2022-03-25, 18:16
Medlem
Ikväll startar vi kortvågssändningarna mot Ryssland!

https://bahnhof.se/press/press-releases/2022/03/24/ikvall-startar-vi-kortvagssandningarna-mot-ryssland

Ställ in era radioapparater, för ikväll kl. 22:00 svensk tid sker första kortvågssändningen av Echo Sthlm! Då riktar vi en kraftfull radioantenn i Pfaffenhofen an der Ilm, Tyskland rätt mot Moskva och sänder faktabaserade nyheter om Putins vansinniga krig.

Var? Kortvågsfrekvens 9670 kHz.

När? Kl. 22:00 svensk tid, 9 PM UTC, 24:00 Moskvatid.
Varje tisdag, torsdag och lördag med start idag!

Vi sprider denna nyhet på Telegram och andra ryska kanaler – gör det du också! Nu är det dags för ryssar att få reda på vad som verkligen händer i Ukraina. Som vanligt kommer avsnitten även finnas tillgängliga på www.echosthlm.se.

https://echosthlm.se/
Citera
2022-03-25, 18:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
En rysk brigadgeneral har dödats av sina egna soldater, uppger en västerländsk myndighetskälla för Sky News.

Enligt uppgifterna ska trupperna medvetet kört på generalen så att han dog. Anledningen ska vara att soldaterna varit missnöjda efter att deras brigad lidit stora förluster i Ukraina.

"Vi tror att han medvetet dödades av sina egna trupper och han ska ha varit general för den 37:e motoriserade infanteribrigaden", ska källan ha sagt till Sky News.

Ojdå det här kriget börjar spåra helt, om jag varit Putin hade jag skjutit mig själv i Bunkern, det här måste vara hans absolut dummaste val i sin karriär.

Det tycks vara så att Putin kommer att gå till historien som den ryska ledaren som gjorde sina väpnade styrkor till åtlöje inför hela världen samtidigt som han sände sin befolkning in i fattigdom och utanförskap.

Inte heller lär Putin nå några politiska eller militära mål som är positiva för Ryssland.

Personliga mål lär inte heller nås.

Att gå från en fruktad ledare till en utskrattad dödsdömd pajas på en månad är en bedrift som det kommer att talas mycket och länge om.
Citera
2022-03-25, 18:17
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Hetsar för att Ukraina ska vinna? Klart de ska göra det, Ukraina är en suverän stat som har rätten att försvara sig.

Angående andra krig kan vi diskutera i en separat tråd. Men att Ukraina har rätten på sin sida. Utan tvekan.

Det är en korrupt stat, med en marionett till ledare som går NATOs ärenden. Hur är det en demokratisk stat som har något som helst existensberättigande?
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Fattigt och obetydligt fast med viktiga råvaror som andra länder behöver. Jag räknade upp tre ekonomier, men det finns många fler som Ryssland kan handla med. Oavsett vilket kommer inte Ryssland bli ett nytt Nordkorea eller ha enbart Nordkorea som samarbetspartner.

Fast nubär ju Ryssland nästan på nordkorea nivå redan. Det spelar ingen roll hur mycket naturtillgångar ett land har så länge korruptionen är så extrem som i Rysslands fall göder det ändå bara några få personer.
98% av Rysslands tillgångar ägs av ca 500 personer.
Citera
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tycks vara så att Putin kommer att gå till historien som den ryska ledaren som gjorde sina väpnade styrkor till åtlöje inför hela världen samtidigt som han sände sin befolkning in i fattigdom och utanförskap.

Inte heller lär Putin nå några politiska eller militära mål som är positiva för Ryssland.

Personliga mål lär inte heller nås.

Att gå från en fruktad ledare till en utskrattad dödsdömd pajas på en månad är en bedrift som det kommer att tacklas mycket och länge om.

Må så vara, men bara för att Putin är en kuk, innebär inte att Ukraina är ett offer.
Citera
2022-03-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Kallade man usa för Mongoler när dom invaderade Irak?

Har du redan glömt bort hur många det var som var emot kriget i väst? Sen är det sällan man kommer åt krigsförbrytare som står som vinnare i krig. Både Albright och Busharna var rätt försiktiga med att resa till en del länder under resten av sina liv.
Citera
Medlem
Vad hände med AntiMedelklassens dödskommandogetknullare som stod med Kadyrov och skulle precis inta Kiev? Han stod ju i något litet skyffe och hade genomgång om hur man bäst använder sina kvinnliga Prada stövlar när man marscherar in i Kiev.
Vi har väntat 3 veckor nu AntiMedelklassen
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Vad baserar du på att de skulle vara oprofessionella och dåliga? För att du inte håller med deras arbetsgivare eller något annat? Mig veterligen finns det ganska lite som skulle tyda på att Wagnergruppen är dåliga på vad de pysslar med. Men du kanske har information jag inte har.
Nej, jag utgår från Wagnergruppens historik.

Wagnergruppen åkte på storstryk i Syrien utav bara ett fåtal amerikanska styrkor.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khasham

Dom är absolut bra på på att tortera och mörda människor som är obeväpnade, men de är kassa inne i en strid och duktiga på att dö när de möter organiserat motstånd.
Citera
2022-03-25, 18:19
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Från omni.se

Citat:
Putin: Väst vill avveckla rysk kultur – är som bokbål

Vladimir Putin säger att väst försöker ”kancellera” – eller avveckla – rysk kultur och exemplifierar med kompositörer som Pjotr Tjajkovskij och Dmitrij Sjostakovitj. Det rapporterar Reuters.

AFP skriver att den ryske presidenten jämför ”attackerna mot rysk kultur” med nazisternas bokbränder.

– De försöker avveckla en tusenårig nation, jag talar om den progressiva diskrimineringen av allting som har en koppling till Ryssland, hävdade Putin i ett tv-sänt tal under fredagen.

Presidenten sa också att västs avveckling av rysk kultur är att likna vid de i nazityskland under 1930-talet.

Putins uttalande kommer samtidigt som ryske utrikesministern Sergej Lavrov anklagat väst för att föra ett ”totalt krig” mot Ryssland. Även i det uttalandet gjorde jämförelser mellan väst och Nazityskland.

Har Putin/Ryssland tappat allt? Förnuft, sans och brallorna?

Det verkar så desperat så att man kan bara fnissa åt det.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Det är en korrupt stat, men en marionett till ledare som går NATOs ärenden. Hur är det en demokratisk stat som har något som helst existensberättigande?

Det är en stat som har lika mycket existensberättigande som något annat land. Dess självständighet är erkänd av ett stort antal länder.

Du vet lika bra som mig att Ryssland är mer korrupt.
Citera
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Har aldrig hävdat annorlunda, Ryssarna är lika illa som NATO å USA.
Håller du med om det?
NATO är en försvarsallians och har mig veterligen aldrig använts skarpt.
USA däremot har gått över gränsen vid massor av tillfällen, det håller jag med om.
Citera
2022-03-25, 18:20
Medlem
Någon som kan översätta vad dessa ukrainska krigsfångarna säger. Eller finns det något översättningsprogram-

https://t.me/intelslava/23395
Den också
https://t.me/intelslava/23248
Senast redigerad av stolerik 2022-03-25 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in