Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Ukrainas militär som stod och sköt granater dag ut och dag in i syfte att fördriva dom in i Ryssland istället. Det fanns ingen respekt för folkomröstningar eller Minskavtal.
Jag håller med dig om att Ryssland borde ha löst det på ett annan sätt. Dom försökte i och för sig dessa åtta år med Minskavtalen och en dialog om NATO men det var inte många som lyssnade utan NATO och USA fortsatte att träna Ukrainas millitärmakt för ett medlemskap.
Hur gammal är du lillen som inte inte kan stava en presidents namn rätt eller kallar någon kommunistisk "kamrat"? Jag förstår att du faller för grupptrycket och propagandan men om du kan tänka så börja tänk själv så ska du se att det snart klarnar, jag tror på dig så kämpa på. Lär dig mer om geopolitik och den skiten som vi helst borde vara utan och ta upp den frågan med USA, Kina, Ryssland och andra "storheter" genom någon organisation som kämpar för en bättre värld. Sitt inte här och gnäll samt hata ryssar för det hjälper inte.
Respekt för att hålla avtal är väl inte Rysslands paradgren heller

I vart fall så var en invasion obehövlig och vittnar snarare om Putlers (ja, aset är inte värd att kallas vid sitt ursprungliga namn) maktbegär än hans vurmande för Donbas.
Följ gärna ditt eget råd och tänk själv istället för att förlita dig på statsstyrd Ryssmedia. Lycka till!