Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det är inga trollkonton. Personen jag länkade till är en av de mest initierade jag följer. Min uppfattning är att han antingen själv strider, eller står i väldigt tät kontakt, med de ryska trupperna i Izyum. Varje dag kan man läsa otroligt intressanta uppdateringar om läget kring den viktiga staden på hans konto. Jag har inte sett något som i efterhand visat sig vara lögner eller "trollande". Han har även bra koll på hela området från Izyum via Kharkov upp till ryska gränsen.
Här utvecklar han om det ukrainska beskjutandet av den ryska byn. Tydligen beskjuter Ukraina ganska ofta gränsbyar även på ukrainsk sida. Det om tillverkningen av "dirty bombs" var också intressant:
https://t.me/vysokygovorit/6939
Och det är på telegram.
Klart att man kan skriva och låta pålitlig i en blogg med 260.000 views med en rubrik som låter uppriktig "what is really going down in ukraine.
I texten hävdar skribenten/soldaten att det pågår Dirty bombs/kärnvapen förberedelser. precis som ryska propagandan säger.
Ryska påståenden har lika mycket trovärdighet som Nordkorea i min bok.
Visste ni att Kim Jung il gjorde en perfekt omgång i golf första gången han spelade?