Citat:
Ursprungligen postat av
Nadishodan
Aha, och du kör på den inövade Flashbacklinjen att det är synd om honom för att han är blond. Inte att att han är en bestialisk mördare som huggit ihjäl två värnlösa offer med yxa och hammare. Nåja, ingen kan omöjligt veta det på förhand, innan hans snöflingepsyke blivit undersökt.
Nej, inte alls. Det här fallet handlar av allt att döma inte om en person med "snöflingepsyke". Snarast rör det psykos.
Citat:
Ursprungligen postat av sashata
BO 1: V.E, kvinna 50 år bosatt i Hjärup.
BO 2: S.B, kvinna 51 år bosatt i Lund
Någon som kan berätta något ytterligare om brottsoffren?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gusselby
Det var ett frågetecken där om du såg det, det betyder att det är en fråga.
Och min fråga var/är, om du läser och förstår kontexten, allmänt och öppet ställd i denna Flashbacktråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Radikalisering tror jag inte ett dugg på. Och som sagt, psykos var en gissning. Men som du säger, den borde inte klingat av över en natt kanske. Men något skedde de senaste dagarna, en "trigger", som fick honom att begå de här vidriga dåden. Han tog med sig vapen på morgonen. Han hade hörselkåpor för att inte störas av ljud utifrån. Han hade all tid i världen att tänka om, att backa. Men det gjorde han inte.
Rimlig antagande, skulle jag säga. Det mesta pekar på psykostillstånd. Jag tror att grabben kommer dömas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.