2022-03-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare en video på infångade Azov-soldater i Mariupol. Jag önskar verkligen att jag kunde förstå ryska, för det finns så mycket intressant material jag inte riktigt kan ta del av. Jag ber återigen (hittills har ingen hjälpt mig) om hjälp med att lite kort sammanfatta vad som sägs. Hälften av Ukrainadårarna i tråden är ju utlänningar av nån sorts slavtyp som fattar ryska, så nån jävel kan väl hjälpa till?

https://t.me/intelslava/23522

Lägg ut på Facebook då så kanske nån kan hjälpa
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
I runda slängar är ett taktiskt kärnvapen lika effektivt som Hiroshimabomben.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Atombomberna_%C3%B6ver_Hiroshima_och_Nagasaki

Jag slulle nog säga, upptill 15 KT. Taktiska kärnvapen ligger ligger väl på 1-15 ,KT. De strategiska kärnvapnen på, minst 150 KT.

Men man behöver inte använda kärnvapen för att orsaka stor förödelse, (dock minus radioaktivitet). Det har den ryska cancersvulsten redan visat i Ukraina. Mariopol ser nu ut som om staden drabbats av ett kärnvapen på 5-10 KT.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Varför skulle den vara det
Det låter helt osannolikt att 45000 ryssar skulle ha slagits ut. Det skulle ha påverkat operationen negativt på ett helt annat sätt än vad vi sett.
Citera
2022-03-25, 14:47
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Börjar bli hetsigt detta, om inte Ryssland vinner kriget snart lär vi ha ett världskrig för det känns som om kärnvapen kommer att bli inblandat här just på grund av USAs girighet, de gör verkligen allt för att detta ska eskalera.
Skyller du på USA? Är väl Ryssland vi ska skylla på om det blir så?
Citera
2022-03-25, 14:47
Medlem
Termos99s avatar
Hur många har dött efter Ryssland angrepp på civila? Ingen vet men siffror börjar att komma fram.

UN human rights team in Ukraine says evidence of ‘mass graves’ in Mariupol

The UN human rights office says it is receiving increasing information on mass graves in the besieged Ukrainian city of Mariupol, including one that appears to hold around 200 bodies.

“We have got increasing information on mass graves that are there,” says Matilda Bogner, who heads the rights office’s Ukraine branch, according to the Reuters news agency.

https://www.timesofisrael.com/liveblog-march-25-2022/
Citera
2022-03-25, 14:48
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Källa?
Har ingen källa, hörde för ett par veckor sedan när det pratades om vapenleveranser så nämndes fler drönare.

Drönare är ett disrtuptivt och asymmetriskt vapen. Med en enkel billig drönare kan man slå ut många dyra stridsvagnar.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du menar att Ryssland ljuger?

Ryssen ljuger väl aldrig
Riktiga dödsantalet får vi nog aldrig veta från dom.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Ryssland svar: Väst förklarar krig

Invaderande Ryssland viftar undan alla anklagelser från omvärlden och kommer med egna.

– Ett äkta hybridkrig, ett totalt krig, har förklarats mot oss i dag, säger utrikesminister Sergej Lavrov.

Lavrovs reaktion riktas mot EU:s besked om ytterligare sanktioner mot Ryssland, med anledning av den fullskaliga invasionen av Ukraina. Han betonar att han lånar begreppet ”totalt krig” från Adolf Hitler.

Vissa europeiska politiker tycks vilja ”förstöra, bryta ned, förinta och strypa den ryska ekonomin”, anför den ryske utrikesministern vid ett framträdande på fredagen.

– Eftersom vi ser dessa sanktioner som illegala står det klart för oss att alla de värderingar som våra motparter i väst har predikat för oss hela tiden – såsom yttrandefrihet, marknadsekonomi, okränkbarhet av privat egendom och oskuldspresumtion – inte är värda ett öre, säger Sergej Lavrov, enligt den ryska nyhetsbyrån Interfax.
"
Citera
2022-03-25, 14:49
Medlem
Citat:
Det ryska försvarsministeriet sammanfattar den första månadens operation:
https://t.me/boris_rozhin/36349
Man kan ju fråga sig hur många fler veckor med fantastiska framgångar ryska armén överlever.
Citera
2022-03-25, 14:49
Medlem
Iom med den hårdare retoriken i från Ryssland så känns det som att deras inhemska problem börjar eskalera.

Nått jag saknar från vår i väst är en morot, en avsiktsförklaring gentemot det Ryska folket varför vi genomför restriktionerna och vad som krävs för att dem ska hävas.
Så vi slipper höra Putins flum om att det är en attack mot deras kultur osv.
Citera
2022-03-25, 14:50
Medlem
Termos99s avatar
Ryssland tystar ned ryssar som vågar att tala fritt och stå upp mot invasionen av Ukraina.

Russia: Arrests, Harassment of Ukraine War Dissidents

Raids, Detentions, Prosecution of Anti-War Activists, Independent Journalists

The authorities have arbitrarily detained, judicially harassed, raided, and engaged in smear campaigns against critics. Unidentified assailants have physically attacked activists and damaged human rights organizations’ offices. In recent weeks, various high-level officials, including President Vladimir Putin, labeled people critical of the war “national traitors.”

Human Rights Watch

https://www.hrw.org/news/2022/03/24/russia-arrests-harassment-ukraine-war-dissidents
Citera
2022-03-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Varför flyttar du inte dit då? Jag dör hellre än lever under Rysslands flagg.

Så länge man lever kan man fortfarande försöka göra den här världen lite bättre. Är man död är man bara död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in