2022-03-25, 21:36
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
De kommer 100% använda dem om folk pushar för skit de inte har med att göra.

Folk behöver skaffa sig liv. Folk har inte i Ukraina att göra.

Det faktum att måna riskerar ett kärnvapenkrig pga Ukraina är patetiskt. Skaffa dig ett liv din jävla tomte. Hade jag träffat dig IRL så hade jag skjutit dig i ansiktet.
Haha, fan vad det stressar dig att kärnvapenskramlet inte skrämmer någon.
Citera
2022-03-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Missiler är dyra och Ryssland behöver komponenter från utlandet för att bygga som samt att ekonomin rasar.
Rysslands ekonomi innan kraschen motsvarande drygt 1/15 del av USA ekonomi
Flera europeiska länder har större ekonomi än Ryssland.

Risken är stor att de helt enkelt tar slut.
Samma med fordon.
Man kör ju lastbilar gjorda delvis av trä som ser ut att vara 30 år gamla med ammunition mm.
Med tanke på Rysslands stora framgångar hittills så skulle det inte förvåna om termitsäsongen slår ut lastbilsflottan
Citera
2022-03-25, 21:37
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Klart att Putin påverkas av sanktionerna. Att tro något annat är fantasier.

Men frågan är om man vill pressa en björn in i ett hörn med 6000 kärnvapen.

Det är det ni idioter inte inser. Ni gör en person med en oerhört stor mängd kärnvapen desperat i onödan.
Äsch.

Ska vi gå ner på knä och lyssna på lilla Putin för att han har 6000 kärnvapen?

Vad för signaler skulle Putin få då?

Det skulle skapa en ännu större hotbild mot väst.
Tycker du att vi skulle låta Putin ta Gotland och bara titta på eftersom att han har 6000 kärnvapen?

Du resonerar som en tonåring / rysstroll.
Mest troligen det sist nämnda.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ryssarna säger att de nöjer sig med att reducerat Ukrainska armén markant och nu fokuserar på de östliga städerna.
https://interfax.com/newsroom/top-stories/77393/
Citat:
Ursprungligen postat av %
Nu har Ukraina fler stridsvagnar än innan kriget, vapen från väst och en väl tränad armé.
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/03/24/the-ukrainian-army-has-captured-enough-russian-tanks-to-make-good-all-its-own-losses-and-then-some/

Snacka om ännu ett fiasko för de odugliga ryssarna.

Citat:
The Ukrainian Army Has More Tanks Now Than When The War Began—Because It Keeps Capturing Them From Russia

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/03/24/the-ukrainian-army-has-captured-enough-russian-tanks-to-make-good-all-its-own-losses-and-then-some/?sh=5968a4467922

Ryssarna ger Ukraina fler stridsvagnar än de förstör. Och de kallar det "avväpning".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Ingen plan har ändrats. Hade du kollat på kartan över krigets utveckling från Dag 1, så hade du sett att östra delarna av Ukraina alltid varit Rysslands första mål. Systematiskt tränger Ryssland tillbaks nazisterna i öster. Nassarnas starkaste fäste, Mariupol, faller vilken dag som helst.

Tja om som sagt ni ryss är om inte drogade så så fulla att ni inte vet vad ni säger eller gör, tror att det bästa är att du söker läkar hjälp, kanske det går fortfarande att rädda den lilla delen av hjärnan som är kvar. Hej Ukraina
Citera
2022-03-25, 21:38
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Haha, fan vad det stressar dig att kärnvapenskramlet inte skrämmer någon.

Jag vill inte riskera kärnvapenkrig för ett korrupt skitland som Ukraina. Om det gör mig galen, så visst, då är jag galen.

Men faktum är att dina gelikar inte vet ett skit om Ukraina eller att konflikten pågått över 20år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
The Duran. Stora på Youtube. Någon som vet vilka tomtar det här är. Vältaliga. Vill utge sig för att vara väldigt uppdaterade, belästa, pålitliga och seriösa. Extremt pro-ryska. Får psycho-vibes. Rikigt obehagliga. Köpta av Putin? De verkar nästan deprimerade. Lite rädda? https://m.youtube.com/watch?v=z3uegH-t-mE

Stämmer. Riktiga tomtar. Jag har lyssnat mest på Alexander själv men oj vilka felaktiga analyser den mannen gör.
Duran hade en video med Gonzalo Lira där de satt och påstod att någon invasion aldrig skulle komma.
De här tre propagandister för Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Lite underligt att ryssarna målar över namn och nummer på fartygen sina, de har väl nått stratetegiskt syfte skulle jag tro?

Det är för att ukraina ska få det svårare att identifiera fartyg och ifall bilderna kommer ut till ryska folket så kan Putin förneka att det är deras fartyg och fartyg de påstår finns på annat ställe.

Någon som har sett siffror på antal dödad vid sänkningen?
Citera
2022-03-25, 21:40
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ryssarna säger att de nöjer sig med att reducerat Ukrainska armén markant och nu fokuserar på de östliga städerna.

https://interfax.com/newsroom/top-stories/77393/

Det var väl en logisk omdefiniering av sina mål. Det kan ju ju i princip betyda att de fortsätter försvara sina linjer innan 24 februari, dvs att de inte tagit någon ny mark.

I den bästa av ryzzka tolkningar skulle det vara att ta hela Luhansk och Donetsk Oblast, samt en landbrygga till Krim. Tvivlat på att dee klarar det dock. Ryzzarna förlorar snart Cherson, sedan blir det interessant..
Citera
2022-03-25, 21:40
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Jag vill inte riskera kärnvapenkrig för ett korrupt skitland som Ukraina. Om det gör mig galen, så visst, då är jag galen.

Men faktum är att dina gelikar inte vet ett skit om Ukraina eller att konflikten pågått över 20år.

Är det 20 år som gäller nu? Jag trodde att det var ”kuppen” 2014 som var den officiella starten för konflikten bland Rysslands-kramarna?
Citera
2022-03-25, 21:41
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Tråkigt att du är rädd, bli mer stoisk
Citera
2022-03-25, 21:41
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Skit samma om bara 150 funkar, men det kommer inte att ske, det finns en massa säkerhetsspärrar även i Ryssland, hotet om globalt kärnvapenkrig för Ukrainas skull är bara tomt hot.

Men vad säger du om att det är noll som fungerar!
Nästan alla pengar till underhåll har gått till deras egna lyxbåtar. Såg någon siffra om att 70% av pengarna som skulle gå till krigsmakten hade trillat in i andra fickor, resterande 30% har gått till löner.

Ryssens enda vapen är att hota om kärnvapen, mer än det existerar inte!
0.1% risk att det kommer användas kärnvapen och då är det Nato som står för den leveransen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in