2022-03-24, 11:51
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Pakistan har en begränsad mängd med begränsad räckvidd och storlek. Ryssland har ensamma nog för att göra det mesta av jorden obeboelig för tusentals år tio gånger om.
Bara av nyfikenhet. Hur många länder ska behöva bli annekterade av Ryssland och hur mkt ska världen böja sig för Putins krav innan man säger stopp?
Citera
2022-03-24, 11:53
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Krig kostar, ingen har väl sagt något annat. Men blir bra sedan när man tryckt undan Zelenskys korrupta regim och kan få fred för det Ukrainska och Ryska folket. Ukraina får förhoppningsvis den del land där dom inte gör någon skada och så var det bra med den saken. Vi får se hur väl dom lyckas ta sig upp från 1/3 av rysk GDP/kapita u-lands-nivå.
Lägg ner, pajas.

Ingen ledare i världshistorien har varit så korrupt som Putin och ingen ledning har någonsin stulit så mycket som silovikerna.

Att beskylla Zelensky för att vara korrupt är som att en serie våldtäktsman som våldtagit tiotals barn smutskastar en som tittar lite väl länge på ett par vackra kvinnobröst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tycker det är helt fantastiskt bisarrt att Putin har hunnit döda fler ryssar boende i Ukraina under sin korta tid invasionen har varit i gång, än de blodtörstiga Azov och ukrainare lyckades göra på 8 år. Snacka om en misslyckad räddningsoperation. Samtidigt ville han stoppa Ukraina att gå med i NATO - som aldrig skulle ha hänt. Så har han lyckats ökat chansen/risken att Sverige och Finland går med i NATO i stället.

"If a Nazi have a problem killing ppl call Putin he will fix it, even if it's his own people."

Putin får ett F i betyg under månad 1 av konflikten

Det är en djupt ironisk situation.

Lägg till det indirekta dödandet av egna soldater.

Putin påstod att han skulle "avnazifiera och rädda Ukraina" men dödar ryssar som bor i Ukraina, samtidigt som han indirekt dödar sina egna soldater - Putin och hans militärer och tjänstemän är ansvariga för att ha skickat soldater till en omöjlig situation, utan logistik och rätt utrustning. De har skickats i döden.

Putin & Co är ansvariga för döda ryska soldater, liksom de som blivit handikappade pga köldskador och olyckor osv.

Det Putin utsatt sina egna killar för, borde leda till rättegång.
Citera
Medlem
Citat:
Ska du börja snacka om Rurik så kan du lika gärna säga Ryssarna är svenskarnas broderfolk. Blir rejält tramsigt. Rurik är förövrigt någon Putin nämnt i sina tal och manifest flitigt.

Joda, även om just "ryssarnas" är oerhört utspätt med mongolblod.... Men det är naturligtvis sant att putin mördar sitt broderfolk.....

Citat:
Att du började prata om DNA när jag nämnde flaggan bevisar ju bara hur sjuk i huvudet du är.

Att du inte förstår något betyder ju inte att "alla andra" inte helller får förstå något....
Citera
2022-03-24, 11:54
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Vad sade Zelensky? Jag vet inte? Jag lyssnade på en svensk kvinna med gråt i rösten som hackade svenska språket på ett intressant sätt.
Att hon har gråt i rösten säger ju allt. Hur naiv kan man vara? Zelensky försöker helt utan skam spela på strängar som om Ukraina och Sverige har varit bästa vänner i åratal, trots att vi bara skickat bidrag dit i en herrans massa år. Vem i Sverige hade starka känsloband till Ukraina innan 24/3, förutom hökarna i EU och USA som vill expandera globalismen?
Citera
2022-03-24, 11:54
Medlem
Citat:
Men blir bra sedan när man tryckt undan Zelenskys korrupta regim och kan få fred för det Ukrainska och Ryska folket.

Om detta är den ryska propagandastrategin så kan man konstatera att den ryska propagandastrategin är ett gigantiskt misslyckande som saknar motstycke.

Zelensky applåderas med stående ovationer av folkvalda parlament runt om i världen.
Senast för en halvtimme sedan av den svenska riksdagen.
Citera
2022-03-24, 11:55
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att Putin är rädd för sitt eget folk. Ger han upp så erkänner han svaghet.

Vakna för fan, Ryssland har förlorat en hel jävla arme. Vi ser motoffensiver över stora delar av landet nu. Mer än 100 flygplan nerskjutna, det är en majoritet av alla plan som är i stridbart skick i hela jävla Ryssland. Ryssland skulle förlora om Estland invaderade i princip.

Vadå vakna, det enda du framför är den bilden du matas av från Ukrainska regimen. Till och med USA säger ju att Ukraina vunnit propagandakriget. Iofs ingen större bedrift, men ändå kanske värt för dig att tänka på.
Citera
2022-03-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Du menar att inga ryskvänliga medborgare i Ukraina efter kuppen 2014 blev misshandlade eller dödade?

"What can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence."
Citat:
Eller vad är det som du anser är fel?

Det är omöjligt för mig att se in i din själ, och om dina känslor är fördolda även för digsjälv, så har jag nog inget att tillföra, fråga din mamma kanske?
Citera
2022-03-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Känns bara som det är etiskt fel liksom. Hur rimligt är det att våra skattebetalare ska lägga flera miljoner kronor på ett helt annat land? Vårt egna land klarar knappt sig självt.
Knappt klarar sig?
Finns pengar i överflöd i Sverige.
Folk behöver ju inte ens jobba och ändå ha bostad, mat, mobiltelefon, netflix mm.
Är väl bättre att man hjälper människor som är i akut behov av mat och medicin.
Citera
2022-03-24, 11:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Att hon har gråt i rösten säger ju allt. Hur naiv kan man vara? Zelensky försöker helt utan skam spela på strängar som om Ukraina och Sverige har varit bästa vänner i åratal, trots att vi bara skickat bidrag dit i en herrans massa år. Vem i Sverige hade starka känsloband till Ukraina innan 24/3, förutom hökarna i EU och USA som vill expandera globalismen?
Ja, vilka i Sverige stöttade Ukraina på det här viset 2014? Vilka var det som reste ned? Mikael Skillt och ett par till?
Citera
2022-03-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats.nystrom

Då kanske du inte ska avkräva andra källor heller. Eller?
Det logiska resonemanget blir ju olika beroende på vilka hypoteser och sannolikheter man utgår från.
Och träffsäkerheten vet du bara i efterhand. Fram till dess så är det propaganda från alla håll.

Hur var det nu med etnicitet och genetik? Du duckar den.

Är du tappad i golvet som liten?
Gå tillbaka till ditt första inlägg till mig och se vem som började yra om "källor"?
Jag förstår att vi har många fåntrattar som dig i denna värld, som gärna vill ha en hyperlänk till Aftonbladet som källhänvisning. Men som jag påtalat redan ett antal gånger till er dönickar, det finns inga reliabla källor, varken på den ena eller den andra sidan. Dock är ryska källor mycket mer trovärdigare än de professionella lögner som matas ut av judisk massmedia i väst dag ut och dag in i flera decennier för att undergräva samtliga nationer på jorden.

Mongo, läs vad jag frågade om ovan vad gäller etnicitet på Azovkrigarna.
Citera
2022-03-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Noll koll, skulle jag närmast säga. Jag tvivlar på att riksdagen vet hur man skall reagera vid sådana här händelser.
Dom vet att det är stort och obeskrivligt, men när det kommer till reaktioner och klädsamhet är man som nyfödda yngel.
Det är iofs naturligt, då allt detta är ett ny världsläges-situation och det tar tid att lära sig bemöta adekvat.

Jo , man ser det även mycket bland "putinisterna i tråden", Kognetiv dissonans klarar inte av mötet med den objektiva verkligheten, och då blir man antigen paralyserad, eller manifesterar all sin ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in