2022-03-26, 17:29
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj!

Brinnande bränslelager, ammunitionslager eller termobarbomb?

Ser riktigt nasty ut.

Sen drar vinden iväg den äckliga röken, drabbar hela staden....

Oljedepå
Citera
2022-03-26, 17:30
Medlem
analkings avatar
Känns inte bra att globalister feminister blmare greta osv fick med biden som president. Hans knarkande son gjorde alltförskumma affärer i ukraina förrutom att han var med prostitueradesom han ju filmDe. Med trump hade detta aldrig hänt. Måtte biden nu inte få en bomb i skallen när han är i polen. Då krackelerar allt
Citera
Medlem
barkies avatar
"USA har inget med Ukraina att göra"

"Det finns inga biolabb eller vapen forskning fundade av USA i Ukraina".

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10652127/Hunter-Biden-helped-secure-millions-funding-military-biotech-research-program-Ukraine.html

Jo, det finns det och det har normala människor vetat hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Oljedepå

Ok tack.
Citera
2022-03-26, 17:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag har noll kunskap om det. Men varför ger USAs försvarsdepartement pengar till Metabiota annars?

Metabiota has worked in Ukraine for Black & Veatch, a US defense contractor with deep ties to military intelligence agencies, which built secure labs in Ukraine that analyzed killer diseases and bioweapons.

Sverige har också sådana labs. Där man analyserar farliga saker som kan döda. Gör inte att man framställer saker som kan döda. Det är bara i Putins lilla huvud sådant sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ok, men nu är det ju brev från försvarsdepartementet som visar att dom har finansierat labben.

Metabiota has worked in Ukraine for Black & Veatch, a US defense contractor with deep ties to military intelligence agencies, which built secure labs in Ukraine that analyzed killer diseases and bioweapons.

Government spending records show the Department of Defense awarded an $18.4million contract to Metabiota between February 2014 and November 2016, with $307,091 earmarked for 'Ukraine research projects'

Ja det stämmer, och är i linje vad som rapporterats tidigare.
Allt har varit öppet och känt sen flera år, vad vill du att folk skall reagera på???
Citera
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag vill ha en oberoende källa, typ en nyhetsorganisation, annars tar jag det som ukrainsk propaganda och fake news.
Jag kan också gråta om jag anstränger mig, det lärde jag mig när jag medverkade i teaterföreställningar i skolan.
Han sitter och spelar in sig själv jag är ledsen kan inte hitta en källa bra nog en hans egen kamera.
Men förstår inte vad han tjänar på att låtsas vara ledsen samt förbannad?
Snarare en fara för honom att visa sitt ansikte och gå ut i krig, så förstår inte dig riktigt.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag har noll kunskap om det. Men varför ger USAs försvarsdepartement pengar till Metabiota annars?

Om det är som du misstänker behövs bevis, nu är detta mer en konspirationsteori. Vi behöver mer fakta i detta krig. Men tack för länken.
Citera
2022-03-26, 17:33
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Enligt offentliga uttalanden, kommer NATO också att agera om Ryssland använder kemvapen eller biovapen i Ukraina.

Detta kan sluta hur som helst.

Att det finns en diskussion om egna kärnvapen inom NATO, känns ganska självklart. NATO kommer inte att stå handfallet, om Ryssland använder kärnvapen.

Allt beror på Putins nästa drag.

NATO har väl aldrig officiellt sagt att dom kommer ingripa om Ryssland skulle använda kärnvapen eller biologiska vapen i Ukraina?
Bara något luddigt om att det kommer få konsekvenser utan att gå in på vilka.
Bara att hoppas att de ryska styrkorna har vett nog att inte lyda en order från Kreml om användning av massförstörelsevapen.
Citera
2022-03-26, 17:34
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sverige har också sådana labs. Där man analyserar farliga saker som kan döda. Gör inte att man framställer saker som kan döda. Det är bara i Putins lilla huvud sådant sker.

Men är Hunter Biden med personligen och finansierar dom? Ger USAs försvarsdepartement pengar till svenska lab också? Jo jag undrar uppriktigt, nej jag är inte ryss, nej jag vill inte suga av Putin.

Emails and defense contract data reviewed by DailyMail.com suggest that Hunter had a prominent role in making sure Metabiota was able to conduct its pathogen research just a few hundred miles from the border with Russia.
Citera
2022-03-26, 17:34
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ok, men nu är det ju brev från försvarsdepartementet som visar att dom har finansierat labben.

Government spending records show the Department of Defense awarded an $18.4million contract to Metabiota between February 2014 and November 2016, with $307,091 earmarked for 'Ukraine research projects'
Men satan, läs länken jag bifogade.
Det har aldrig varit någon hemlighet att USA både varit med och finansierat och samarbetar med Ukraina i forskningen av virus och bakterier. Länken går till amerikanska ambassaden i Ukraina. Du har all information du kan tänka dig där.

Det har funnits där i flera år.

Tro inte på lögnerna från Putin om att det handlar om några "Biowarefare labs" som utvecklar domedagsvapen och mördarvirus för att ha ihjäl hela världen.

Har du det taskigt med engelskan så betyder inte "Biolab" massmördarvapen. Utan Bio=Biological. Inom Biological så kan du ha bl.a toxiner, sk. biotoxiner. Vacciner faller under Biological therapeutics, vilket ofta förkortas till endast Biological. och så vidare och så vidare.

Så nej, biolabs är inte detsamma som biowarefare. Långt ifrån.
Citera
2022-03-26, 17:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Putins palats vid Svarta havet ligger bara 30 mil från Ukrainska fastlandet. Kan räcka med en kort- eller medeldistansrobot

Frestande tanke men rätt så onödigt då putin nog gömmer sig i en bunker. Bättre använda militära mezelmot militära mål. Det vinner man på i längden.

Gorod Gelendzhik
https://maps.app.goo.gl/DgwS8wHKSQMiYccP8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in