2022-03-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Är det kanske samma typ av hjärtproblem som Mikhail Lesin dog av? Hjärtproblem som senare visar sig vara ett sönderslaget huvud...
inte bra för hjärtat att få huvudet sönderslaget
Citera
2022-03-23, 23:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Otroligt märkligt att inte underättelsetjänster fattade att nåt var på gång. Kan inte ryska men sett Putin framträda i åtskilliga nyårstal. Han håller alltid ett som alla ryssar följer. Så här i efterhand så inser jag att det senaste nyårstalet var helt annorlunda än alla tidigare nyårstal han har hållit. Visst har han alltid gett ett allvarligt intryck men detta år : Kroppsspråket var extremt stelt. Rösten höll precis samma tonläge. Den energi han visat tidigare nyårstal var ersatt med en gravallvarlig tyngd. Det var Putin men såg ut som någon annan. Trött men skarp på samma gång. Mer robotliknande än tidigare. Lite märkligt Ukraina kom som en chock. Mer läskig och större än tidigare. Redan där är jag övertygad det hela varit bestämt en tid.

CNN från den 12 november.

https://edition.cnn.com/videos/world/2021/11/12/putin-ukraine-border-troops-todd-dnt-tsr-intl-vpx.cnn

Några i väst visste nog med en gång det beslutades och släppte information till media.

Gissningsvis beslutade Putin det här i oktober eller i början av november.
Citera
2022-03-23, 23:11
Avslutad
Jävla gamla sovjetare..sopa skräpet under mattan. Hade jag själv haft förutsättningarna idag hade jag inte tvekat en endaste sekund i att sätta en högaffel i pannan eller magen på fanskapet, precis som mina förfäder gjorde en gång i tiden. Lillputte är en ***** som Ej förtjänar ett liv i dagens samhälle..denne ***** försätter mina barn och barnbarn i omdelbar fara och detta är icke acceptabelt.

Den förödelse och detta lidande för vanliga människor som ”skithögen” skapar just nu och för generationer framöver är ”FULLKOMLIGEN” obegripligt och heelt oacceptabelt.

Är han Dum på riktigt? Är han verkligen så sjuk i huvve? (Nej, jag förordar ej mord eller våld för att lösa konflikter). putte är dock ett undantag….

Leve Ukraina 🙏❤️

(Nej, jag är varken Ukrainare eller ”ryss”)

FINLAND - Gå med Sverige i NATO - NU
Senast redigerad av Justme72 2022-03-24 kl. 00:11.
Citera
2022-03-23, 23:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snarare ett rationaliserande av Rysslands makalöst klantiga agerande och visande oförmåga att göra en korrekt analys.
De slutsatser som dras är ett försök av artikelförfattaren göra Rysslands agerande rationellt.
Samtidigt satt en mängd äxpärter med och utan uniform och berättade hur snabbt UA skulle kollapsa.
Så nollan som skrev pekoralet är inte ensam.
Det fetmarkerade: Exakt. Och jag anser att det inte är självklart negativt att göra det. Det är i alla händelser ovanligt i det vi kallar MSM.

Om du läser hela artikeln ser du säkert att de två källorna menar att det finns god anledning att revidera synen på det ryska tillvägagångssättet, men du är inte (heller) ensam om att inte vilja det.
Citera
2022-03-23, 23:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
CNN från den 12 november.

https://edition.cnn.com/videos/world/2021/11/12/putin-ukraine-border-troops-todd-dnt-tsr-intl-vpx.cnn

Några i väst visste nog med en gång det beslutades och släppte information till media.

Gissningsvis beslutade Putin det här i oktober eller i början av november.
Ukraina började planera för en rysk invasion redan i november.
Citera
2022-03-23, 23:12
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De har i alla fall dödat en av dem.

De ryssar som bor i Ukraina kommer att få ett helvete efter kriget. Det är lika bra att de flyttar till Ryssland.

Alla som kommer från landet-vars-namn-vi-inte-längre-nämner kommer få det svårt i årtionden, kanske generationer framöver.
Citera
2022-03-23, 23:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Alla som inte vill trycka när det är dags får "hjärtproblem" och ersätts av mer tryckvilliga. Inte måla fan på väggen, men skulle vara väldigt putlerskt.

Det är lite det jag är rädd för, ngn ännu mer lojal. Sedan vet vi ju inte, kanske Sjojgu inte var för detta "äventyr" och ses som en säkerhetsrisk ? (spekulation givetvis)

Vidare så, det krävs då att alla tre skall vara eniga om att trycka på "knappen", för att det skall ske.

Men hur är det med kem-vapen i den ryska armen, och dess användning ?

Krävs det något liknande med det, dvs alla tre ? Anledningen till den frågan är ju att Biden och BoJo har återkommit att detta är/kan vara på gång.

Ngn som vet/läst om detta ?
Citera
2022-03-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De verkar komplett odugliga, att gå runt i en stor flock är inte att rekommendera.
Skillnaden mellan tjetjenerna och ryssarna är att tjetjenerna tar strid till fots. De går från byggnad till byggnad och de är inte rädda. De ryska trupperna åker omkring i sina pansarvagnar och tror de är säkra, men pansarvagnarna är rullande dödsfällor.
Citera
2022-03-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Är Nordfront för eller mot "Denazifieringen"?
Bara så att vi håller koll på eventuellt "bias"!

Simon Holmqvist på Nordfront har kommenterat det: https://nordfront.se/vad-i-hela-fridens-tider-menar-putin
Citera
2022-03-23, 23:15
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Wiki artikeln komplicerar till det. Om land a är i krig med land b och land c levererar vapen till land a, för land c proxy krig mot land b då? Nej, om du frågar mig. För att det ska vara proxy krig måste land c skapa en armé i land a eller skicka en armé till land a:s undsättning.

Om USA hade skickat legosoldater för att hjälpa Ukraina hade det varit proxy krig.
Det finns fler än ett sätt att flå en katt.

Om svenska officerare tränar upp trupper i Ukraina och Sverige ger Ukraina bistånd i vapen och pengar och blundar för att Ukraina rekryterar krigstörstande mentalfall från hela världen till sina neo-fascistiska präglade militärstyrkor, så är resultatet av ökade stridsverkan för Ukraina snarlik den som att svensk trupp, tränad av samma officerare med samma vapen gick in i kriget.

Skillnaden är att Magdalena räknar med mildare konsekvenser för Sverige, då det inte är en lika direkt krigsförklaring.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Ja, jag läste också det där på Expressen. Expressens lögner är ju ett typexempel på vad den amerikanska analytikern menar är skadlig propaganda. Att det sedan förvrängs ytterligare av dig gör inte saken bättre.

Enligt Wikipedia finns 33 sjukhus i hela Ukraina. Om detta stämmer måste ryssarna vara sjukt effektiva som lyckas bomba dubbelt så många sjukhus.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_hospitals_in_Ukraine

Det är WHO som säger att det varit 64 attacker (inte bombningar) på "health services" (inte sjukhus) i Ukraina. Med "health services" menas alltifrån just sjukhus till rehabanläggningar, tandvård, spa och allt annat möjligt. WHO säger inte vilka som attackerat dessa, vilket innebär att det kan vara antingen ryska eller ukrainska soldater. Sedan hade man ju velat att de definierade vad som menas med "attack". Räknas en ukrainsk/rysk förlupen kula som en attack? Är det en attack om en ambulans inte kommer fram?

När Expressen sedan skriver om det så har man två lögner redan i rubriken: "WHO bekräftar: 64 SJUKHUS har attackerats av RYSKA styrkor". Förstår du hur mycket lögner och vilseledande artiklar vi matas med dagligen?
Hur ska det finnas 30 sjukhus i Ukraina. Tänk.
Hur många finns i Sverige.
Hur mycket större befolkning hade Ukraina.
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Apropå den franska damen..,checka detta "franska fnaskeri" som bara har blivit en..liten..notis :

Den fortsatta närvaron av över 500 franska företag i Ryssland har blivit ett hett debatterat ämne i Frankrike efter uppmaningar om att de ska ansluta till de bojkotter av landet som meddelats av amerikanska och brittiska storföretag som McDonalds, Apple eller BP, rapporterar nyhetsbyrån AP.

Den franska finansministern Bruno Le Maire sade tidigare i mars att det är ett "principiellt problem att arbeta med politiska eller ekonomiska aktörer som är nära den ryska regeringen", men han har inte uppmanat företag att lämna landet.

https://www.hbl.fi/artikel/ukrainas-utrikesminister-sager-att-putin-vill-utplana-landet-las-var-liverapportering-har/

Det är bara så typiskt utav Frankrike !

Macaronen är väl inte så intresserad i att bojkotta Ryssland då de bygger 12 nya kärnkraftverk med Rysk teknologi, risken är att Putin kanske säger bygg vad fan du vill men vi kommer ej att hjälpa till, likadant med Tyskland som inte är intresserade i att låta sina invånare frysa, där av fortsatt gasleverans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in