2022-03-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden lovar att skälla på Putin om han använder kemvapen. Oj, Putin lär darra på manchetten nu...

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-24-22/h_b4daacf79dfcfb1146be1ecb3a1f8bfd

Citat:
Biden kan knappt gå längre:

https://twitter.com/bennyjohnson/status/1507033182130036747

Fast det är inte bara Joe själv som GÅR ILLA, itan det går djävligt illa för honom överlag också, då han fortsätter sjunka allt lägre i opinionsmätningarna, och meraparten av alla amerikaner menar att Biden gör saker och ting värre överlag. Faktum är att det bara är knappt hälften av alla Demokrater som fortfarande stödjer Biden i många frågor. De flesta amerikaner tycker även att det är Biden och inte Putin som bär ansvaret för de skeenande drivmedelpriserna.

https://www.foxnews.com/politics/fox-news-poll-biden-inflation-gas-prices-spending

BREAKING NEWS
Ett medicinskt scoop, en man på 79 år går med en något staplande gång!!

Helt osannolik information, tack för att du delgav oss andra i världen, detta är helt enkelt sensationellt.
Citera
2022-03-25, 07:24
Avslutad
Biden’s biggest gaffes and failures after one year in office
https://youtu.be/H6uingtAWbk
Citera
2022-03-25, 07:30
Medlem
Citat:
Biden lovar att skälla på Putin om han använder kemvapen. Oj, Putin lär darra på manchetten nu...

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-24-22/h_b4daacf79dfcfb1146be1ecb3a1f8bfd

Citat:
Det är möjligt att Hunter lierat sig med George Soros för att utveckla hemliga biovapenlab i Ukraina! Det är i så fall mycket besvärande för Joe Biden!

https://www.thegatewaypundit.com/2022/03/russia-accuses-hunter-biden-cdc-george-soros-foundation-funding-pentagons-biological-program-ukraine

George Soros och Hunter Biden bygger alltså biolabb tillsammans i Ukraina???

Det är alltså detta MAGA sekten, dig och GP inkluderad, har förvandlats till. En propaganda megafon och echo chamber för diktatorn Putin och hans vidriga diktatur.

Hur fan är det möjligt att ni ens låter er utnyttjas för att sprida denna dynga vidare. Varför väljer ni Putin och Ryssland före Nato, EU, G7, Storbritannien, Australien, Finalan och Sverige mfl. För att ställa er på sanna sida för endast Nord Korea, Syrien m, Belarus och Eritrea.
Citera
2022-03-25, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nej, det menar jag inte. Jag menar att som alltid när man är skyldig staten skatt, så ser staten det positivt om man betalar in denna. Nu vet ju varken vi eller Hunter om han är skyldig staten skatt än, då målet inte är avgjort. Jag förstår inte att du blir så exalterad av detta skattemål, Trump har ju ett stort antal liknade mål, pågående i NY och du verkar inte bry dig. Trump har dessutom till skillnad från Hunter Biden inte förekommit ett ev. utslag och betalt in vad han kan bli skyldig. Då blir det väl livstids fängelse enligt ditt sätt att resonera, kan jag tänka mig. Trump har dessutom ett antal stämningar och brottmålsutredningar långt värre än skattemål och jag ser dig inte kommentera dessa, varför? Du verkar ju vara en som har nolltolerans för brott, eller gäller detta bara för ”den andra sidan”?
Som alltid tar ni vänsterblivna till "Whataboutism" när ni inte längre förmår att försvara någon från ert lag som dummat sig. Att Hunter betalat in summan ska snarare ses som att han erkänner att det finns en skuld. Eller har du för vana att betala kreti och pleti som hävdar att du är skyldig dem pengar utan att ens fastställa huiruvida du faktiskt är det?
Citera
2022-03-25, 11:08
Medlem
Citat:
George Soros och Hunter Biden bygger alltså biolabb tillsammans i Ukraina???

Det är alltså detta MAGA sekten, dig och GP inkluderad, har förvandlats till. En propaganda megafon och echo chamber för diktatorn Putin och hans vidriga diktatur.

Hur fan är det möjligt att ni ens låter er utnyttjas för att sprida denna dynga vidare. Varför väljer ni Putin och Ryssland före Nato, EU, G7, Storbritannien, Australien, Finalan och Sverige mfl. För att ställa er på sanna sida för endast Nord Korea, Syrien m, Belarus och Eritrea.
Ryssland?? Putin stöttade ju Biden och Demokraterna och är även anti-Trump! Du och Putin står på samma sida, ditt djävla spån!

Putins egna ord, ordagrannt!
Citat:
First, the Democratic Party is traditionally closer to the so-called liberal values, closer to Social Democratic ideas, if compared to Europe. And it was from the Social Democratic environment that the Communist Party evolved.

After all, I was a member of the Soviet Communist Party for nearly 20 years, or more precisely 18 years. I was a rank-and-file member, but it can be said that I believed in the party’s ideas. I still like many of these left-wing values. Equality and fraternity. What is bad about them? In fact, they are akin to Christian values. Yes, they are difficult to implement, but they are very attractive, nevertheless. In other words, this can be seen as an ideological basis for developing contacts with the Democratic representative.

Citat:
Therefore, we believe that this is something we can talk about and that can be used as the basis for mutual understanding but this is far by no means all there is. For example, candidate Biden has said openly that he was ready to extend the New START or to sign a new strategic offensive reductions treaty. This is a very serious element of our potential collaboration in the future.

Citat:
But we must look objectively at what has been happening in recent years. Yes, indeed, we have achieved a lot on a bilateral basis. I must say this. Without having to list all the positive steps we have taken to build Russian-American relations, I can say that we have taken quite a few. But the intentions that President Trump spoke about earlier have not been fully realised.

I believe that this is largely due to a certain bipartisan consensus on the need to contain Russia, to curb our country’s development. Moreover, as they say, this is a comprehensive position, which means containment on all tracks. This is my first point. And this, as we understand it, essentially limits the current administration.

http://en.kremlin.ru/events/president/transcripts/interviews/64171

Kom även ihåg att Ukrainas Zelenskyj stöttade Trump mot Biden och var beredd att hjälpa honom utreda Hunter Bidens förehavanden i landet. Så nej, get you facts straight innan du trampar i klaveret igen!
Senast redigerad av scrollock 2022-03-25 kl. 11:13.
Citera
2022-03-25, 11:21
Medlem
Citat:
Som alltid tar ni vänsterblivna till "Whataboutism" när ni inte längre förmår att försvara någon från ert lag som dummat sig. Att Hunter betalat in summan ska snarare ses som att han erkänner att det finns en skuld. Eller har du för vana att betala kreti och pleti som hävdar att du är skyldig dem pengar utan att ens fastställa huiruvida du faktiskt är det?

Förstår att du inte brukar deklarera. Men jag kan svara dig. Då skatten innan deklaration är preliminär så har jag faktiskt själv betalt in en frivillig summa vid tillfällen, men faktiskt ocksp vid tillfällen bett mi arbetsgivare att betala in mer skatt än vad skattsedeln kräver, exempelvis när jag gjort någon privat bostadsaffärer, fått en större bonus från företaget eller av annat skäl kan misstänka att min skatt efter deklaration kommer att bli högre än vad som angetts preliminära
Infört. Det fina är nämligen att man sedan får tillbaka dessa pengar från myndigheten om man betalt för mycket. Jag har också gjort tvärt om, dvs jämkat skatt om jag förväntar mig att jag har avdrag som kan nyttjas gentemot skatten, exempelvis om jag kört väldigt mycket bil i tjänsten.

Förstår att man kanske inte har sådana möjlighet om man som du lever på försörjningsstöd, men så fungerar det i den riktiga världen utanför utanför Vaggeryd.
Citera
2022-03-25, 12:20
Bannlyst
Citat:
Hur menar du?
är man automatiskt skyldig till brott för att man gör en frivillig rättelse?
Det sker varje dag, världen om, och som värst riskerar han att bli upptaxerad.

Med det sagt, vill du förklara din ståndpunkt för att den inte makes sense så att säga?
Citera
2022-03-25, 13:38
Medlem
Citat:
Förstår att du inte brukar deklarera. Men jag kan svara dig. Då skatten innan deklaration är preliminär så har jag faktiskt själv betalt in en frivillig summa vid tillfällen, men faktiskt ocksp vid tillfällen bett mi arbetsgivare att betala in mer skatt än vad skattsedeln kräver, exempelvis när jag gjort någon privat bostadsaffärer, fått en större bonus från företaget eller av annat skäl kan misstänka att min skatt efter deklaration kommer att bli högre än vad som angetts preliminära
Infört. Det fina är nämligen att man sedan får tillbaka dessa pengar från myndigheten om man betalt för mycket. Jag har också gjort tvärt om, dvs jämkat skatt om jag förväntar mig att jag har avdrag som kan nyttjas gentemot skatten, exempelvis om jag kört väldigt mycket bil i tjänsten.

Förstår att man kanske inte har sådana möjlighet om man som du lever på försörjningsstöd, men så fungerar det i den riktiga världen utanför utanför Vaggeryd.
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Hur menar du?
är man automatiskt skyldig till brott för att man gör en frivillig rättelse?
Det sker varje dag, världen om, och som värst riskerar han att bli upptaxerad.

Med det sagt, vill du förklara din ståndpunkt för att den inte makes sense så att säga?

Om ni tror att underhållsstöd är det samma som att betala in frivillig skatt så är det faktiskt en del av förklaringen till varför vänstermän så oftare är "deadbeat dads" än andra, så som Hunter bevisligen är. Lustigt att ni går så pass långt att chikanera er själva i ett desperat försök att urskuldra Joe Biden. Vad är det som är så speciellt med en gammal senildement och korrupt våldtäktsman?
Citera
2022-03-25, 13:47
Medlem
Citat:
Om ni tror att underhållsstöd är det samma som att betala in frivillig skatt så är det faktiskt en del av förklaringen till varför vänstermän så oftare är "deadbeat dads" än andra, så som Hunter bevisligen är. Lustigt att ni går så pass långt att chikanera er själva i ett desperat försök att urskuldra Joe Biden. Vad är det som är så speciellt med en gammal senildement och korrupt våldtäktsman?

Var kom underhållsstöd in i bilden? Är det Sucker Trollock-sjukan som brutit ut igen?

Om det skulle handla om skattebrott så är det givetvis en fråga för rättsvårdande myndigheter i USA, inte den lagstiftande församlingens. H Biden är som nämnts inte en ledamot och därför inte en fråga för den.
Att tro att pappa Joe skulle kunna bli föremål för åtgärder i senat och kongress på detta är ju tämligen verklighetsfrämmande.
Citera
2022-03-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Var kom underhållsstöd in i bilden? Är det Sucker Trollock-sjukan som brutit ut igen?

Om det skulle handla om skattebrott så är det givetvis en fråga för rättsvårdande myndigheter i USA, inte den lagstiftande församlingens. H Biden är som nämnts inte en ledamot och därför inte en fråga för den.
Att tro att pappa Joe skulle kunna bli föremål för åtgärder i senat och kongress på detta är ju tämligen verklighetsfrämmande.
I allra högsta grad kan han det! Det är val i höst och väljarna kan straffa honom i såväl senat- som kongressvalet pga. hans agerande och karaktärsbrister!
Citera
2022-03-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad är det du betvivlar egentligen? Är det att Joe sålde ut sitt ämbete som vp eller att republikanerna kommer att ställa honom inför riksrätt efter mellanårsvalet?
Citera
2022-03-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Vad är det du betvivlar egentligen? Är det att Joe sålde ut sitt ämbete som vp eller att republikanerna kommer att ställa honom inför riksrätt efter mellanårsvalet?

Bägge naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in