vid Izyum och inte kommit nån vart. UAF kämpar på nåt helt sjukt alltså.

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1508169527976247307

Det tyder på att Ryssland ger upp att ta Kharkiv också och koncentrerar sig på allt söder om det iställer, vilket var min spekulation i ett tidigare inlägg. De klarar inte att ta Kharkiv så de försöker nog ta allting söder om Kharkiv och västerut till Dneipr-floden nu.

Kanske måste ukrainarna retirera så att de inte blir inneslutna. Att göra överallt som i Mariupol är farligt.
Citera
2022-03-28, 00:04
Medlem
Jofs avatar
Undrar vad zelenskyj har i kikaren? Vill han verkligen ge bort en del av Ukraina?

Såg svenska militärplanet patrullera längs Ukrainas gräns. Idag några timmar.
Flightradar24.

Såg också ett kinesiskt passagerarplan på väg från Frankfurt till kina. Men inte lika många såna flighter som för några dar sen. Nu 95% ryska inrikesflyg i ryskt luftrum.
Citera
2022-03-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du verkar vara ett exempel på just det. Att skylla konflikten på NATO och USA hör till den pro-ryska stollefabrikens narrativ.

Det är Ryssland som startade kriget för 8 år sen och du verkar vara typen som anser att våldtäcktsoffer borde ställa sig på alla fyra och att det är deras eget fel för att de klär sig utmanande.

Om du ens satt din fot i Ryssland någon gång så tycker jag du packar väskan och flyttar det, helst igår.
Så jag som inte vill ha krig och vill avsluta konflikten snabbast möjligt samt tänker på människors bästa och inte geopolitik är den som saknar empati? Du vill ju gärna se många bilder på döda ryska soldater men jag vill inte se döda över huvudtaget. Det är en trångsynt och märklig inre värld du verkar leva i.

Det är kanske du som borde flytta från vårt land så vi inte hamnar i problem i framtiden. Seriöst, tröttnar ni inte på begreppet rysstroll och personangrepp eller får ni betalt för det?

Vad hade Ukraina och USA kunnat gjort då?

1. Gjort som Finland och vårt land och förklarat sig alliansfria och respekterat rysslands önskan om säkerhet i närområdet precis som vi gjorde gentemot Sovjet.

2. USA skulle inte ha stött en statskupp och låtit demokratin ha sin gång istället.

3. Åtalat alla extremister som mördade och brände ihjäl sina lansmän och inte använt dom som "tyska brunskjortor" för att tysta folket.

4. Ukraina skulle ha respekterat Minskavtalet och har haft många år på sig att införliva det.

5. NATO och USA skulle inte ha lagt sig i Ukrainas inre angelägenheter och retat Ryssland.

6. Förhandlat på ett vettigt sätt då Ryssland krävde säkerhetsgaratier och inte ignorerat.

Ganska enkla saker som gynnat båda folken eller hur? Men annat än människor är viktigare så kom inte med dina falska tårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in