Putin eldar på lite. Shit nu ligger Harry Potter risigt till också.
Men kul att han inser att ryssar är världens paria nu och kommer att förbli så för alltid.
Den ryske presidenten Vladimir Putin säger i ett tal på fredagen att Väst försöker avveckla den ryska kulturen, rapporterar Reuters.
Putin drog även paralleller mellan nazisternas bokbränder på 30-talet och "attackerna mot rysk kultur".
– De försöker nu stänga ute vårt land. Jag talar om den ökande diskrimineringen med allt att Ryssland att göra, säger han enligt Sky News.
Putin nämnde även Harry Potter-författaren JK Rowling som ett "bevis" på att Väst gillar att "stänga ute" människor.
Om den ryska kulturen avvecklades skulle det ju vara en välgärning för ryssarna och för resten av världen också naturligtvis. Dom efterblivna stackarna kanske skulle kunna börja närma sig I-landsnivå då med hjälp från väst och Japan.
Senast redigerad av FiveLakes 2022-03-25 kl. 15:19.
Idag tänker jag gå ut och äta ordentligt god mat med trevligt sällskap, blir det kärnvapenkrig så vill man ju inte dö hungrig.
De verkar lite otydliga de Ryska ledarna, ena dagen säger de att sanktionerna inte påverkar Ryssland, nästa dag säger de precis tvärtom. Ryssar är patetiska losers, inget är Made in Russia av en anledning.
Ryssland har ju till och med sagt att vissa sanktioner är till deras fördel. Nu kan dom skapa deras egna kedjor inom t.ex. livsmedelsbranschen och ta över marknaden i Ryssland.
Idag tänker jag gå ut och äta ordentligt god mat med trevligt sällskap, blir det kärnvapenkrig så vill man ju inte dö hungrig.
De verkar lite otydliga de Ryska ledarna, ena dagen säger de att sanktionerna inte påverkar Ryssland, nästa dag säger de precis tvärtom. Ryssar är patetiska losers, inget är Made in Russia av en anledning.
Blir fan förbannad om det blir kärnvapenkrig innan mitt paket kommer.
Ja jag vet. Att för Sverige är endast ukrainsk propaganda sann. I Ryssland publicerade de nya officiella uppgifter om förluster i driften av denazifieringen av Ukraina:
"Tyvärr finns det förluster bland våra kamrater under den särskilda militära operationen. Hittills har 1 351 militärer dött, 3 825 har skadats, säger generalöverste Sergei Rudskoy, förste vice chef för den ryska väpnade styrkan.
Enligt försvarsministeriet uppgick förlusterna av ukrainska trupper till 30 tusen människor. Samtidigt uppgick oåterkalleliga förluster till cirka 14 tusen människor, ytterligare 16 tusen står för förlusterna av sårade och funktionshindrade soldater av sanitära skäl. https://lenta.ru/news/2022/03/25/poteri/
(sann information kan skada de hjärntvättade av västerländsk propaganda)
Grattis till ditt första inlägg.
Ingen kommer tro dig eller desinformationen du försöker sprida, du förlöjligar bara Ryssland och dig själv. Lägg till en 0:a på den siffran så är du antagligen närmare sanningen.
Enligt Expressen så påstår Putin att rysk kultur är under attack. Då detta är en av anledningarna till kriget så ställer jag mig frågan ... Vad exakt består rysk kultur av ?
Vi har förmodligen lite småryssar här som säkert kan ge ett svar.
Det konstiga med det där är att Putin slåss mot "nationalister" i Ukraina. Detta säger också rysk media och även många vanliga ryssar som försvarar kriget. Men att försvara rysk kultur och den ryska minoriteten i Ukraina är väl just nationalism? Betyder det ordet något helt annat på ryska? Vad heter det när ryssar försvarar det ryska om det inte heter nationalism?
Hunden Lavrov får bestämma sig om sanktionerna är bra eller dåliga för Ryssland. Oavsett så kommer det snart mer på Rysslands väg att bli ett Nordkorea.
Lavrov är arg idag för att hans hor-dotter som levt ett liv av lyx och dekadens i väst nu är under sanktioner. Slut på lyxliv för lilla Polina - nu är det tillbaks till Sovjetunionen och brödköer som väntar.
Lavrov är så pass arg idag att han kände sig tvungen att betona att han inspireras av självaste Adolf Hitler.
Säcken börjar knytas åt. Det blir lite löjligt när dom njuter av frihet och lyx utomlands och startar krig av rädsla för att påverkas av det demokratiska samhälle som skapat det.
Lögnerna om att dom jagar nazzar och allt vet vad avser att dölja det kurrupta sammhälle dom själva skapat men inte vill leva i. Ryssland är ett ställe man myglar åt sig av statskassan för att sticka utomlands och glassa med stålarna. Usch vilka hycklare.
Västvärlden, ungefär en åttondel av världens befolkning.
Inte bara väst.
United Nations General Assembly Resolution ES‑11/1 is a resolution of the eleventh emergency special session of the United Nations General Assembly, adopted on 2 March 2022. It deplored Russia's invasion of Ukraine and demanded a full withdrawal of Russian forces and a reversal of its decision to recognise the self-declared People's Republics of Donetsk and Luhansk. The paragraph 10 of the United Nations General Assembly Resolution of 2 March 2022 confirmed the involvement of Belarus in unlawful use of force against Ukraine.[1] The resolution was sponsored by 96 countries, and passed with 141 voting in favour, 5 against, and 35 abstentions.[2]