2022-03-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gulligt. Finns det öht någon som tror på detta dravel?
Om allt går enligt plan så bör man kanske försöka hitta folk med bättre planeringskunskaper.
Citera
2022-03-25, 18:00
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hur går det för vagnersoldaterna? Sprungit runt i Kiev i 4v nu och Zelensky över fortfarande. Och elitsoldaterna från Syrien?

Hängpattar har man hört talas om. Vad heter såna hängkinder som Lavrov har?
Wagnergruppen är ett gäng tomtar som är långt ifrån professionella. Dom är duktiga på våldtäkter, inte mycket mer än så.

Vad kunde man förvänta sig? Inget. Absolut inget.
Citera
2022-03-25, 18:01
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Varför vill du ha bilder på stridande kvinnor? Är du fetischist?

Är jag UFO-fetischist för att jag vill ha bilder på UFOn när folk säger att de existerar? Nej, vill bara ha bevis. That is all.
Citera
2022-03-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Kanske därför de eyska myndigheterna gått ut med nya dödssifror. Ca 1300 och dubbelt så många sårade. I praktiken tror jag att det rör sig om 10 000-16 000 döda ryska soldater och dubbelt så många sårade.
I Afghanistankriget på 80-talet rapporterades bara var tionde död och sårad i de officiella siffrorna.
Citera
2022-03-25, 18:02
Medlem
leachs avatar
Min tidigare post fick mig att fundera. Var fan är styrkorna som skulle befria Ukraina.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ramzan_Kadyrov
Citera
2022-03-25, 18:03
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det här med att generaler dör är det medvetet eller hur dör dem? Trodde att generaler satt på kontor.

Jag tror man ska ta all information med en stor grävskopa salt.

Det är desinformation från usa, väst, Ukraina och Ryssland.

Det är krig.

Man vill från väst skapa bilden av att Ryssland är totalt sämst på allt och inte kan nåt överhuvudtaget.

Man vill från Ryskt håll skapa bilden av att väst försöker kväva Ryssland som nation och folk.

Mest intressant är alla % (procent) prognoser.

Senaste är att exakt 60% av alla missiler missar sina mål.

Det är bara att luta sig tillbaka och skratta åt cirkusen.
Citera
Medlem
anvadreren2323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Wagnergruppen är ett gäng tomtar som är långt ifrån professionella. Dom är duktiga på våldtäkter, inte mycket mer än så.

Vad kunde man förvänta sig? Inget. Absolut inget.

Vad baserar du på att de skulle vara oprofessionella och dåliga? För att du inte håller med deras arbetsgivare eller något annat? Mig veterligen finns det ganska lite som skulle tyda på att Wagnergruppen är dåliga på vad de pysslar med. Men du kanske har information jag inte har.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
utin backar inte.

Verkar ju som att han ändå har gjort just det precis. med tanke på att Ryssland nu säger att de släpper större delen av Ukraina förutom donetsk och luhansk. Dvs, överallt där de misslyckats drar de ner på insatserna. Bra efterhandskonstruktion
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
https://news.sky.com/story/ukraine-news-latest-russia-war-putin-nuclear-live-mariupol-12541713

A Russian brigade commander in Ukraine has been killed by his own troops, Western officials have claimed.

Colonel Medvechek, who was commanding the 37th Motor Rifle Brigade, is believed to have been deliberately run over.

An official, who has not been named, said: "The brigade commander was killed by his own troops and killed by his own troops, we believe, as a consequence of the scale of losses that have been taken by his brigade."

Det är ju fullständig katastrof! En brigadbefälhavare som slaktas av sina egna trupper som hämnd för hur dåligt det går. Har man någonsin hört talas om något liknande. Denna cirkus måste få ett slut!
Hmm..

Då antar jag att dessa soldater är på flykt ur Ukraina, och destinationen lär ju aldrig bli Ryssland igen.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Man börjar se lite sånt här nu på den ryska sidan...
https://twitter.com/haynesdeborah/status/1507374658877857805

Rör det sig om samma person som blev överkörd av en pansarvagn häromdagen eller är det en ny incident?

Om det är samma person så skall han ju ha överlevt initialt, men det är inte särkilt märkligt om han sedan avlidit några dagar senare.

Gäller det två olika incidenter så är det helt klart anmärkningsvärt.
Citera
2022-03-25, 18:04
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Mongolerna kör samma taktik som för 700 år sedan, inriktar sig på att döda kvinnor och barn. Snart är de dock tillbaka in i svinstian och kommer långsamt att knullas av kineserna
Citera
2022-03-25, 18:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ska bli intressant att se om Ukraina lyckas ta Kherson och röra sig österut. Jag undrar hur mycket trupp mongolerna har där? Dock kan de ju fylla på med förrädare och orcher från Krim. Gäller nog att skära av både väster och öster om Kherson vilket det verkar som man nu har som plan?

Framförallt hoppas jag man tar Melitopol så småningom. Vill så gärna se den äckliga rysskärringen infångad med ett par varv gul eller blå tejp över ögonen.

Ukraina måste återta Kherson och pressa på söderut, så att Krim blir nästan helt isolerat efter att man sprängt brohelvetet dit. Intressant om amerikanarna, eller något annat västland kunde förse Ukraina med, antingen långräckviddiga sjömålsrobotar eller miniubåtar.

Tyvärr tvivlar jag starkt på att Mariopol hinner undsättas. Men, hur som helst så måste försvararna där strida till siste man. Ryssland har ju lovat att mörda allihopa, även om de kapitulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in