2022-03-22, 20:59
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag minns mest att den var som en kvinnlig version på Rain Man, plus att jag blev väldigt berörd på något sätt. Borde ta och se om den, men nu när jag kollade(om det var det du hade gjort?) så finns den inte på en enda streamingtjänst, varken som prenumeration, hyr eller köp, det var ovanligt. Har den blivit avsiktligt begravd av något skäl?
Ingen aning - varför skulle de göra så? Men jag fick gå igenom många sidor innan jag äntligen hittade den. Då var den också i ganska dålig upplösning.
Citat:
Alla vet vart Alice håller hus.
Who the fuck is Alice?
Citat:
TNMT?
Nix

Lite ledtrådar:
1. Titanic (dznBot)
2. Leonardo Di Caprio
3.
4.
5. The Sixth Sense (Fiskmånglaren)
6. Bruce Willis
7. Aliens (Fiskmånglaren)
8. Snow Cake (pumahunter)
9. Alice in Wonderland (pumahunter)
10. The King's Speech (anomalign)
11. A Single Man (anomalign)
12. Far from Heaven (Neofyten)
13.
14. Manchester by the Sea (Neofyten)
15. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (anomalign)

https://i.imgur.com/5H4yVoi.jpg
Citera
2022-03-22, 21:10
Medlem
Fiskmånglarens avatar
6. Color of night
Citera
2022-03-22, 21:46
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
6. Color of night
Yes

1. Titanic (dznBot)
2. Leonardo Di Caprio
3.
4.
6. Color of Night (Fiskmånglaren)
13.

Citera
2022-03-22, 21:49
Medlem
Cinns avatar
2.Gilbert Grape?
Citera
2022-03-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ingen aning - varför skulle de göra så? Men jag fick gå igenom många sidor innan jag äntligen hittade den. Då var den också i ganska dålig upplösning.
Den fanns på mitt förstaval men det var en Europeisk DVDRip på 320 lodräta pixlar från XViD-eran. Det är faktiskt möjligt att jag har den på en oupplastad DVD själv, känns som en av dom där filmerna som såldes på Ginza för 10kr för tio år sedan. Har mycket därifrån som aldrig plastats upp.

När A-listskådisar med hyfsad mängd integritet inte har lust att göra massa hjärndöda blockbuster-filmer åt Hollywood, så gör dom såna ändå, i utbyte mot att få sina pet projects finansierade, smala filmer med mer intelligenta stories. Dessa filmer blir i sin tur oftast begravda utav dom som styr biograferna och streamingtjänsterna, dvs samma folk högst uppe i toppen som styr filmbolagen, för att sätta skådisarna på plats och visa att man ska lyda. Skådisarnas egna önskemål är inte värda uppmärksamhet. Vilka filmer som lyckas och hur/vart styrs väldigt mycket av dom i toppen, så att intäkterna ska komma dom i toppen tillhanda, inte skådisarna, regissören eller dom som har förhandlat till sig procent. Rickman var handplockad av författaren och Weaver var hans rekommendation, så det låter som en film där Hollywood-bossarna inte fått styra så mycket som dom brukar vilja. Sånt begraver dom gärna om dom kan.

Ett alternativ till att filmer begravda är att det är något kontroversiellt i filmen eller pinsamt för skådisarna, så dom köper upp rättigheterna själva för att den ska sluta distribueras, men jag kan inte minnas att varken den ena eller det andra skulle vara applicerbart på Snow Cake, så då är vi tillbaka på ruta 1. Man skulle kunna leta lite i filmerna Weaver eller Rickman tackade nej till eller ställde upp på motvilligt åren före och efter, för att hitta ledtrådar.
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Who the fuck is Alice?
Still Alice? Alla älskar Alice!

Edit: Du har glömt föra in Sunshine i dom tagna.
Citera
2022-03-23, 00:05
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
2.Gilbert Grape?

Citat:
Den fanns på mitt förstaval men det var en Europeisk DVDRip på 320 lodräta pixlar från XViD-eran. Det är faktiskt möjligt att jag har den på en oupplastad DVD själv, känns som en av dom där filmerna som såldes på Ginza för 10kr för tio år sedan. Har mycket därifrån som aldrig plastats upp.

När A-listskådisar med hyfsad mängd integritet inte har lust att göra massa hjärndöda blockbuster-filmer åt Hollywood, så gör dom såna ändå, i utbyte mot att få sina pet projects finansierade, smala filmer med mer intelligenta stories. Dessa filmer blir i sin tur oftast begravda utav dom som styr biograferna och streamingtjänsterna, dvs samma folk högst uppe i toppen som styr filmbolagen, för att sätta skådisarna på plats och visa att man ska lyda. Skådisarnas egna önskemål är inte värda uppmärksamhet. Vilka filmer som lyckas och hur/vart styrs väldigt mycket av dom i toppen, så att intäkterna ska komma dom i toppen tillhanda, inte skådisarna, regissören eller dom som har förhandlat till sig procent. Rickman var handplockad av författaren och Weaver var hans rekommendation, så det låter som en film där Hollywood-bossarna inte fått styra så mycket som dom brukar vilja. Sånt begraver dom gärna om dom kan.

Ett alternativ till att filmer begravda är att det är något kontroversiellt i filmen eller pinsamt för skådisarna, så dom köper upp rättigheterna själva för att den ska sluta distribueras, men jag kan inte minnas att varken den ena eller det andra skulle vara applicerbart på Snow Cake, så då är vi tillbaka på ruta 1. Man skulle kunna leta lite i filmerna Weaver eller Rickman tackade nej till eller ställde upp på motvilligt åren före och efter, för att hitta ledtrådar.

Still Alice? Alla älskar Alice!

Edit: Du har glömt föra in Sunshine i dom tagna.
Det är alltid intressant att läsa det du skriver
Tack för påminnelsen om Sunshine!

1. Titanic (dznBot)
2. What's Eating Gilbert Grape (Cinn)
3.
4. Little Miss Sunshine (Spenatkungen)
13.

Citera
2022-03-23, 13:47
Medlem
EulersIdentitets avatar
3. Rango?
Citera
2022-03-23, 20:17
Medlem
Cinns avatar
13. Shutter Island
Citera
2022-03-23, 21:51
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
3. Rango?
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
13. Shutter Island
Ja, då var den klar. Tack för mig!

1. Titanic (dznBot)
2. What's Eating Gilbert Grape (Cinn)
3. Rango (EulersIdentitet)
4. Little Miss Sunshine (Spenatkungen)
13. Shutter Island (Cinn)

Citera
2022-03-24, 10:49
Medlem
Man-At-Armss avatar
Ny: https://imgur.com/a/28lLHk6
Citera
2022-03-24, 12:56
Medlem
TheManWithNoNames avatar
2. Friday
4. Léon