2022-03-24, 13:55
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Varför ska han ge upp och acceptera helt usla villkor som bara gagnar Putte? Glöm inte bort att Putte startade hela den här soppan. Är det någon som ger upp så är det han....ingen annan.

Han kommer inte ge upp och Ukraina kommer inte klara av mer snart ändå. Bara kolla hur mycket som händer nu.
Citera
2022-03-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du vinner ingenting på att göra dig dummare än du är. Du är redan mer än tillräckligt dum.

Frågan gällde varför de "befriade" ukrainarna som fördes till Ryssland inte hade befriat sig själva under de åtta år som gått sedan konflikten i Donbas uppstod. Du hävdade att Ukraina hindrade dem från att lämna landet. Vilket jag och OSSEs observatörer har visat är fel. De var utmärkt fria att lämna landet men de tyckte bevisligen att de hade det bättre i Ukraina än i Ryssland.
Nä du jag motsatte mig att de blivit kidnappade av ryssen.
Citera
2022-03-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Du hotar alltså med att döda mig? Ska rapportera det inlägget på en gång.

Jag påpekar bara att landsförrädare bör skjutas på plats. Jag vet varken din plats och har inga befogenheter att skjuta dig då det skulle vara en kriminell handling.
Men rapportera du på om du känner dig som en landsförrädare.
Citera
2022-03-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ger han upp så slutar kriget. Ja verkligen konstig attityd.

Om Putler ger upp så upphör kriget
Citera
2022-03-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ger han upp så slutar kriget. Ja verkligen konstig attityd.

Och om Putin avbryter angreppet slutar kriget. Vem är mer moraliskt förpliktigad att upphöra stridandet tycker du? Hur man svarar på det säger en hel del om en som människa.
Citera
2022-03-24, 13:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Inlägget är rapporterat. Fortfarande vill han att jag ska skjutas. Jävligt sjukt skrivet och vad fan berör det dig?

Taskigt skrivet. Han borde ha uttryckt det: "jag vill att du ska befrias Putin-style".
Citera
2022-03-24, 13:58
Medlem
Citat:
Du hotar alltså med att döda mig? Ska rapportera det inlägget på en gång.
Vad ska du rapportera det för? Bara undrar . . . .
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Videon ger noll stöd för det som du påstår.

Har inte påstått något, jag skrev att "det verkar som".
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Nä de får inte lämna landet nu som då.

Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Nä du jag motsatte mig att de blivit kidnappade av ryssen.

Det här är ett textbaserat forum. Det är ingen idé att ljuga om vad man skrev för en kvart sedan. Och du har skrivit påståenden som nu har blivit motbevisade. Sådant händer.
Citera
2022-03-24, 13:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Han kommer inte ge upp och Ukraina kommer inte klara av mer snart ändå. Bara kolla hur mycket som händer nu.

Ja. Ukraina driver nu tillbaka ryssarna i vissa delar av fronten och sprängde precis ett stort landstigningsfartyg för Ryssland.

Visst händer det saker. Men allt är inte till ryssarnas favör.

Och högen med döda ryska soldater, och sprängda ryska stridsfordon, bara växer och växer.
Citera
2022-03-24, 14:01
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Ukraina driver nu tillbaka ryssarna i vissa delar av fronten och sprängde precis ett stort landstigningsfartyg för Ryssland.

Visst händer det saker. Men allt är inte till ryssarnas favör.

Och högen med döda ryska soldater, och sprängda ryska stridsfordon, bara växer och växer.

Ukraina har förlorat mer. Civila och oskyldiga hur länge till ska det fortsätta tycker du?
Citera
2022-03-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Var ju en rysk pensionerad general som gick ut och varnade Putin att inte invadera just på grund den ryska demografin.

Ryssland har precis som många västländer en åldrande befolkning, man har definitivt inte råd att förlora sin ungdom i ett sinnessjukt krig.

Förlusten i döda/sårade/desertörer som aldrig kommer tillbaka till Ryssland kommer att räknas i hundratusentals om man även räknar in dom som inte är soldater utan bara byter jobb till något i väst så blir det flera hundra tusen.

Kriget är en total katastrof för ryssarna på sikt.

Generalen har rätt titta på födelsetalen från 1990-2004. Generalen hade bara tittat på vad som hände tyskarna under WWI. Då producerades inga Schmidt jr. Det märktes 1939
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in