2022-03-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Azov är inte de enda i Mariupol även om det verkar som om de mer och mer tagit över ledningen för försvaret i stort. 7000 kommer från Donetsk ledning.

Vad baserar du ditt påstående på att dom har tagit över ledningen? Det borde väll vara så att det är den regelrätta armen som har ledning över TD ? Ok så du fick det från andra sidan. Du som anklagar alla för att köpa propaganda borde vara lite smart att inse att då är det troligtvis inte 7000 personer som är omringade i staden. Men kanske 3000, det vore konstigt att så stor arme skulle dra sig tillbaka till en sån dålig position också. Om dom var ett större antal skulle dom väll försökt iaf att göra något åt sin sits.
Citera
2022-03-23, 19:52
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Azov bataljonen var 300man en paramiltär styrka som bildades smiskade ryssarnas invasion 2014.

men de har varit som störst 2500 man , idag är det 900man som hör till "territorial defense force" (typ hemvärnet)

så en kvalificerad gissning är att det rör sig om ca 450 man av de 3500 som håller mariopol.

(jag har inte järnkoll på hur de formerar sig operativt i "ukrainska hemvärnet")

Nu försöker de lämna iklädda kvinnokläder. Känns som som Aleppo.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1506515052441989124/pu/vid/848x464/JY8_WpNwRXRiUa7y.mp4?tag=12
Citera
Medlem
När nazibattaljonen Azov togs in i bananrepubliken Ukrainas militär 2014 så fastställdes det att battaljonen skulle ha kapacitet för upp till 12 000 personer. Detta kan ni läsa om ni går ner till fliken "History" i denna länk.
Med all säkerhet har dom ju fyllt upp battaljonens kapacitet med tanke på att Ukraina anser sig befinna sig i fullskaligt krig mot Ryssland. Så rätt många nassar för ryssarna att öva på.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vad baserar du ditt påstående på att dom har tagit över ledningen? Det borde väll vara så att det är den regelrätta armen som har ledning över TD ? Ok så du fick det från andra sidan. Du som anklagar alla för att köpa propaganda borde vara lite smart att inse att då är det troligtvis inte 7000 personer som är omringade i staden. Men kanske 3000, det vore konstigt att så stor arme skulle dra sig tillbaka till en sån dålig position också. Om dom var ett större antal skulle dom väll försökt iaf att göra något åt sin sits.

Volodymyr Baranyuk "har befälet" i mariupol
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Nu har jag googlat i 3 minuter ( allt för länge) på hur många som strider i staden Mariupol hittar ingen info. Så du alltså bara drog till med 7000 helt ur det tomma intet ? Haha...

Enligt Azov själva så var det 3000 ukrainare(Azov, marinen m.m) mot 14.000 ryssar.

Dessa är siffror som är några dagar gamla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukrainas militär som stod och sköt granater dag ut och dag in i syfte att fördriva dom in i Ryssland istället. Det fanns ingen respekt för folkomröstningar eller Minskavtal.

Jag håller med dig om att Ryssland borde ha löst det på ett annan sätt. Dom försökte i och för sig dessa åtta år med Minskavtalen och en dialog om NATO men det var inte många som lyssnade utan NATO och USA fortsatte att träna Ukrainas millitärmakt för ett medlemskap.

Hur gammal är du lillen som inte inte kan stava en presidents namn rätt eller kallar någon kommunistisk "kamrat"? Jag förstår att du faller för grupptrycket och propagandan men om du kan tänka så börja tänk själv så ska du se att det snart klarnar, jag tror på dig så kämpa på. Lär dig mer om geopolitik och den skiten som vi helst borde vara utan och ta upp den frågan med USA, Kina, Ryssland och andra "storheter" genom någon organisation som kämpar för en bättre värld. Sitt inte här och gnäll samt hata ryssar för det hjälper inte.

Respekt för att hålla avtal är väl inte Rysslands paradgren heller I vart fall så var en invasion obehövlig och vittnar snarare om Putlers (ja, aset är inte värd att kallas vid sitt ursprungliga namn) maktbegär än hans vurmande för Donbas.

Följ gärna ditt eget råd och tänk själv istället för att förlita dig på statsstyrd Ryssmedia. Lycka till!
Citera
2022-03-23, 19:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Och hur stor del av dessa anses vara Azov? De är ju inte ensamma med att försvara staden vad jag förstått...

Det är tre olika trupper där varav Azov är en, men jag minns inte vilka de andra två är.
Citera
2022-03-23, 19:56
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men snälla, några grader minus sena natten får ingen militär frostskador av.
Enkel fråga.
Hur många grader blir det i morgon? Vänta ska jag kolla hur många grader det är 05 på morgon.
Nog detta, det här är ju bara löjligt.

Väldigt sant. Alla som gjort lumpen vet att lite minusgrader på natten inte är nåt man får köldskador av.
Citera
2022-03-23, 19:57
Medlem
Amerikansk underrättelseanalytiker: Ryssland håller medvetet igen och vill inte bomba civila. Vad DIA-analytikern alltså indirekt säger är att det sprids propaganda i västmedia som saknar förankring i verkligheten.

Nordfronts uppgifter härrör från en artikel från den amerikanska tidskriften Newsweek som jag tror postades här tidigare.

https://nordfront.se/amerikansk-underrattelseanalytiker-ryssland-ar-aterhallsamma-med-bombandet-av-ukraina
Citera
2022-03-23, 19:59
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Amerikansk underrättelseanalytiker: Ryssland håller medvetet igen och vill inte bomba civila. Vad DIA-analytikern alltså indirekt säger är att det sprids propaganda i västmedia som saknar förankring i verkligheten.

Nordfronts uppgifter härrör från en artikel från den amerikanska tidskriften Newsweek som jag tror postades här tidigare.

https://nordfront.se/amerikansk-underrattelseanalytiker-ryssland-ar-aterhallsamma-med-bombandet-av-ukraina

Kan du länka till artikeln i newsweek?
Citera
2022-03-23, 20:00
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Om jag hade sagt att hela saudiarabiens production fallit bort.
Hade du sett på det som ett problem?

Ryssland producerar mer än saudiarabien. Därav, stort problem.

Hela produktionen kommer inte falla bort. Ryssarna kommer sälja till Kina o Indien till repris samt använda själva. Kommer lösa sig
Citera
2022-03-23, 20:02
Medlem
baggebo1s avatar
Ukraina börjar attackera civila inne i Ryssland nu!

Attack mot byn Zhuravlevka i Belgorod oblast.

https://t.me/vysokygovorit/6950
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in