2022-03-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ukraina kommer att upphöra att existera och namnet kommer att plockas bort. Landmassan kommer införlivas i den ryska federationen och återgå till vad den alltid tidigare varit, en del av Rysslands västra "kant". Det är vad i alla fall Zhirinovsky sa på en video som en bekant ryss visat för mig nyligen. Och denna Zhirinovsky är känd för att prediktera framtida utfall väldigt väl. Det är även min uppfatting att låtsaslandet Ukraina som skapades tydligen av Lenin för 100 år sen, upphör att existera och kommer att ingå i moderlandet Ryssland där även Vitryssland lär tillhöra.
Zhirinovsky med sin söndersupna hjärna är ju i alla fall i sin galenskap uppfriskande ärlig med uppsåten, det får man ge honom, till skillnad mot pinocchio-lögnarna i Kreml med sina uttjatade sagor om NATO-hot och nazister...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Explainer on Russian Conscription, Reserve, and Mobilization

The rapid employment of relatively untrained reservists is unlikely to materially increase Russia’s combat power in Ukraine.

https://www.criticalthreats.org/analysis/explainer-on-russian-conscription-reserve-and-mobilization
Och dessutom har ryssarna redan förbrukat mycket av sitt modernare materiel och har förtvivlat svårt att hålla trupperna med bränsle mat och ammunition. Blir det cykelplutoner de ska komma med? Men med rysk korruption kan man anta att alla har pyspunka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ja han är en känd tjetjensk TIKTOK-stjärna.
Ja varför intog ej han kiev?

Var ju pålitliga källor på de enligt Putin lakejerna.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Enligt flera oberoende källor är ungefär 90% av staden sönderbombad.

Lite tapetsering och några nya rutor och sen är det lika fint som i Rinkeby och Tensta på Järvafältet i Stockholm!

https://twitter.com/i/status/1506630965766070272
Citera
2022-03-24, 17:58
Medlem
Citat:
"Oberoende källor"? Vilka? Du påstod något. Upp till bevis.

Vad är definition på "sönderbombad"? De flesta hus står stadigt, även om lite skador finns.
Vart är Kadyrov?

Han skulle inta kiev för 1 vecka sedan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag vet inte varifrån du hämtar dina uppgifter, men om du håller det du skriver för troligt så sätt lite pengar på det vetja. Det är dock inget jag rekommenderar att du gör.
Absolut jag spar pengar i detta nu för att köpa en bit mark i Ukraina. Blir en sommarstuga i närheten av svarta havet. Väntar bara tills kriget är över och räkenskapen kommer.. tror att ett visst land som host host serbien kommer gå samma öde som ryssland 1990talet kallar och matköer for you...
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hoppas att Ukraina slog till vid exakt rätt tidpunkt då ryssarna höll på att lasta de både fartygen med sina marinsoldater. För då skulle 400 döda soldater och matroser inte vara helt orimligt!

SlavaUkraini!

Nu spekulerar jag bara men med tanke på hur snabbt de två andra fartygen kom iväg och flydde från hamnen så känns det väl som att de kanske var på väg att lämna hamn de närmsta timmarna ändå? Någon som kan det här med fartyg bättre kan säkert avgöra hur troligt det är.
Citera
2022-03-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Hoppas att Ukraina slog till vid exakt rätt tidpunkt då ryssarna höll på att lasta de både fartygen med sina marinsoldater. För då skulle 400 döda soldater och matroser inte vara helt orimligt!

SlavaUkraini!

Jag är lite ambivalent för att fira att ryska soldater dör. Men jag firar varje fordon eller krigsmaskin som hår upp i rök.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vad menar du med det fetade?

Om Ryssland förlorar måste de bygga upp staden igen. Om Ryssland annekterar området vinner de ingenting om staden är sönderbombad om de inte bygger upp den igen. Det är pinsamt att ryssvännerna i tråden inte begriper såna här saker.

Det enda som är säkert är att det galvaniserar rysshatet överrallt i Rysslands gränsområden. Abchasien, Armenien, Georgien, Tjetjenien etc.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja varför intog ej han kiev?

Var ju pålitliga källor på de enligt Putin lakejerna.

Det första gänget soldater han hade med sig blev ju köttfärs ganska snart efter att de passerat gränsen in till Ukraina, så han fick väl åka och hämta nya "frivilliga" skäggapor.
Citera
2022-03-24, 18:00
Medlem
Citat:
"Oberoende källor"? Vilka? Du påstod något. Upp till bevis.

Vad är definition på "sönderbombad"? De flesta hus står stadigt, även om lite skador finns.

Armerad betong står kvar till skillnad från tegel - om ni vill jämföra grushögar.
Citera
2022-03-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Som sagt, Kina håller på och kollapsar just nu. De kommer inte att ha råd.
Så länge de kan betala i sin egen valuta eller byta till sig oljan mot vattenkokare av osedvanligt låg kvalitet så håller det Kina flytande lite längre än annars. Tänk att Puttler blivit kinesernas lilla bitch, det hade jag inte i min vildaste fantasi föreställt mig för 6 månader sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in