2022-03-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Ja det är samma försvar de använder oavsett advokatfirma. tror inte peter althin hjälper

Mobil och datorer skulle ha tagits upp i HR.
Frågan är om något av övriga argument kan vara vägledande, tvivlar.
Det är den kvinnliga advokaten som har skickat in till HD.
Citera
2022-03-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapz
Mobil och datorer skulle ha tagits upp i HR.
Frågan är om något av övriga argument kan vara vägledande, tvivlar.
Det är den kvinnliga advokaten som har skickat in till HD.

men vad skulle egentligen komma fram med mobil data och telefon?.

Att GM tror att de har gaddat ihop sig mellan sig med sms för att sätta dit honom upplever jag som minimal.
Citera
2022-03-23, 18:25
Medlem
Citat:
men vad skulle egentligen komma fram med mobil data och telefon?.

Att GM tror att de har gaddat ihop sig mellan sig med sms för att sätta dit honom upplever jag som minimal.

Advokaterna har inte reagerat förr. Då får man anta att det inte fanns något att gå vidare när det gäller BOs ev kontakt med varandra. Det är väl halmstrået de griper efter.
Citera
2022-03-24, 20:53
Medlem
Citat:
Överklagar man vinner inte domen laga kraft så han är fortsatt häktad.

https://www.lawline.se/answers/tid-for-att-fa-provningstillstand-i-hogsta-domstolen tar väl en månad att få svar.

Behöver absolut inte ta en månad. Kan ta allt från dagar till veckor, jag vet dock inte vad det är som styr tiden det tar
Citera
2022-03-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokensvar1
Har ej betalt för att komma vidare men står såhär på mr koll: ”MGM förekommer i ett eller flera strafförelägganden. Här kan du ta reda på vad ärendet avser”

På lexbase kommer MGM upp också.

Strafföreläggandet är sannolikt det för dopingbrott. Det har diskuterats tidigare i tråden att han är dömd för det.
Citera
2022-03-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Behöver absolut inte ta en månad. Kan ta allt från dagar till veckor, jag vet dock inte vad det är som styr tiden det tar

Jag ringde HD förra veckan, hon tippade på 1-2 månader innan beslut kommer om de ska prova eller ej. För de hade mycket inför sommaren att gå igenom.
Citera
2022-03-25, 13:14
Medlem
Citat:
Jag ringde HD förra veckan, hon tippade på 1-2 månader innan beslut kommer om de ska prova eller ej. För de hade mycket inför sommaren att gå igenom.

Fast det där känns som nåt någonstans missuppfattat eller blivit snett. Misstänkt är i väntan på laga kraft fortsatt häktad. Dvs det ska gå med förtur. Så det låter som ett väldigt konstigt svar givet läget, att det skulle ta sådan tid?
Citera
2022-03-25, 14:31
Medlem
Citat:

Om du verkligen ringde HD och inte bara påstår det så måste du fått prata med en praktikant eller något?!

Jag blev så nyfiken kring att det skulle ta sån tid när det ändå är en häktad misstänkt så jag ringde själv och frågade.

Och högsta domstolen tog beslut den 21 mars, alltså redan i måndags. Ej prövningstillstånd. Hovrättsdomen gäller.

Så beslutet tog bara 2 arbetsdagar (överklagandet som någon la ut här i tråden var daterat den 17e)
Citera
2022-03-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Om du verkligen ringde HD och inte bara påstår det så måste du fått prata med en praktikant eller något?!

Jag blev så nyfiken kring att det skulle ta sån tid när det ändå är en häktad misstänkt så jag ringde själv och frågade.

Och högsta domstolen tog beslut den 21 mars, alltså redan i måndags. Ej prövningstillstånd. Hovrättsdomen gäller.

Så beslutet tog bara 2 arbetsdagar (överklagandet som någon la ut här i tråden var daterat den 17e)

Finns inget att ge prövningstillstånd på-
Ok, tack för infon!
Alltså 3 år och 6 månader.
Citera
2022-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Finns inget att ge prövningstillstånd på-
Ok, tack för infon!
Alltså 3 år och 6 månader.

Straff 42 månader.
- häktnings tiden ca 6 månader
- han sköter sig försvinner 12 månader eftersom han behöver sitta bara 2/3 delar

Så då är han fri som en fågel om 24 månader , Sveriges straffskala är otrolig för två våldtäkter !!
Senast redigerad av colombo123 2022-03-27 kl. 12:42.
Citera
2022-03-27, 18:15
Medlem
Citat:
Straff 42 månader.
- häktnings tiden ca 6 månader
- han sköter sig försvinner 12 månader eftersom han behöver sitta bara 2/3 delar

Så då är han fri som en fågel om 24 månader , Sveriges straffskala är otrolig för två våldtäkter !!

HR bedömde straffvärt till 4 år men de tog hänsyn till att han skulle förlora både sitt jobb och SSK-leget och drog av 6 mån. Största straffet kommer från allmänheten när han kommer ut för han kan knappast återvända till den staden. Googlar man namnet ser man att bor i bostadsrätt. Han har skadestånd till BO på ca 250k om han inte betalar kommer KF att sälja hans lägenhet. Han har säkert studielån också. Vem ska betala sånt som ska betalas under tiden han sitter? Tycker synd om BO. Sånt ska inte behöva hända vid en vårdinrättning där ska man vara trygg.
Citera
2022-03-27, 22:02
Medlem
Citat:
HR bedömde straffvärt till 4 år men de tog hänsyn till att han skulle förlora både sitt jobb och SSK-leget och drog av 6 mån. Största straffet kommer från allmänheten när han kommer ut för han kan knappast återvända till den staden. Googlar man namnet ser man att bor i bostadsrätt. Han har skadestånd till BO på ca 250k om han inte betalar kommer KF att sälja hans lägenhet. Han har säkert studielån också. Vem ska betala sånt som ska betalas under tiden han sitter? Tycker synd om BO. Sånt ska inte behöva hända vid en vårdinrättning där ska man vara trygg.

Det löper dessutom ränta på skadestånden från och med brottsdatumet. Så summan han måste betala är ännu högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in