2022-03-17, 18:44
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Etunaforever016

Vi som lärt oss att det är 2022 och VET att det är väldigt svårt att vara anonym om man lämnar ifrån sig dumma spår.

https://www.r-u-indy.com/yfp/itefud04/viewtopic.php?page=skjutning-råbergstorp-flashback

Latitud: 59.36894 | Longitud: 16.515585
Din primitiva sandmänniska. Läs på högskolan istället.
Citera
2022-03-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaforever016
Går inte få tag i han
Då går vi på hans Familj......

Det finns "golare" i ALLA kriminella gäng. Det betyder att om ni går på hans familj, så kommer en av er att "gola". Hovrätten var sista dagen idag. 4 april kommer domen. Åklagare yrkade på livstidsstraff för O och 2 år för A.. Hård vittnade..
Citera
2022-03-17, 20:02
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiinaS
Det finns "golare" i ALLA kriminella gäng. Det betyder att om ni går på hans familj, så kommer en av er att "gola". Hovrätten var sista dagen idag. 4 april kommer domen. Åklagare yrkade på livstidsstraff för O och 2 år för A.. Hård vittnade..
Stort tack för info!
Citera
2022-03-17, 21:55
Bannlyst
Citat:

Hård kommer inte kunna gömma sig hela livet
Han har familj vänner som kommer bli tvungna avslöja han vart han bor.
Plus lätt följa hans mamma vart hon åker
Äckliga golare hoppas han råkar ut gör en olycka gubb jäveln
Citera
2022-03-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etunaforever016
Hård kommer inte kunna gömma sig hela livet
Han har familj vänner som kommer bli tvungna avslöja han vart han bor.
Plus lätt följa hans mamma vart hon åker
Äckliga golare hoppas han råkar ut gör en olycka gubb jäveln

Du tror helt seriöst att hans mamma skulle åka till honom?! Han kommer att ha skyddad identitet och ingen kommer att veta var han är. Det finns ju fler informatörer som folk har letat efter hur länge som helst och ingen har hittat dem.
Sen är det ju lite så att alla jagar inte honom. Det är väldigt lite intresse för att hitta honom. Det säger väl egentligen mer om O än det gör om Hård. Missförstå mig inte, jag tycker verkligen om O. Han har aldrig gjort mig, min familj eller mina vänner något. Om han däremot har drabbats av någon slags storhetsvansinne, så åker han dit förr eller senare riktigt ordentligt. Man måste veta när man ska stanna upp och tänka till. Det många kriminella gärna vill tro är att de är smartare än ex polisen, vilket inte är riktigt sant. Vore det så, då skulle inte anstalterna vara överfulla och vara tvungna att ha dubbelbeläggning. Missförstå mig inte nu heller, jag tycker verkligen, verkligen inte om poliser. Men bara för det så kan ingen blunda för sanningen.
Det är dags att O tar ansvar för sin familj först och främst. Blir han dömd till livstid, så har han verkligen ställt till det för sina barn. Jag vet att han tror att hans "vänner" och riktiga familj, ska ta hand om dem. Det kommer inte att hända. Blir han dömd till livstid, så kommer hans s k vänner att glömma bort honom inom ett halvår. Hans föräldrar och syskon är de som kommer att finnas kvar.
Citera
2022-03-24, 04:14
Medlem
Citat:

Det finns mindre intelligenta, mindre erfarna, dom som tror dom är smarta och sen dom som bara berättade "sanningen".... och sen finns det informatörer. Man ska vara försiktig med ordet gola. Det finns många sanningar om vad som får ngt o se ut på ett sätt i en FuP. Tro mig. Svensk polis ljuger dig OCH din advokat rätt upp i ansiktet om exakt vad som helst för o ta ett fall framåt som handlar om mer än snatteri. Exakt vad som helst. Dom tar alla chanser dom kan mot dom minst erfarna, lämnar dom sedan sticket med alltifrån dåligt rykte till livsfarliga problem. Dom lovar inte bara till månen utan till stjärnorna om du samarbetar. Dom lämnar dig i kallgaraget när du är tömd på info.
Tips för alla osäkra: säg inga kommentarer till exakt allt fram till rättegång. Om du tror du kan argumentera ner eller manipulera en fullfjädrad förhörsledare - tänk om. Varje ord du säger kommer bli din fiende senare..

Familjer till informatörer, golare egentligen vilken jävla individ som helst som borde avrättas - har dock otroligt sällan med saken o göra och ska inte belastas för det helller. Dom få avstegen av rejäla mått vi hört om sånt, handgranaten i GBG genom fönstret och några till är bara helt förkastliga.

Men. Hitta folk med skyddad identitet. Inte enkelt. Men också mkt beroende på hur den personens disciplin o intelligens är skapta. Hård har inte varit omöjlig att hitta under tiden fram till rättegången enligt uppgift. Men gå emot familj - nej. Men om man nu verkligen vill gå all in på en sån uppgift. Det finns många sätt. Och ja troligen, om han stannar i Sverige, så hittar man han. Modern teknik. Program. Datakunniga människor. Kombinerat med cirkeln av personer man tror kan komma ha fortsatt kontakt med honom. Vägarna är många.

Nu har jag inte följt rättegången noga. Men han vittnade alltså - men vad sa han egentligen? Återgick han till den sanna utsagan han lämnade till sin hanterare kort efter brottet, eller la han upp en grund till sin stämning mot staten? (lycka till med det!)
Lär ju vara en rätt tung detalj i avgörandet.. tror jag spontant iaf.
Kan bara inte riktigt förstå vad som fick han o spela ett redan förlorat spel så inihelvete dåligt. För exakt alla parter utom O. Men ställa sig bakom en person som redan kommer vara borta 8år... jag vet inte alls men var dom superbästisar från barnsben? Nej inte va?? Det var väl bara be en bön om polisens givmildhet även efter du pratat klart som fanns att tillgå. Den lotten eldade han upp.
Jag har hört hans tjej/ex avser, önskar återkomma till Etuna? Inte så nöjd med ngt. Men ja... jag vet fan inte vad jag ska tro om den totala okunskapen som framställs från hennes sida. Collateral damage eller beräknande lögner. Svårt o säga.

Det kan inte vara en alldeles för härlig känsla att redan ha en 12a varav dom flesta åren troligen tom bunkerplacerad - och riskera livstid som enda kommande händelse... Att det skulle gå såhär var 99.9% säkert. Eller ska vi säga 60/39.9%.. får väl räkna in att ngn hade avslutat honom som relativt möjligt också.

Det ska till mkt mkt speciella band om ngn finns omkring för en annan i 8år o tar hand om familj m.m.
Jag tror inte det är i närheten av troligt att det kommer ske i detta fall. Han är en tidningsartikel från att glömmas bort.

Vi är ett mkt större antal som kommer sakna JA i fler år än så.
Citera
2022-03-24, 06:30
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slickonexx
Det finns mindre intelligenta, mindre erfarna, dom som tror dom är smarta och sen dom som bara berättade "sanningen".... och sen finns det informatörer. Man ska vara försiktig med ordet gola. Det finns många sanningar om vad som får ngt o se ut på ett sätt i en FuP. Tro mig. Svensk polis ljuger dig OCH din advokat rätt upp i ansiktet om exakt vad som helst för o ta ett fall framåt som handlar om mer än snatteri. Exakt vad som helst. Dom tar alla chanser dom kan mot dom minst erfarna, lämnar dom sedan sticket med alltifrån dåligt rykte till livsfarliga problem. Dom lovar inte bara till månen utan till stjärnorna om du samarbetar. Dom lämnar dig i kallgaraget när du är tömd på info.
Tips för alla osäkra: säg inga kommentarer till exakt allt fram till rättegång. Om du tror du kan argumentera ner eller manipulera en fullfjädrad förhörsledare - tänk om. Varje ord du säger kommer bli din fiende senare..

Familjer till informatörer, golare egentligen vilken jävla individ som helst som borde avrättas - har dock otroligt sällan med saken o göra och ska inte belastas för det helller. Dom få avstegen av rejäla mått vi hört om sånt, handgranaten i GBG genom fönstret och några till är bara helt förkastliga.

Men. Hitta folk med skyddad identitet. Inte enkelt. Men också mkt beroende på hur den personens disciplin o intelligens är skapta. Hård har inte varit omöjlig att hitta under tiden fram till rättegången enligt uppgift. Men gå emot familj - nej. Men om man nu verkligen vill gå all in på en sån uppgift. Det finns många sätt. Och ja troligen, om han stannar i Sverige, så hittar man han. Modern teknik. Program. Datakunniga människor. Kombinerat med cirkeln av personer man tror kan komma ha fortsatt kontakt med honom. Vägarna är många.

Nu har jag inte följt rättegången noga. Men han vittnade alltså - men vad sa han egentligen? Återgick han till den sanna utsagan han lämnade till sin hanterare kort efter brottet, eller la han upp en grund till sin stämning mot staten? (lycka till med det!)
Kan bara inte riktigt förstå vad som fick han o spela ett redan förlorat spel så inihelvete dåligt. För exakt alla parter utom O. Men ställa sig bakom en person som redan kommer vara borta 8år... jag vet inte alls men var dom superbästisar från barnsben? Nej inte va?? Det var väl bara be en bön om polisens givmildhet även efter du pratat klart som fanns att tillgå. Den lotten eldade han upp.
Jag har hört hans tjej/ex avser, önskar återkomma till Etuna? Inte så nöjd med ngt. Men ja... jag vet fan inte vad jag ska tro om den totala okunskapen som framställs från hennes sida. Collateral damage eller beräknande lögner. Svårt o säga.

Det kan inte vara en alldeles för härlig känsla att redan ha en 12a varav dom flesta åren troligen tom bunkerplacerad - och riskera livstid som enda kommande händelse... Att det skulle gå såhär var 99.9% säkert. Eller ska vi säga 60/39.9%.. får väl räkna in att ngn hade avslutat honom som relativt möjligt också.

Det ska till mkt mkt speciella band om ngn finns omkring för en annan i 8år o tar hand om familj m.m.
Jag tror inte det är i närheten av troligt att det kommer ske i detta fall. Han är en tidningsartikel från att glömmas bort.

Mycket bra skrivet R.I.P.Jonas
Citera
2022-03-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickonexx

Väldigt bra skrivet.. Håller med dig helt.. O och Hård var inte barndomsvänner. Tror att O började träna på Power Gym när Hård jobbade där. Det blev väl mer och mer att de umgicks sista åren. Som jag förstått det så, umgicks hela familjerna. Jag tror inte att Hårds flickvän har haft den blekaste aning om vad han sysslat med. Han var så jäkla elak mot henne. Jag hoppas att hon kommer tillbaka till Eskilstuna och att hon får leva sitt liv med flickorna. Det vore en räddning för henne. Vad jag förstått så kände hon JA väldigt länge.
Jag vet inte exakt vad Hård sade i Hovrätten. Det var en av advokaterna som berättade det jag skrev tidigare.
Jag har delade känslor kring Hård. Ena sidan så kan jag tycka att det är ok att han gör något för att sätta dit en ev mördare. JA verkade vara väldigt omtyckt av många. Jag tycker att Hård skulle öppet ha sagt till O att han skulle vittna mot honom. Sen tycker jag att det är väldigt fel att en informatör ska få leva ett kriminellt liv, samtidigt som han anger andra kriminella. Jag kan förstå att det kan behövas, men att han ska kunna undgå straff när han har så mycket droger att det skulle klassas som grovt narkotikabrott, är inte ok. Speciellt inte när hans köpare blir tagna med en del av den narkotikan och döms till fängelse för grovt narkotikabrott. Tycker att det är en skev verklighet.
Jag vet att poliser ljuger. Har själv drabbats av det när de ljög om en familjemedlem. Det fick väldigt jobbiga konsekvenser för familjemedlemmen, men även för mig.
O kommer att glömmas bort. Jag skulle önska att alla kriminella fattade det. Kriminella är lätta att ersätta bland andra kriminella, men söner/döttrar/mammor/pappor/släkt är oersättliga för familjen.
Jag hoppas att efter Hovrättsdomen så får alla JA's nära och kära lugn och kan börja gå vidare och minnas alla stunder av glädje de haft med JA.
Citera
2022-03-24, 17:12
Medlem
massuppfittarens avatar
Detta som dagens avsnitt av podden Säkerhetssalen handlar om va?

https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4kerhetssalen/id1592371448?i=1000555093297
https://open.spotify.com/episode/31cAEW5Wd449xtwqz9dBZi?si=eVQiP0-sRJyWlY1KRcDjvQ

”En man som säger sig ha varit hemlig informatör åt polisen, vittnar nu mot sin vilja i en mordrättegång. Idag lever han under dödshot efter att, menar han, en serie tvivelaktiga handlingar från polisen lett till att hans identitet blivit röjd. Dessutom har han i hemlighet spelat in sina förhör. I en av mannens ljudfiler går det under en paus i förhöret höra hur två poliser som nu är misstänkta för tjänstefel instruerar informatören om vad han ska säga. I veckans avsnitt av Säkerhetssalen fokuserar Lova Nyqvist Sköld på ett enda mål. Men det är en snårig berättelse där ingen tycks vara nöjd, och brister inom polisväsendet visar sig från sin fulaste sida.”
Citera
2022-03-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Detta som dagens avsnitt av podden Säkerhetssalen handlar om va?

https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4kerhetssalen/id1592371448?i=1000555093297
https://open.spotify.com/episode/31cAEW5Wd449xtwqz9dBZi?si=eVQiP0-sRJyWlY1KRcDjvQ

”En man som säger sig ha varit hemlig informatör åt polisen, vittnar nu mot sin vilja i en mordrättegång. Idag lever han under dödshot efter att, menar han, en serie tvivelaktiga handlingar från polisen lett till att hans identitet blivit röjd. Dessutom har han i hemlighet spelat in sina förhör. I en av mannens ljudfiler går det under en paus i förhöret höra hur två poliser som nu är misstänkta för tjänstefel instruerar informatören om vad han ska säga. I veckans avsnitt av Säkerhetssalen fokuserar Lova Nyqvist Sköld på ett enda mål. Men det är en snårig berättelse där ingen tycks vara nöjd, och brister inom polisväsendet visar sig från sin fulaste sida.”

Precis.. Tack för att du delade länk..
Citera
2022-03-25, 20:12
Medlem
Citat:
Precis.. Tack för att du delade länk..

Lyssnar nu. Fan alltså KOM IGEN... OK ja poliserna har gjort det, solklart o närapå helt onödigt, dom vill bara försäkra sig om att det inte skulle dråp... men vafan utsagan som han (informatören) först gav var ju solklar (det finns ju ett PM uppskrivet av hanteraren gissar jag, där Hård lämnar en historia som inte går att missförstå, och troligen EXAKT som det gick till. Lämnade inte utrymme för ngn direkt missförståelse - helt hjärndött. Herregud.

Det är oförlåtligt. Och det här ska vara mordutredare?

Men okej, ÅTERIGEN är det ngn som missat Max Åström, Peter Rätz mfl? Dom var väl i sammanhanget bra mkt värre informatörer. Sen brända. Och kastade på SOPTIPPEN typ, deras egna ord. Det här jävla dravlet ifrån Hård var det värsta jag hört. "Fått nog av kriminaliteten?!??!?" Han var ju förfan så jävla aktiv man kan bli och inte på ngn sandlådenivå heller. "Lever under dödshot" Ja tro fan det.
Jävla CryBaby. Jag hoppas att nån jävel hittar dig. Gratulerar dig till att du bränt dig hos dom enda som eventuellt skulle hjälpa dig, dina f.d vänner hos polisen. Må dom vara lite slapphänta med säkerheten kring din kommande geografiska placering. Orkar fan inte höra vad kräket har o säga.

Jag har tyvärr ingen förståelse för hur man låter en person som tror att man är vänner - låta gå ut i en fälla som innebär döden. Och så mkt kan jag säga. Jag har sett Hårds beteende när JA kom för en träff, eller vadsom - många ggr. Idag jag kan bara säga - det finns ormar och sen ormar utan ngn ryggrad. Du är inte ens nån av dom. Det är så det nästan kliar i fingrarna och sätta en full koll på allt du tänker på o inte. Du ska frysa ihjäl av ensamhet o isolering. För ta kontakt med ngn och hoppas det är lugnt. Du vet inte 1/5 av vad som finns att tillgå. Du vet inte ett skit. Bärga bilar - i Uzbekistan.

Och fundera inte ens att koppla upp dig på nätet. Av alla inblandade - ja O var ju härligt falsk han med ska ju sägas. Så är det ändå du som under längst tid kunde/visste/men gjorde inget mer än uppmanade ena sidan, JA, att inte gå vidare. Med vänner som dig behöver man inga fiender det är ju ett som är klart.

Jag har hört dig meddela vissa om din ånger - att du skulle göra det rätta. Vittna rätt ut. Vem ska bli förvånad över dina nuvarande drag. Falsk är inte ord som gör dig rättvisa, det är alldeles för fint. Du sviker ner DET. För VAD? Att du blev så påverkad av polisernas uppmaningar. Alltså dom uttalanden passar kanske en utvecklingstörd. Oss andra gör det bara dig till ngn man liksom inte kan låta bli o kräkas på.
Nog om dig. Din dag kommer. Jävla horunge. Nej kommer inte gå på ngn familj för o hitta dig. Men din begränsade vetskap och underutvecklade hjärnkapacitet kommer bli varse att det finns mkt o tänka på, som ngn faktiskt skrev ovanför.

Jag håller med om att ett avslut blir ett avslut. På ngt vis hursomhelst. Jag vet att det finns nära o kära som iofs vill se livstid. Men också ett slut. Sista kapitlet i denna .... helt onödiga historia skrivs snart. Det är än idag man fryser till och skakar på huvudet.

Klart det finns personer därute som ser på papprena, dömer ut JA som ngn som hade det här i kommandes, karman. Det finns inga försvar för vad som hände på 90talet direkt. Tidaholm var ju iaf en uppgörelse av ngt slag med en bakgrund till. Men ni kände inte JA, få skulle tro det men den person som kom ut från sveriges värsta ställen - efter 14år i rad. Var en som om du var rak med han - hade en genuin vilja att hjälpa, ha din rygg, tagga dig när du var nere, se världen och det helt nyktert. Vart den egenskapen skapades under dessa förhållanden - mysterium på ett sätt. En empatisk psykopat. Lojalare person, fanns inte. Existerar inte. Ah han behöver inga försvarstal. Vi som vet, vi vet.

Bristerna blev hans fall. Men dom var ju av helt annan karaktär.

Det kommer ingen mer som han. I en värld där man försöker sitt bästa för att stå för sina ord. Var du obestridlig 1a. Du lärde mig på ett sätt mkt.

I fuckin miss you, vi ses lite då o då.. uppdaterar dig om livet här.
Den här skiten var du inte värd.

Längtar inte efter ngt slut här, men fruktar inte döden. Hålet blev stort min vän.
När vi ses, du kommer nog spelat HayDay tills det ver 4.0 finns. Minnena är så tveggade, dom är våra. Men jag får dra dom med mig själv. För det var ingen annan med.

Jag ska skärpa mig ok. Ses... //YF
Citera
2022-03-26, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Din primitiva sandmänniska. Läs på högskolan istället.

Utveckla, vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in