Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Kiev faller inte nej. Jag tror inte heller att ryssarna vill förinta Kiev, mala allt till grus, som i Tjetjenien.
Det är politiskt och emotionellt fel. Förintandet av Kiev kan Putin aldrig sälja. Och någon brutal belägring + beskjutning blir det inte.
Ja ryssarna skiter i ryska liv.
Ryssarna är hemska mot varandra.
De är bekvämt för motståndaren.
Jag antar att tusentals ryska soldater dör pga rysk korruption, inkompetens, cynism och nonchalans. Dvs ukrainarna kan tacka ryssarna, för att de har ihjäl sig själva.
Putin låter hellre soldater dö i onödan, än att de retirerar.
Skulle inte förvåna mig om 50% av de ryska förlusterna är ryssarnas ansvar.
--------------------------------------------------------
Sedan då .. detta visste väl alla .. Från Början " From the Off " Stalingrad /Leningrad Ryssarna har en tradition av att Människoliv kvittar
Inte för att Ukraina har det mycket bättre givet den hemska Historiken med Stalin + svält
Men en nation som Ukraina hur kan den fungera ??
Säg att Ryssarna gräver ner sig .Minerar skjuter en salva då och då som i Donbas sedan 2014
Infrastrukturen är mer eller mindre sönderskjuten städer svälter ...
Vägar järnvägar bränsleförsörjning.
Hur kan man komma vidare med en supermakt nergrävd på ens egna område -Om densamma supermakten kan kasta in 10 000 stupade ?? 50 000 100 000 ?? 200 000
Man kan inte ha ett land som fungerar då .
Snart tröttnar de " Hjälpande " ..man kan ( sannolikt ) aldrig få Ivan att byta till en ,mer Human världsåskådning. Tsaren jä..des med folk ..Kommunister j..ades med folk och nu de vid styret nu.
Demokrati export har sällan lyckats vad jag vet.
Nu är ingenting säkert allra minst i en väpnad konflikt det kan gå på många vis
jag tror Putins person är ganska irrelevant för skeendet.
Det finns vanligen en Nomenklatura så var det i Sovjetunionen .Det var inga större skillnader beroende på vad ledaren hette.Så är det inte i Nord Korea var inte i Sydamerika i de flesta länder.
Anfallskrig kostar 3 x mer folk med fler stupade 6 x om det sker i stan
En taktisk reträtt gräv ner sig minera + VÄNTA verkar ju vara rationellt
Sannolikt måste läderbögsjuden krypa till förhandlingsbordet förr eller senare .Folk svälter ju redan ihjäl.