Citat:
Ursprungligen postat av
HandgnuggarOligark
Källorna i mitt fall knyter an till logiskt tänk, inte någon hyperlänk till någon blaska som påstår något. Fakta är att Ryssland hade kunnat utplåna hela Ukraina med konventionella vapen på under en vecka om de bara hade velat. Det har de bevisat i tidgare krig för inte så länge sen att de har förmåga till. Att de inte gjort det i detta fallet, knyter helt an till vad Putin själv sagt, att de vill gå skonsamt och varsamt framåt för att inte döda sina "egna" bland civilbefolkningen.
Hur dum i huvudet får man bli att man inte kan förstå sånt här fundamentalt och ganska basalt logiskt resonemang baserat på faktiska omständigheter? Jösses.
Ja, vilken etnisk grupp menar du att dessa nazister från västra Ukraina tillhör? Det är ganska oklart för min del. Västra Ukraina bebos av polacker, ungrare, slovaker, rumäner, judar, ryssar och tyskar till viss del. Ukrainare som etnisk homogen grupp existerar inte då de är samma genetiska grupp som ryssar och vitryssar. Så vad är dessa nazister för grupp etniskt sett?
Nu handlade detta inte om min eventuella förståelse eller oförståelse för ditt resonemang.
Det handlade om att du i ditt inlägg avkrävde en användare källa, samtidigt som du själv inte levererade en. Inte mer än så.
Men uppenbarligen så gick inte det fram.
Jag menar ingenting kring etnisk grupp.
Jag undrade vad du menade med oklar etnisk grupp. Och det förklarade du för mig. Tack.
Men utifrån ditt resonemang så kan man konstatera att du också blandar ihop etnicitet och genetik. Vanligt nybörjarmisstag.