Citat:
Ursprungligen postat av
kolingen321
Att skapa en landbro till Krim är också självklart viktigt. Jag misstänker att Putin försöker ta alla strategiska mål som går fast nu gick ju inte offensiven så bra i Kiev. Att påstå att offensiven mot Kiev bara är en skenmanöver är absurt. Kan du länka till dom där till dom där experterna? För vad du säger går emot helt vad expertisen säger i majoritet , dom säger exakt som jag hade den Ryska armens offensiv inte gick så bra helt enkelt. Okej hur är denna person extremt insatt i den ryska försvarsmakten? Du är medveten om att dom flesta generaler inte ens visste att dom faktiskt skulle gå in i UA förens slutet? Putin ville hålla sanningen om invasionen till en väldigt liten gräns så att den inte skulle läckas. Så det du säger är alltså att du känner en person extremt högt uppsatt inom det ryska försvaret, medans det ryska försvaret håller på med den viktigaste invasionen i modern rysk tid så sitter han alltså och snackar med dig? Du får utveckla lite där för det där låter jävla otroligt du
Vi står på samma sida och jag önskade jag kunde hålla med dig, men du är tyvärr naiv.
Dessa ”experter” är människor med extremt god insyn. En stor del av hur fronterna ser ut idag, såg jag ungefär 2v innan kriget startade på papper.
Dessa källor blir ju svåra att framföra men du kan ju alltid använda Google och kika 1v tillbaka, så kommer du att förstå vad jag menar.
Du blandar ihop olika delar. En ren skenmanöver får du ta med din nemesis. Jag säger bara att Kiev inte är huvudmålet. Det finns andra betydligt viktigare områden.