2022-03-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Att bli rik, är det inte det går ut på

Tja om man anser att livet går ut på att bli rik, på andras bekostnad,,, vad har vi lärt oss om sådant ?
Citera
2022-03-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Det finns alternativ. Men för få är intresserade. Just nu tror folk på globalismen. Sedan när vinstintressena har förgiftat och krigat sönder hela världen börjar folk fundera på alternativen.

Man kan leva typ som Amish-folken. Nära naturen. Bara ha det absolut nödvändiga. Producera det nödvändiga åt sig själva. Transporter blir onödigt. Pengar blir onödigt. Städer blir onödigt.
Låter skönt på nåt sätt
Citera
2022-03-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Tja om man anser att livet går ut på att bli rik, på andras bekostnad,,, vad har vi lärt oss om sådant ?
Personligt är jag påv bort från det, men hittar inga alternativ. Har alltid varit före min tid
Citera
2022-03-27, 13:26
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans

Frågar du om putin och lavrov så är lärdomen lätt fånget, lätt förgånget
Citera
2022-03-27, 13:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Putin kommer göra allt han kan för att dölja misslyckandet. Klart att de stupade ska mörkas.
De är ingen som vet när ryssarna vaknar.
Detta krig kommer iaf att förändra Ryssland brutalt.
Var och hur allt spricker, det vete fan.
Jag tror iaf att det Ryssland vi är vana vid, kommer att upphöra att existera inom 5 år.....

Så småningom när alla fakta om kriget kommer ut (Vilket kan dröja länge med en fortsatt diktatur men förr eller senare kommer det fram, som med Stalins brott) så kommer det innebära ett nationellt ryskt trauma ungefär som för USA efter Vietnamkriget. Alla döda och krigsinvalider, värnpliktiga där mot lagen, den fullkomliga likgiltigheten för soldaternas liv, dödandet av civila och förstörandet av Ukraina, framför allt de rysktalande delarna. Lögnerna om speciell operation och inte krig, lögnerna om att allt går efter plan

Och sedan kommer man i vissa kretsar börja se hur den korrupta oligarkleptokratin förstört ryska krigsmakten vilket i längden exponerar hela den offentliga sektorns stöld, lögn, lurendrejeri och korruption. Det är vad jag hoppas i alla fall att det ryska samhället kan röra sig bort från denna sovjetkultur.
Citera
2022-03-27, 13:28
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ett bevis på att Ryssland måste sluta nu, dom kommer aldrig att vinna och blir en paria för all framtid.
Satans mördare

De är helt körda när krigsbrotten uppdagas. Bäst hotar Kina med totala sanktioner. Kina vänder bort blicken när Nato invaderar Ryssland. Men det kommer nog bli ett storkrig innan fred. Det går inte att bedriva en normal handelsrelation med Ryssland mer.
Citera
2022-03-27, 13:28
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ingenting i den videon som bevisar att det ens är i Ukraina. Dessutom är det inte så svårt att hämta kroppar från bårhuset som dött innan kriget och samla dom så där och få en liten film. Värre saker har ju nazister gjort med folk och döda kroppar genom historien.
Har du nån vettig källa som styrker att detta är Ukraina?

Du pekar på en viktig sak. Det går inte att verifiera att någonting av den information som kommer ut. Ändrade nationalitetsbeteckningar på stupade och materiel. Gamla filmer och bilder, ibland flera år gamla. Är man dessutom av den uppfattningen att parterna är beredda att hämta gamla lik för att använda som scenografi, ja då kan man ju göra vad som helst för att fixa fejk.

För egen del bläddrade jag lite förstrött på youtube och hamnade på något som skulle vara flygangrepp på Mariupol. Det fanns höga berg i närheten så jag var lätt skeptisk, men jag fastnade för att det verkade skjutas ned ohyggligt många helikoptrar. När jag tittade lite mer noggrant så såg jag att det var någon slags krigsspel.
Citera
2022-03-27, 13:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jo tjena! Är det marken Putin var ute efter, okey för att odla på isf?
Edit: hur tänkte du då?

Jag skrev bara at de tar mer mark. De förlorar ingen än så länge.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
I Energodar får de lokala barnen provåka i ryssarnas militärfordon. Verkar vara skön stämning mellan ryssarna och befolkningen där:
Citat:
In Energodar , Russian servicemen allowed the local children to climb on equipment to the delight of the local children. They even promised to take the teenagers for a ride in armored personnel carriers and other armored vehicles the other day.

Some pro-Ukrainian residents are already indignant on social networks and complain that children “fall under the influence of the Russian military.”

After all, such friendly actions really clearly demonstrate that the units of the Armed Forces of the Russian Federation and the Russian Guard are benevolent towards the local population. It also successfully destroys the negative image that Kyiv propaganda paints of the Russian troops.

And this is how it is necessary to work in all occupied Ukrainian territories without exception.
https://t.me/boris_rozhin/37029

Efter några månader utan ukrainsk propaganda på TV:n kommer det inte bli några problem att avnazifiera stora delar av den ukrainska befolkningen. I områden som ryssarna styr behöver de heller inte vara rädda för ukrainska terrorister som torterar oliktänkande, så de kan tänka och tala fritt.
Citera
Medlem
Har hen skrivit en egen konstitution på dasspapper eller är det fria fantasier som vanligt?

Citat:
Ledaren för den ukrainska utbrytarregionen Luhansk Leonid Pasetjnik säger att området vill hålla en folkomröstning om att ansluta sig till Ryssland.

– Jag tror att en folkomröstning kommer att hållas på republikens territorium i en nära framtid, då folket får utöva sin absoluta konstitutionella rätt
Citera
2022-03-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
skillnaden vid stalingrad var att ryssarna fick (och redan fått) enorma stöd från väst (långt större än vad du ser i ukraina än sålänge)

https://ru.usembassy.gov/world-war-ii-allies-u-s-lend-lease-to-the-soviet-union-1941-1945/

Om ryssarna inte med enorm framgång börjar förstöra ukrainskt miltärt materiell,pjäser av offensiv typ, artelri, mobilt luftvärn , stridsvagnar och drönare, så kommer de råka illa ut om de "bara" uppnår kontroll över donbass och kherson området (vilket de efter 30 dagar inte ens är nära).

I dagsläget är ukraina långt bättre beväpnade och kapabla än de var för 30 dagar sedan, ryssarna, om de nu någonsin var kapabla (svårt att bedömma utifrån att 0 militärstrategiska mål har uppnåts) är uppenbarligen inte det.
Inte bara det, Stalingrad ligger halvvägs till Kina sett från Tysklands då östligaste större stad Königsberg. Det fanns ingen möjlighet att hålla trupperna med bränsle, reservdelar, mat och ammunition.

Ryssarna står väl max 15 mil från Ryssland eller det sedan tidigare ockuperade Krim och har stora logistiska utmaningar trots ett relativt bra nät av asfalterad väg.
Citera
2022-03-27, 13:30
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
De behöver inte Ryssland, de behöver elektricitet och där finns det andra lösningar att välja på.

Snacka inte en massa blajja, som om du sitter med svaren på vad länderna behöver.
EU kommer att sakta men säkert bli krossad, men du kanske sitter med ett hemligt avtal med USA, som sedan kan förse övriga EU med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in