2022-03-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Aww, cute
du är en millennial som misstolkar med flit sedan barnsben för det var så du fick din mamma att ge dej godis i butiken
det finns gott om sandlådor för dej - håll dej till dom och låt dom vuxna diskutera på flashback

Vilka modiga ord farbror tillför. Så du har inga argument och klarar inte att svara på mothugg.

Citat:
den som tror att krig mellan länder är uppdelade i en ond och en god sida är en idiot
det har aldrig varit så och kommer aldrig att vara, alla krig fortsätter att exekuteras av onda härskare som skiter i småbarn och kvinnor och bryr sej om sin egen giriga buk

det finns inga goda sidor.
Då får man fundera på vilken sida som är minst ond och i detta fall är det verkligen tydligt. Ryssland har garanterat Ukrainas territoriella integritet och trots det har Puttler-Ryssland invaderat Ukraina 2 gånger på 8 år.

Citat:
men det finns dom sidor som är värre än andra
och globalisterna hör till dem.
ska du stå på någon sida stå på den som är svagare
det är ryssland i det här fallet (ukraina är bara en spelpjäs, en arena för dom stora grabbarna, inte en sida)
stå på den onda sida som är svagast och du har bidragit till att förlänga processen som leder till att någon av de stora och onda svinen till slut får all makt i världen
på så sätt ger du folket mer tid at använda för att själva inse att dom måste börja bete sej som vuxna läsa på välja det tråkiga ansvarets väg och genom det ta makten ifrån grisarna.
Vänligen håll dig till konspirationsforumet, det är mer passande.
Citera
2022-03-25, 15:58
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Kalsongförgiftade?

Måltidsdryck är populärt.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Så ryska trupperna nära Kyiv är nu lämnade till sig själva o kan lika bra vifta med vit flagga ;-)

De har ju konvojen! Minns ni den? Sex mil av det bästa Ryssland hade, på väg mot Kiev. Sen.... crickets
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Världen håller med mig, men de ca 12% i Västvärlden är hjärntvättade och fattar inte att världen ser på saken i en helt annan dager. Därför har stora länder som vare sig Kina, Indien, Brasilien, samt länderna i Mellanöstern (inklusive Israel), länderna i Afrika, de flesta länderna i Asien etc – infört sanktioner mot Ryssland.

Västvärlden verkar vara isolerad. Resten av världen ser Ryssland som en demokratisk stat med ett legitimt ledarskap, vilket förstås är det rationella och sakliga sättet att se på Ryssland.

Hur många länder stöttar aktivt Ukraina och fördömer Ryssland? Hur många länder stöttar aktivt Ryssland och fördömer Ukraina? Svaret blir, Diktaturens Ryssland med sin allt mer isolerade despot är isolerat inte väst.
Tro inte heller att länder som Eritrea eller Somalia ev. stödjande av ryssen betyder så mycket i sammanhanget.
Ryssland är de facto fattigt och isolerat medan demokratiska väst visar sina ekonomiska muskler.
Citera
Medlem
Citat:
Jag antar att du är hjärntvättad, alternativt okunnig eller bara en av de sedvanliga västliga propagandisterna som häver ut sig en massa BS utan minsta grund.

Kommunistpartiet i Ryssland är starkt. Det var detta parti som föreslog att folkrepublikerna skulle erkännas, sedan rullade det på. Så det finns en stark opposition till Putin i parlamentet, som vill ha andra samhällslösningar än vad högerpolitikern Putin önskar. Men dessa partier förbjuds inte. Varför inte? Därför att Ryssland till skillnad från Ukraina är en demokrati, som respekterar att folket valt olika företrädare. Diktatorn i Ukraina valde däremot att både förbjuda partier och media, helt i enlighet med diktatet från Washington.

Varför idiotförklarar du dig självmant?
Citera
Medlem
Citat:
Ingen plan har ändrats. Hade du kollat på kartan över krigets utveckling från Dag 1, så hade du sett att östra delarna av Ukraina alltid varit Rysslands första mål. Systematiskt tränger Ryssland tillbaks nazisterna i öster. Nassarnas starkaste fäste, Mariupol, faller vilken dag som helst.

För Kiev var inte alls målet .....
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det går inte bra för ryssarna nu. Hörde att av 678 man i ryska 200th Separate Motor Rifle Brigade utanför Kherson så överlevde bara tre...
Var hörde du det?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ingen plan har ändrats. Hade du kollat på kartan över krigets utveckling från Dag 1, så hade du sett att östra delarna av Ukraina alltid varit Rysslands första mål. Systematiskt tränger Ryssland tillbaks nazisterna i öster. Nassarnas starkaste fäste, Mariupol, faller vilken dag som helst.

Nazistkortet fungerar inte längre.

“In terms of all of the sort of constituent parts of Nazism, none of that is in play in Ukraine. Territorial ambitions. State-sponsored terrorism. Rampant antisemitism. Bigotry. A dictatorship. None of those are in play. So this is just total fiction,” said Jonathan Dekel-Chen, a history professor at Jerusalem’s Hebrew University.

What’s more, Ukrainian President Volodymyr Zelensky is Jewish and has said that three of his grandfather’s brothers were killed by German occupiers while his grandfather survived the war. That hasn’t stopped Russian officials from comparing Zelensky to Jews who were forced to collaborate with the Nazis during the Holocaust.

https://www.wionews.com/world/vladimir-putin-accuses-west-of-trying-to-cancel-russian-culture-465509
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tycker jag var lite fjantigt om jag skall var ärlig.
Ärlig ska man vara. Jag vet inte om du syftar på min kommentar eller praktfjaskot att basunera ut att man drar in Kefir haha Det var ju så löjligt att man fick ta skydd bakom stora skämskudden
Citera
2022-03-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag frågar mig mer hur länge den ukrainska armén överlever.
Med allt stöd och alla frivilliga som strömmar till så tror inte du behöver oroa dig.
Citera
2022-03-25, 15:59
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ärlig ska man vara. Jag vet inte om du syftar på min kommentar eller praktfjaskot att basunera ut att man drar in Kefir haha Det var ju så löjligt att man fick ta skydd bakom stora skämskudden
Nej syftar inte på dig, syftar på att dra in Kefir.
Citera
2022-03-25, 16:00
Medlem
donald12s avatar
Intressant om detta stämmer.

Huge opportunity if reports are accurate that more than 10K Russian troops are encircled in the Bucha Pocket. This would be a huge material and manpower loss and a devastating shock to Kremlin prestige. Time for us to pour it on.

https://twitter.com/general_ben/status/1506846280164814859
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in