2022-03-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Haha den var bra, desperat propaganda är just det Ukrainas regim och Azovbataljonen pumpar ut massor utav 24/7.

Man bör som utgångspunkt inte lita på något som kommer från Kreml eller deras lydiga flashbacktroll.
Citera
2022-03-27, 19:31
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Att ta krigsfångar tar tid och resurser vilket kanske inte alltid finns. Alternativet är då att släppa dom eller ta livet av dom. Släpper man dom kan man få möta dom i strid senare så jag har full förståelse om Ukraina väljer det andra alternativet. Att de dessutom bara försvarar sitt land samt ej startade kriget stärker den bilden ytterligare.
Det är enligt FN förbjudet att kränka eller mörda krigsfångar..
Citera
2022-03-27, 19:31
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Den här kanske du gillar bättre, 10-15 ryska krigsfångar bundna en del med huva över huvudet blir skjutna i ljumsken skrevet. https://files.catbox.moe/juxmpi.mp4

Vill gärna höra din komentar då du sett den, varning se den inte om ni är känsliga.

Dåligt fabricerad video från kreml. Igen Nu spammar rysstrollen med allt de har
Citera
2022-03-27, 19:33
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kreml verkar synnerligen effektiva i att prångla ut diverse fakevideos.

Ja, der ju på deken och väldigt trängda nu. Slutet ärnära för ryssen.
Citera
2022-03-27, 19:34
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Här är en fråga, varför först försöka sabla ned undersökningen för att sedan använda sig av dess siffror? Vilken form av metod är det?
Det är bara din halmgubbe som försöker "sabla ned undersökningen".

Min första kommentar var att du länkade till en propagandaorganisation.
Min andra kommentar var att jag är källkritisk nog att inte blint lita de slutsatser som en propagandaskrift drar av undersökningar och därefter bjöd jag istället på mina egna iakttagelser av dessa siffror.

Men om du inte känner att du får tillräckligt med uppskattning, så här får du ett tack! Tack för att du frågade mig om informationen var korrekt i artikeln, så att jag bemödade mig att titta närmare på den och därmed fick lära mig dessa siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vilket är fler än andelen som sade sig vara ryssar.

Notera att äldre undersökningar, exempelvis från 2001 också säger att ukrainarna var i majoritet.
Och efter kuppen 2014 så var de flesta eniga om att de ville separera från Ukraina 89.07% röstade för med 74.87% röstdeltagande.

Och även de här undersökningarna verkar visa att en majoritet fortfarande säger att de i någon mån vill separera från Ukraina. Trots att undersökningarna görs medan staden är intagen av militanta fascister som terroriserar folk som de tror sympatiserar med separatisterna de krigar med.

Att det också är fler av dem som vågar säga att de tycker att den ukrainska regeringen har större ansvar än den ryska regeringen för inbördeskriget är talande.
Citera
2022-03-27, 19:35
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kreml verkar synnerligen effektiva i att prångla ut diverse fakevideos.

De är lika dåliga på att fabricera fakevideos som de är på att kriga Höhö
Citera
2022-03-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Försöker föreställa mig en hypersonisk missil som går i 6000 km/timme i luften och till på köpet gör det som du beskriver. Det funkar nog inte så riktigt ? Tänk dig en boll som ska färdas i 6000Km/timme och på något vis ska träffa ett avsett mål 2-300 kilometer bort. Det går inte utan någon sorts förprogrammering eller aktiv GPS styrning ändå. På 10-tals mil avstånd så finns det bara rent ballistiska dumrobotar som kan missa målet med flera mil, som fotbollen

Nej, jag vet inte hur den funkar och att göra vilken manöver som helst med den hastigheten måste ju utsätta den för oerhörda påfrestningar. Men uppenbarligen har den någon form av möjlighet att ”undanmanövrera” eller motsvarande och det finns liksom inte så många alternativ jag annars kan tänka mig. Men så är jag ju knappast någon raketforskare heller.
Citera
2022-03-27, 19:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ganska långt norrut, ligger väster om fienden, som ligger nordväst om Kyiv.
Fortsätter försvaret så, kanske de kan skära av en stor fiendestyrka.
https://www.google.se/maps/place/Husarivka,+Zjytomyrska,+Ukraina,+11100/@51.1658306,28.9140213,8.83z/data=!4m5!3m4!1s0x472a241746853983:0x548a191832b16 cee!8m2!3d51.3482063!4d29.0154595

Det finns flera sådana orter, så här är ett annat förslag.

https://www.google.se/maps/@49.3582665,36.8581142,14687m/data=!3m1!1e3
Citera
2022-03-27, 19:39
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Dom är nog ganska effektiva. De har förmodligen förpassat alla USAs hangarfartyg till historien på samma sätt som Nlaw förpassat tanks till historien..

Antitankrobotar har funnits en längre tid. Tex. franska ss10 kom redan 1955.
Ryssarna gick in med mekaniserade styrkor i U. med för lite infanteriunderstöd.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Den kan inte svänga ”små svängar” då skulle den slitas sönder.
Ja jag har också hör den gissningen av en amerikansk forskare men han var allt annat än 100% säker. Amerikanarna har inte denna teknologin medan Ryssarna säger sig ha den.

Att den kan byta riktning är ju hela själva grejen med denna och NATO är oroade. Visst ryssen kan ljuga men det är konstigt att du är så övertygad när nato inte är det.

Jag vet inte om den funkar men om den gör det har nato problem...
Citera
Medlem
slashxs avatar
Ser ut som att Azov är fler än man tror. Befriat Olkhovka, Kharkiv.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tpmagh/translation_25_march_azov_liberation_of_the/
Citera
2022-03-27, 19:40
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ja jag har också hör den gissningen av en amerikansk forskare men han var allt annat än 100% säker. Amerikanarna har inte denna teknologin medan Ryssarna säger sig ha den.

Att den kan byta riktning är ju hela själva grejen med denna och NATO är oroade. Visst ryssen kan ljuga men det är konstigt att du är så övertygad när nato inte är det.

Jag vet inte om den funkar men om den gör det har nato problem...
Vad är det som Nato bör frukta enligt er?
Ballistica missiler jag har inte kunnat hitta vad det är ni talat om tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in