2022-03-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad

Erica berättar att hon inte på något sätt kunde märka på hans agerande att han aldrig varit med en annan kvinna.
– För mig framgick det inte att han aldrig har haft någon kvinna i alla fall, för han visste precis vad han gjorde.

https://www.expressen.se/noje/ericas-natt-med-omer-har-vantat-med-sex-till-brollopet-/

Tror inte en sekund på att Omer inte haft sex innan.
Den här meningen väcker så många tankar... Omer är Natural Born Butt Inspector

Det verkar väl sannolikt att Erica är ett sårbart och enkelt offer. Vi får se vad han har i kikaren. Produktionsteamet borde ju kunna gräva lite i hans bakgrund, jag undrar om de sitter på något?
Citera
2022-03-25, 14:50
Medlem
Några tankar efter att ha sett avsnitt 5.
Latif, denna vedervärdiga typ, berättade att han måste ta ansvar för sitt barn, som bor med Latifs mamma och att han hade ett ännu bättre jobb åå G än det han lämnade för att resa till Sabrina. Han var på henne om detta, om han skulle stanna i Sverige eller inte, men vad menade han att hon skulle göra? Skaffa ett jobb åt honom? Ett välbetalt, givetvis. Alltså, han är ju vidrig. Ett uppblåst ego.
Och..vad är det med Sabrinas föräldrar, mamman en grå mus, som tror Latif är typ för mesig?
Sabrina borde be Latif fara och flyga, vad hon sett i honom får vi förundras över.
Citera
2022-03-25, 14:54
Medlem
Funderar på Thanarwans dotter. Tänk att lämna sitt land, hela släkten, alla vänner, flytta till en helt ny kultur och inte kunna språket. Det är inte lätt. Hoppas Thanawarn tänkt igenom detta noga. Även om Mattias verkar hygglig, är det här en svår sits att sätta ett barn i. Plus att det finns ett syskon som är kvar i Thailand.
Citera
2022-03-25, 23:04
Medlem
Frank från Gambia, eller Sierra Leone? Verkar ha humor och vara en rätt trevlig kille.
Latif är ett stolpskott. Varifrån kommer Sabrinas pappa?
Tror ni att Tony är pappan till Melissa?
Erica är muslim, men löper runt på gatorna utan slöja, och har bikini stringtrosa på stranden.
Så många frågor
Senast redigerad av Tesla83 2022-03-25 kl. 23:07.
Citera
2022-03-26, 06:47
Medlem
Detta program är verkligen mitt guilty pleasure!

Allt det här med Erika och barngrejen, alltså hon är ju för fasen i klimakteriet men pratar ändå om att ” om gud vill”. Och Omar fattar inte ens vad hon går igenom för fas, så jäkla märkligt. Adoptera får de ju inte göra om de bor i Sverige för hon är ju tio år för gammal , men de kanske ska bo i hans hemland? Och den stora frågan är väl om hon verkligen VILL ha barn ens? Det verkar ju bara vara för hans skull. Stor varningssignal på att hon inte fick ta med sina söner på bröllopet, hon tänker visst utplåna sig för att få vara gift. Det kryper i mig när hon kallar honom baby…

Latif, ja vad finns det att säga? Oattraktiv mansbebis! Han njuter verkligen av att göra henne svartsjuk och säga grejer som att ”du vill ha mig för dig själv”. Usch vilket äckel! På många vis. Hennes vänner verkar dock se honom för vad han är även om inte Sabrina gör det. Hon verkar ganska korkad, men tja, han är verkligen ett stolpskott. Nästan på nivå med André i förra säsongen… Och det här med att han har en son i ett annat land som han nu inte kan försörja. Bättre att han åker hem.

Frank och Anna - vad han försöker! Går på älgjakt och gör allt för att smälta in. Hon känns mest egoistisk. Fattar inte varför han måste kunna rida för att bo ihop med henne, hon vill mest ha honom där av praktiska skäl känns det som. Fatta vilken omställning för honom att komma dit.,. Den här barngrejen borde de nog pratat om innan, dock, för jag tror inte hon kommer att ändra sig.

Tony- såklart det inte är hans barn. Fint ändå att han tar sig an henne på alla sätt, Men konstigt att det tar mkt längre tid för dem att lösa det praktiska än för alla andra? Hans styvmamma Annika som i förra säsongen kändes rolig och omtänksam, nu känns hon mest plump och taskig. Skulle gärna följa dem när Christy och barnet är i Sverige och se honom vara pappa i vardagen.

Mattias - de har seglat upp som favoriter detta år. Tycker det är fint att se att han verkligen försöker med barnet och tar sin föräldraroll på allvar. Såklart stor omställning för henne att komma till Sverige, men nu får hon ändå bo med sin mamma vilket hon inte kunde göra när de båda bodde i Thailand. Nyttigt för oss i Sverige att få se lite hur det kan vara i andra länder där man ibland måste lämna sina barn för att tjäna pengar. Fattade inte riktigt om hennes barn har olika pappor eftersom den äldre verkar bo med sin pappa?

Elton och Kim - tur att hon ställde in bröllopet! Om hon knappt står ut med honom nu, tänk när hon ska vara gift med honom. Han verkar vara ett stort barn, tror kulturkrockarna är för stora.

Alessandro och Vitaij - ointressant att följa, det enda bra är att få veta mer om hur det var för V att vara homosexuell i Ukraina, de är intressant att lära sig hur andra länder har det med sånt.
Citera
2022-03-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Frank från Gambia, eller Sierra Leone? Verkar ha humor och vara en rätt trevlig kille.
Erica är muslim, men löper runt på gatorna utan slöja, och har bikini stringtrosa på stranden.
Så många frågor

Sabrinas pappa är italienare tror jag? Tycker de sagt det, och så sa hon väl att de bodde i Italien när hon var liten.
Citera
2022-03-26, 12:25
Medlem
https://www.expressen.se/noje/ericas-ekonomiska-plan-med-omer-i-alskar-alskar-inte--han-forlorade-allt/

Omer ör helt klart här för pengarnas skull.

"Omer vill flytta till Sverige och starta sitt eget företag så fort han kan. Planen är att starta ett skinnföretag. "

Erica ska bli hemmafru.
"Tveksamheten till affärsförslaget
Idén med skinn tycker dock Erica är lite daterad och hon tror inte speciellt mycket på den. I stället tycker hon att han borde satsa på sportkläder.

– Omer är väldigt inne på det här med skinnkläder men i Sverige kommer det aldrig gå hem.

Men att satsa på något gör Erica lite nervös.

– Jag är rädd, att lägga alla pengar på något. Vi kan förlora allt.

Däremot kan hon inte bärga sig till att de ska börja tjäna pengar till resor och ett hus.

– Men huvudplanen är företaget, säger Omer.

Erica säger att hennes nyblivna make har väldigt höga förväntningar på det nya livet i Sverige.

– Han har väldigt höga planer om hur bra allt kommer att gå, fort, och att vi kommer att bli rika. Men han förlorade allting när han jobbade i Pakistan. Han förlorade hur många 100 000 som helst och jag hoppas att han vet vad han pratar om.

Även Omer berättar om sitt ekonomiska bakslag:

Jag hade en dålig erfarenhet när det gäller affärer. Vårt lån var enormt. Vi har inga pengar. Men även om vi inte har det, om man inte tar risker så kan man inte bli en framgångsrik person.

För Erica är det attraktivt att Omer har en vision om att bli framgångsrik.

– Det är lite manligt om en man fattar beslut gällande ekonomin och lite olika saker. Det är manligt, jag känner att jag inte vill behöva ta så mycket beslut längre, säger hon. "

Detta går käpprätt åt skogen. Har Erica ingen som kunde tala om att hon gör ett stort misstag! Lägg till att Pakistan är ett av de sämsta länderna i världen vad det gäller kvinnosyn. Kvinnor mördas, våldtas, hedersmod, syra i ansiktet, inga fungerande lagar som efterföljs. Bara hans nationalitet är röd flaggaa
Citera
2022-03-26, 12:38
Medlem
Citat:
Så många frågor

Sabrinas pappa är från Italien.

Tony är inte pappan, biologisk. Det skulle isf betyda att barnet föddes fullgånget i månad sju. Inte troligt. Jag tror inte Christy och barnet kommer till Sverige. Hon vill nog bo kvar i Filippinerna och att Tony skickar pengar. Det känns inte som ett äkta kärleksförhållande. Tror Christy förhalar pappersxercisen,fast Tony inte fattar det.

Erica fattar jag inte. Omer är ute efter ett bättre liv. Det där kommer gå åt pipan. Tycker lite synd om Erica, som är mer än lovligt naiv.
Citera
2022-03-26, 12:44
Medlem
CaptainCrunchys avatar
Serien är en favorit här hemma, men jag kan inte minnas att den första säsongen rörde sig lika långsamt framåt som säsong 2? Halva avsnittet är ju typ en flashback till tidigare säsong, avsnittet innan plus en introduktion till personerna i programmet - liksom orka! Sen händer det kanske en spännande grej per avsnitt eller så slänger de in en cliffhanger.

Mattias och Thanawarn är helt fantastiska. Deras relation är så genuin och det blir verkligen en charmig kulturkrock när Mattias föräldrar och Thanawarn inte kan kommunicera, men ändå visar en sån värme mot varandra. Tycker Mattias är så jävla fin och på riktigt med hur han tar emot hennes barn. Tonys låtsasmorsa är också en riktig pärla. Tony är inte pappan, men jag gillar att han skiter lite i vilket. Chrissy känns ändå liiite genuin, de verkade ha det ganska mysigt därnere. Stör mig dock enormt på hur Discovery klippte ihop vad låtsasmorsan sa från två olika svar. I introt eller vad det var sa hon ”Chrissy är en Gold digger, men vad gör väl det?”. Den senare delen av meningen sa hon egentligen om att ballongen sabbade tårtan.

Resten av föräldrarna är rätt gnälliga tycker jag, framförallt Annas, som framstår som galet otrevliga när Frank verkligen försöker bonda. Pappan har lättat upp lite. Anna börjar växa fram som sjukt obenägen till förändring av sitt eget liv och med liten respekt för vad Frank vill. Hon bjuder in familjen till middag där alla pratar svenska, och deras relation bygger på hennes regler, visioner och drömmar - or else. Frank verkar genuint intresserad av henne och är en riktigt härlig snubbe. Det kommer dock aldrig funka i längden att han ska bo ute i nowhere, ge upp sina drömmar om barn och inte se sina vänner eller familj som förut. Hon tänder obviously på killar från Gambia, men då kanske hon ska försöka hitta sig en Gambian som redan bor i Sverige? Det känns som hon är fast i att det ska kännas lite ”exotiskt” eller i nån konstig grej att hon ska ta hem honom och visa honom hur det fungerar här. En ”försvenskad” Gambian kanske inte är lika sexigt i hennes ögon? Frank förtjänar någon bättre.

Omer och Erica: jag förstår och tycker det är bra att Erica är lite kritisk till huruvida han verkligen vill vara med henne. Men det känns inte värdigt att hon ska gå runt och ifrågasätta sig själv över huruvida hon räcker till. Ryser lite över Omers tafatta kärleksförklaringar, det för tankarna till Anchorman https://youtu.be/gId6nrMDmUU. Det är liksom på ett barns nivå, ”I want to hug Erica”. Det verkar inte vara språkbarriären heller för han klarar ju ändå av engelskan ganska bra. En blind kan se att det inte är äkta kärlek från hans sida, men jag hoppas att Erica inte trycker ned sig själv för mycket i det. Att Omer ska starta företag som säljer skinnbrallor och gå på möte med Nike tar priset. Jag hoppas innerligt att deras relation inte slutar med att hon står med lån på flera hundra tusen för att han skulle starta butik.
Senast redigerad av CaptainCrunchy 2022-03-26 kl. 12:47. Anledning: Fixade länk
Citera
2022-03-26, 14:24
Medlem
Citat:
Så många frågor

Sabrinas pappa är från Italien
Citera
2022-03-26, 22:33
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Allt det här med Erika och barngrejen, alltså hon är ju för fasen i klimakteriet men pratar ändå om att ” om gud vill”. Och Omar fattar inte ens vad hon går igenom för fas, så jäkla märkligt. Adoptera får de ju inte göra om de bor i Sverige för hon är ju tio år för gammal , men de kanske ska bo i hans hemland? Och den stora frågan är väl om hon verkligen VILL ha barn ens? Det verkar ju bara vara för hans skull. Stor varningssignal på att hon inte fick ta med sina söner på bröllopet, hon tänker visst utplåna sig för att få vara gift. Det kryper i mig när hon kallar honom baby…

Det finns kvinnor som har fött egna barn t.o.m. vid 59 års ålder, så det är inte omöjligt. Tycker själv att hon är självisk som vill neka Omer barn om hon är steril, men hon verkar vara snäll, så hon kanske låter honom ta en andra fru eller åtminstone göra en annan kvinna gravid om det blir nödvändigt.
Citera
2022-03-27, 18:11
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Precis, undrar om han är kvar på svensk jord? Kärringen borde få stå för hans uppehälle så länge han är kvar här eftersom det var hon som släpade hit honom, och så gnäller hon ut om "hat". Tur att det blev missfall iaf. Vad fan är det med denna negerfeber, finns väl fullt av dem i Sverige om man nu prompt vill ha något otrogen vilding?

Enligt artikeln har han ny, var otrogen och hon var tydligen på smällen. Sen behöver han ju inte vara kvar i Sverige för det. Hon får som sagt skylla sig själv, hon skilde sig i november 2018 och var 2019 nere i Nigeria och letade upp "masajen" och gifte sig året därpå. Varför jäkta fram något? Jo för att han ville ha frikort till ett bättre, tryggare liv och där han kunde leva på henne. Hon är skapligt naiv och det känns som om hon vill leva ikapp ungdomsåren hon missat pga barnen. Ingen i hennes ålder och med barn bör bete sig sådär ansvarslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in