2022-03-24, 01:13
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananpannkakanZ
Har en kycklingklubba som man kanske kan koka?

Det låter utmärkt!
Citera
2022-03-24, 02:24
Medlem
Släpp ut katten så den får både roa sig och själv fixa levande mat.
Citera
2022-03-24, 02:36
Medlem
Yoghurt/fil äter vår katt gärna. Men kokt kyckling låter superbra!

Inte skinka eller annan chark, som nån föreslog. Alldeles för salt för en katt även om de älskar det.
Citera
2022-03-24, 02:53
Medlem
Ja, du kan ge katten kycklingklubban. Du behöver inte ens koka den (utgår ifrån att det är svensk kyckling).

Har du köttfärs, lever, fisk eller annat kött hemma så kan du ge det rått också. Rå äggula funkar det med.
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Inte skinka eller annan chark, som nån föreslog. Alldeles för salt för en katt även om de älskar det.
Jo, det går bra med en skinkbit som nödlösning.
Citera
2022-03-24, 03:01
Medlem
neuron-drones avatar
Det finns ju saker man inte ska mata katter med i långa loppet men som inte är supergiftiga. Tror inte nuggets är farligt en dag eller skinka. Fil har inte mycket laktos. Mjölk kan de flesta katter dricka sparsamt utan att bli laktosintoleranta (ger min en slatt kanske varannan vecka). Ju mer äkta kött desto större chans att katten äter det.

Farliga saker katter kan frestas äta är t ex chokladglass eller glass sötad med xylitol. Väldigt giftigt.
Citera
2022-03-24, 03:09
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Släpp ut katten så den får både roa sig och själv fixa levande mat.

Släppa ut en katt? Är du nån sorts djurplågare eller? Hur tror du det skulle gå med en katt om den blev utsläppt alldeles ensam utan koppel och följeslagare, den hade förmodligen svultit ihjäl eller blivit ihjälhackad av en fiskmås.
Citera
2022-03-24, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Det handlar om en måltid eller dag så ingen fara för katten, leverpastej är en populär sörja.
Citera
2022-03-24, 05:18
Avslutad
testa dig fram, min dumdum gillade pasta med ketchup och jag hittade honom i slasken med at äta potatisskal några ggr trots att han alltid hade sina 3 skålar med torr och 2 olika blöt.. annars brukar köttfärs vara väldigt populärt.
Citera
2022-03-24, 07:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Skinka och ost käkar mina med nöje, häll upp lite mjölk/grädde också.

De flesta katterna är laktosintoleranta.
Citera
2022-03-24, 07:42
Moderator
Maviels avatar
Du har inte tonfisk eller något liknande på burk? Lite påläggsskinka? Ost?

Jag tror inte nuggets är något problem om du tar bort paneringen. Vem tusan vet vad katterna tuggar i sig i det fria.
Citera
2022-03-24, 07:50
Medlem
DonniDarkos avatar
Ingen fara alls att katten blir utan mat en dag, annars många bra förslag i tråden.
En katt jag hade gillade ris & potatis, kom på honom ofta med att äta från mina rester om det fanns kvar
Citera
2022-03-24, 07:54
Medlem
Min katt brukar sno barnens nuggets. De äter ju råd kyckling med.

En katt klarar sig länge utan mat men vatten behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in