2022-03-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Testosteron och psykisk påverkan?

Mer än så. Allt kvinnohat som frodas på nätet, bland annat här. Alla som göder sådana tankar har en del i dessa fasansfulla mord, liksom högerextremister har skuld i de fasansfulla mord Anders Breivik gjorde sig skyldig till på Utöya.
Citera
2022-03-25, 19:52
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Övermodig? Mediakår sladdertacka.
Advokatbyrån han jobbar på är väl hyfsat kända som kluddiga.
Citera
2022-03-25, 19:53
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Enligt Aftonbladet har 18 åringen fått Tv-spel på Häktet! Undrar om man gör skillnad på folk och folk eller tror ni att ghetto kidsen också samma lyx behandling av häktespersonalen??
Tror?

Vet.
Citera
2022-03-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
De får hundratusentals kronor i ersättning så fort bevisen inte håller. Sedan så tror jag knappast att rättsväsendet uppmuntrar dem till självmord istället. Värre för barnen på sis vad jag förstått.

Jag tror inte majoriteten av er förstår hur annorlunda gärningsmannen sannolikt är.

Svara på min fråga istället, tror du att polismyndigheten och kriminalvården delar ut Tv-spel till mordmisstänkta invandrarkids i HÄKTET som denna kille fick? Rasismen är djup och säkert omedveten i hos våra myndigheter.
Citera
2022-03-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag ser framför mig reaktionen om en arab hade gjort detta och någon hade skrivit på Flashback: "Han hade nog bara behövt en eller två kompisar.."

😆
Ja och då helst svenska polare
Citera
2022-03-25, 19:58
Medlem
SolidSteels avatar
Har inte följt nyhetsrapporteringen men skummat lite här i tråden men inte hittat det jag söker, har ungjäveln berättat varför han högg ihjäl dom här kvinnorna, motiv?
Citera
2022-03-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Varför så många män å guttar som ger sig på kvinnor? Svaga? Thoughts?

Det är extremt fult att ge sig på någon som är svagare, konstigt att barn inte får lära sig det redan i förskolan.
Citera
2022-03-25, 20:00
Medlem
Räddningstjänstens ledningscentral blev aldrig informerade om händelsen trots att brandstationen ligger intill. Tyvärr låst artikel, men värt att nämnas.

https://blaljussoderslatt.se/skane/raddningstjansten-informerades-inte-om-dodligt-vald-pa-grannskola-vad-det-beror-pa-kan-vi-inte-svara -pa/
Citera
2022-03-25, 20:04
Medlem
Citat:
Tror inte det är fullt så 'enkelt', men kan vara en av de triggers advokaten talade om. Han var ute efter vuxna, inte elever. Vad har vuxenvärlden för roll här tro? Vilka svek och besvikelser har han upplevt sig att få stå ut med? Och varför begick han inte ett större dåd? Typ vid en galleria (många vuxna)? Dessa två lärare kände han och dådet sägs inte vara riktat personligen till dessa två. Vore det inte 'lättare' att utföra en dödsattack mot främlingar?
Många frågor...
Hans mamma dog av det som benämns som en olycka när han var fem år. Mamman arbetade inom posten och hennes fordon ”fastnade” vid en järnvägsövergång. Tåget kolliderade med fordonet som ska ha slungats iväg 20-25 meter.
Citera
2022-03-25, 20:05
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Måste säga att hans tilldelade försvarare är extremt udda i sitt tillvägagångssätt.

Har aldrig varit med om så övermodig inställning mot en häktning.
Han känns som att älskar att synas! Känns lite oseriöst. Som att han pratar om vad som helst egentligen.
Citera
2022-03-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retutu
Räddningstjänstens ledningscentral blev aldrig informerade om händelsen trots att brandstationen ligger intill. Tyvärr låst artikel, men värt att nämnas.

https://blaljussoderslatt.se/skane/raddningstjansten-informerades-inte-om-dodligt-vald-pa-grannskola-vad-det-beror-pa-kan-vi-inte-svara -pa/
Stationen ligger i grannhuset
Citera
2022-03-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hans mamma dog av som benämns olycka när han var fem år. Mamman arbetade inom posten och hennes fordon ”fastnade” vid en järnvägsövergång. Tåget kolliderade med fordonet som ska ha slungats iväg 20-25 meter.

Och hon hade hörlurar på sig enligt uppgift. Och efter denna olycka gick posten ut med att inte ha hörlurar på sig som brevbärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in