2022-03-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Detta vet du inget om. Du är bara en löjlig sprinpojke och socialamedier-tuffing som sprider Västmakternas hjärntvättspropaganda och narrativ. Du vet inte vad som sker där borta. Du är knappast någon expert heller för att uttala dig.
Nej någon expert är jag inte men jag lever i verkligheten och det går inte alltför bra för ryssen just nu. Lille putin ville ha respekt och får istället en clownstämpel över sig ute i världen. Men visst, även en rädd byracka skall man handskas försiktig med.
Men det bästa, jag lever i väst tack och lov och kan därför följa ryssens utrotningskrig på flera plattformar och ett otaliga medier. Det kan inte ryssen på samma sätt då Putin nu börjat stänga ner Ryssland. Så det du föraktar kallas i vardagligt tal för demokrati, du vet det ordet som får Lille putins lilla lekamen att skaka av ilska och av rädsla.

Ukraina detta stora demokratiska land i Europa med dess försvarsvilja och stake mot ondskans rike måste man bara beundra.
Citera
2022-03-24, 09:48
Medlem
raskenss avatar
15800 stupare ryzsar.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1506892666201640960?t=Pl-PFA5ly5xLkkZXOOSZ7A&s=19
Citera
2022-03-24, 09:49
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Källorna i mitt fall knyter an till logiskt tänk, inte någon hyperlänk till någon blaska som påstår något. Fakta är att Ryssland hade kunnat utplåna hela Ukraina med konventionella vapen på under en vecka om de bara hade velat. Det har de bevisat i tidgare krig för inte så länge sen att de har förmåga till. Att de inte gjort det i detta fallet, knyter helt an till vad Putin själv sagt, att de vill gå skonsamt och varsamt framåt för att inte döda sina "egna" bland civilbefolkningen.

Hur dum i huvudet får man bli att man inte kan förstå sånt här fundamentalt och ganska basalt logiskt resonemang baserat på faktiska omständigheter? Jösses.

Ja, vilken etnisk grupp menar du att dessa nazister från västra Ukraina tillhör? Det är ganska oklart för min del. Västra Ukraina bebos av polacker, ungrare, slovaker, rumäner, judar, ryssar och tyskar till viss del. Ukrainare som etnisk homogen grupp existerar inte då de är samma genetiska grupp som ryssar och vitryssar. Så vad är dessa nazister för grupp etniskt sett?

Nu handlade detta inte om min eventuella förståelse eller oförståelse för ditt resonemang.
Det handlade om att du i ditt inlägg avkrävde en användare källa, samtidigt som du själv inte levererade en. Inte mer än så.
Men uppenbarligen så gick inte det fram.

Jag menar ingenting kring etnisk grupp.
Jag undrade vad du menade med oklar etnisk grupp. Och det förklarade du för mig. Tack.
Men utifrån ditt resonemang så kan man konstatera att du också blandar ihop etnicitet och genetik. Vanligt nybörjarmisstag.
Citera
2022-03-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det tappade manskapet, som man lämnar efter sig som skräp, börjar bli ett problem för den ukrainska befolkningen.

Då de ryska kropparna tinar upp i vårsolen sprider sig en vämjelig stank.

https://edition.cnn.com/2022/03/23/europe/ukraine-war-russian-soldiers-deaths-cmd-intl/index.html

"The problem with Russian bodies is really huge. It's thousands of them. Before the war, the weather was cold, it was okay but now we have problems ... I actually don't know what we will do in the next weeks."

Detta säger allt om Putin och detta krig.
Ukrainarna jobbar alltså med ryska likhögar.

Det anfallna folket ska administrera anfallarens lik.
Anfallaren är i detta fall en sk stormakt. Förlåt?

Tänk om tusentals amerikaner låg strösslade över Irak eller tänk om tusentsls israeler låg strösslade över Gaza...medan motståndarna fick sanera.....

Otänkbart såklart.

Det anstår inte ett gigantiskt I-land att bete sig såhär.
Ryssarnas hantering av sina döda (eller snarare icke-hantering) är ett av krigets skamligaste inslag.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-24 kl. 09:55.
Citera
2022-03-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Oj jäklar. Den där lagar de inte i första taget. Vet man vad som hänt? Sabotage? Robotattack från ukrainsk sida? Verkar ju vara en gammal skorv från 60-talet förvisso så den kanske bara självdestruerade

Ukrainska försvaret, men ingen aning om med vad/hur.
Citera
2022-03-24, 09:52
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland har en mycket större befolkning än Ukraina så det kommer bli ett "Chicken Race" om Ukraina kan hålla tillbaka Ryssland så länge att ekonomin och protesterna i Ryssland tvingar Ryssland att dra sig tillbaka. Ukraina måste hålla ut trots att soldater och civila död och städer förstörs. Ryssland måste hålla ut trots att deras ekonomi förstörs och det blir folkliga protester mot kriget och sänkt levnadsstandard. Vilket sviktar först?
Ryssland har runt 142 miljoner invånare över ett enormt stort land, knappast övermäktigt.
Dom är långt ifrån Sovjets dagar med dåvarande befolkningsantal där man kunde slussa ut värnplikt efter värnplikt.
Vad ska Putin göra? Kalla in 10 miljoner alkoholiserade bönder från Sibirien i hopp att dom ska kunna vända kriget?
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag förstår inte riktigt vad du menar med din kommentar. Jag har haft en diskussion med en annan debattör och jag tror du har missat sammanhanget.

Kanske det. Tolkade det som att ni menade att Ryssland kommer pressa ner priset på olja i någon sorts konkurrens-spiral och att de andra oljaländerna blir arga. I så Fall tror jag ni har fel. Om ni inte menade det, så… vänta, så är det jag som är trög ju
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jag tror att han blev mer och mer paranoid de sista åren och gjorde det klassiska misstaget att se alla “ja sägare“ som vänner och kritiker som fiender. Snabbt vågar ingen runt honom ge kritik eller råd överhuvudtaget.

Absolut är han ett offer för jasägare.
Lite lik Bush Jr. Alla vettiga människor drog och spånskallen blev ganska ensam till slut. Har jag hört iaf.

Det vi ser nu, är väl Putins slutliga fall.
Inte en chans att han krånglar sig ur det här.
Jag tror kriget blir hans död, bokstavligen.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Landstigningsfartyg ska ha sänkts. Oklart än hur många:

https://twitter.com/CovertShores/status/1506900560167026690?t=97RygVSQo4S_V2dfzMQuhw&s=19
Citera
2022-03-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
15800 stupare ryzsar.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1506892666201640960?t=Pl-PFA5ly5xLkkZXOOSZ7A&s=19

Härligt.
Citera
2022-03-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vad är det för klassificering på fartyget? Är det ett Roputja eller rent av ett Ivan Gren.

Alligatorklass
Citera
2022-03-24, 09:54
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det rimliga e väl ditt scenario. Men jag såg att ekonomiska experter var förvånade över att börsen i Moskva går så bra idag. Dom trodde dock att det var bara tillfälligt den skulle gå bra.

Moskvabörsen är dopad. För det första så är det bara ett 10-tal aktier som kan handlas, för det andra har man förbjudit blankning och för det tredje har man förbjudit utländska investerare att sälja.

Dessutom så går man in från Ryska statens sida och stödköper aktier.

Hade Moskvabörsen lite förtroende innan detta, så är det bortblåst nu. Ingen utländsk investerare kommer ta i Moskvabörsen med tång efter det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in