2022-03-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Folk tycker en massa för att de inte inser att om Ukraina skulle gå med i NATO så skulle det utgöra ett existentiellt hot mot Ryssland, vilket de agerade på genom att invadera Ukraina och säger att detta inte kommer att hända.

Det dina gelikar inte inser är att ert hetsande med "Ukraina är ett fritt land" kan dra in oss i ett WWIII, bara genom era värdelösa principer. Principer är värdelösa om det får oss alla dödade i onödan.

Ukraina är inte kullen som är värt att dö på. Det är ett korrupt skithål.

Kan du definiera vad ett "existentiellt hot" innebär?
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Man exponerar inte sina egna truppet för kärnvapen om man drar de tillbaka till Donbass och sedan kärnvapenbombar Kiev.

Dvs då är tillbakadragandet inte fejk utan ett reellt tillbakadragande? Bara så vi är tydliga.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Man exponerar inte sina egna truppet för kärnvapen om man drar de tillbaka till Donbass och sedan kärnvapenbombar Kiev.
Amen snälla, varför i hela friden skulle man ens komma på tanken att göra något så korkat? Jag är riktigt intresserad hur du kommer fram till att detta ens skulle finnas på kartan.
Citera
2022-03-25, 19:30
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det är nog några år under medianåldern med tanke på allt materiell man sett de komma släpandes på in i Ukraina.

Priset var ju Maxim kulsprutan som designades 1884 haha

Ja, det mesta ryssen har är gammalt. Efter att Sovjetunionen föll har de knappt lyckats utveckla nåt nytt.
Citera
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Amen snälla, varför i hela friden skulle man ens komma på tanken att göra något så korkat? Jag är riktigt intresserad hur du kommer fram till att detta ens skulle finnas på kartan.

Enkelt. För att ryssar igenom historien aldrig har gett sig. ALDRIG. De kastar människoliv åt helvete utan att bry sig, de har ännu inte fått slut på folk, vilket betyder att något större är på kartan. Sanna mina ord, de kommer kärnvapenbomba Kiev.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Minns du Rysslands mobilisering vid ukrainska gränsen? I veckor höll de på att samlade ihop folk och materiel. Så ser det ut innan en armé går över en gräns.

USA kommer inte gå in med marktrupp om ’några dagar’.

Ja, eller månader snarare. De började ju redan förra året. Samma sak inför desert storm. Uppbyggnaden pågick även där i flera månader. Men ja, som du säger. Det är såklart skitsnack att USA kommer gå in med trupp i Ukraina.
Citera
2022-03-25, 19:31
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ja, för att bomba Kiev med kärnvapen. Det är den enda rationella lösningen jag kan komma på med detta tillbakadragande. För ryssar må vara mycket, men de ger fan aldrig upp oavsett hur många människoliv som krävs.

Hur ska ryssen dra tillbaka de 10000 som är inringade nära Kiev?
Citera
2022-03-25, 19:32
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Hur ska ryssen dra tillbaka de 10000 som är inringade nära Kiev?

Ja, det är definitivt vad de kommer göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ännu en expert på rysk militär strategi har sällat sig till tråden.

Ja, jag har rätt. Du får gärna citera mig om några veckor om hur fel jag hade.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Folk tycker en massa för att de inte inser att om Ukraina skulle gå med i NATO så skulle det utgöra ett existentiellt hot mot Ryssland, vilket de agerade på genom att invadera Ukraina och säger att detta inte kommer att hända.

Det dina gelikar inte inser är att ert hetsande med "Ukraina är ett fritt land" kan dra in oss i ett WWIII, bara genom era värdelösa principer. Principer är värdelösa om det får oss alla dödade i onödan.

Ukraina är inte kullen som är värt att dö på. Det är ett korrupt skithål.

Då får det ju bli ett tredje världskrig.

Är du verkligen så urbota korkad att du inbillar dig att världen till vilket pris som helst inte försvarar sig mot Ryssland med argumentet att det kan bli ett tredje världskrig?

Jag undrar faktiskt om det är Putin som är den som mest fruktar att väst går in militärt i
Ukraina inklusive kärnvapen om det är motiverat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Breaking!!! Attention!!!! Släpp fredagsgroggen! Just nu på Aftonhoran: Cherson inte längre under full rysk kontroll!

Härliga nyheter.
Citera
2022-03-25, 19:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Enkelt. För att ryssar igenom historien aldrig har gett sig. ALDRIG. De kastar människoliv åt helvete utan att bry sig, de har ännu inte fått slut på folk, vilket betyder att något större är på kartan. Sanna mina ord, de kommer kärnvapenbomba Kiev.

De gav upp i Afghanistan. Och Finland.
Citera
2022-03-25, 19:33
Medlem
Citat:

Det är ju att förlora, på alla plan.
Ryssarna utplånar inte Kiev med nukes.
Däremot finns det 500 andra mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in